aA
Prancūzijos valdyba, tirianti įvykius civilinėje aviacijoje (BEA), gegužės 27 dieną paskelbė lėktuvo, priklausiusio "Air France" kompanijai - "Airbus A330-203", kuris 2009 metų birželio 1 dieną nukrito į Atlanto vandenyną, "juodųjų dėžių" šifravimo išvadas, kurios paskelbtos organizacijos tinklalapyje, praneša lenta.ru.
Paskelbti į Atlanto vandenyną nukritusio Prancūzijos lėktuvo savirašių prietaisų duomenys
© Reuters/Scanpix

Pranešime spaudai, skirtame savirašių tyrimų rezultatų išvadoms, pažymima, kad jie buvo pateikti visuomenei dėl daugybės į spaudą nutekėjusios informacijos. Tuo pačiu valdyba pažymi, kad dokumente pateikiami tik faktai, o išvados apie katastrofos priežastis bus padarytos vėliau.

Iššifruoti savirašių prietaisų duomenys parodo, kad lėktuvui išskridus iš Rio de Žaneiro po 3 val. 51 min. lėktuve atsijungė autopilotas ir automatinis trauklės valdymas. Dokumente nenurodoma, kad sistemos buvo atjungtos rankiniu būdu. Po to lėktuvo valdymą perėmė vienas pilotų.

Netrukus pilotų kabinoje suveikė signalas, rodantis, kad laineris gali nukristi. Tuo pačiu metu vienas displėjų parodė staigiai sumažėjusį greitį - nuo 509 iki 111 km per valandą. Tuo tarpu kitas greičio matavimo prietaisas rodė kitus duomenis.

Atjungus autopilotą po kelių sekundžių lėktuvas pradėjo kilti. Liudijimų, kad lėktuvas pradėjo kilti dėl piloto veiksmų, dokumente taip pat nėra. Tuo tarpu parametrinio savirašio prietaiso duomenys rodo, kad vienas lakūnų mėgino lainerį išlyginti ir nuleisti jo nosį.

Po to greičio matavimo prietaisų duomenys išsilygino, jie rodė kad lėktuvas skrenda 343 km per valandą greičiu. Pasiekęs didžiausią 12,7 km aukštį, lėktuvas pradėjo leistis. Maždaug tuo metu į kabiną įėjo ekipažo vadas, kuris autopiloto atjungimo metu ilsėjosi. Tada greičio matavimo prietaisai, kaip rodo "juodosios dėžės" duomenys, tapo neadekvatūs. Ataskaitoje nurodoma, kad tokia padėtis galima tuo atveju, kai lėktuvo greitis tampa mažesnis nei 55,6 km per valandą.

Po trijų su puse minutės, kai buvo pasiektas didžiausias aukštis, savirašių prietaisų įrašai nutrūko. Leidimosi metu lėktuvas visą laiką buvo kritimo būsenoje, jo nosis buvo užversta į viršų. Ataskaitoje pažymima, kad lėktuvo varikliai veikė visą laiką ir adekvačiai reagavo į pilotų komandas.

Pasak duomenų, kurie pateko į spaudą savaitės pradžioje, autopilotas atsijungė sugedus greičio matavimo prietaisams. Netrukus po katastrofos specialistai pažymėjo, kad avarijos priežastis galėjo būti greičio prietaisų gedimas. Pasak vėliausių spėjimų, lėktuvas ėmė kristi, ir tai įvyko dėl to, kad nebuvo adekvačių duomenų apie judėjimo greitį.

Lėktuvo savirašius prietaisus galėjo iššifruoti tik neseniai, nes iš pradžių nebuvo galima surasti lėktuvo nuolaužų. Surasti lainerio katastrofos vietą ir iškelti "juodąsias dėžes" pavyko tik 2011 metų balandžio pabaigoje ir gegužės pradžioje. Tada gelbėtojai surado didžiąją dalį katastrofos aukų palaikų. Per avariją žuvo 228 žmonės.

Tyrimo metu BEA du kartus paskelbė tarpinius dokumentus - 2009 metų liepą ir gruodį. Valdybos pareiškime spaudai nurodoma, kad trečią analogišką dokumentą ketinama paskelbti 2011 metų liepos pabaigoje. Anksčiau buvo skelbta, kad galutinės išvados bus gautos tik 2012 metais.

BNS
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Kalbino Daiva Žeimytė-Bilienė, parengė Laura Tarandaitė | D+

Navickienė: antivakseriniai judėjimai turėtų prisiimti dalį atsakomybės už žmonių netektis

Pirmąjį etapą Finansų ministerijos parengtas valstybės biudžeto projektas praėjo sėkmingai:...

Net ir viršininkais būti norinčiųjų trūksta: Šiauliuose ir Telšiuose įdarbintų 500 vadovų (50)

Augančios elektros, dujų, šilumos kainos ir sunkumai randant gerų specialistų – su šiomis...

Zdovcas nebenori komandoje matyti „išbalusių veidų“: negalima tiesiog sustingti specialiai Delfi iš Pirėjo (30)

Antroje rungtynių pusėje Jure Zdovcas šokinėjo atsispyręs nuo abiejų kojų ne prasčiau nei...

Per du kėlinius Pirėjuje išsikvėpęs „Žalgiris“ ir toliau lieka be pergalių Eurolygoje (430)

Kauno „Žalgiris“ (0/4) Eurolygoje ir toliau pergalių sąskaitoje turi apvalų nulį. Pagirtinai...

Paaiškino, kuo skiriasi pasiskiepijusių ir nepasiskiepijusių gydymas: medikai įspėja suklusti ir jaunus žmones

Nuo koronaviruso pasiskiepijęs žmogus aplinkiniams yra mažiau pavojingas nei to nepadaręs. Tai...

Per Lietuvą slinks šaltasis atmosferos frontas: bus ir lietaus, ir stiprių vėjo gūsių (3)

Šeštadienio orus lems per šalį slenkantis šaltasis atmosferos frontas.

Kraštas, kuris giriasi išskirtine gamta ir pramogomis: skanaus maisto ir pigaus poilsio sostinė laukia turistų iš Lietuvos (88)

Sakartvelas – šalis, kurioje lietuviai yra be galo mylimi ir gerbiami. Daug kur užtenka tik...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Kaip gimsta blogis: Holokausto architektas, kuris myriop pasmerkė tūkstančius žydų ir... įsidarbino automobilių gamykloje  I dalis (4)

Jeigu pradeda lankyti įkyrios mintys, koks esate šaunus ir nepakartojamas, reikia suklusti. Jei...

Antrą pratęsimą šią savaitę žaidusi „Barca“ triumfavo ir Monake sunki CSKA pergalė Maskvoje (8)

„Barcelona“ (4/0) ir toliau demonstruoja raumenis Eurolygoje – iškovojo ketvirtą pergalę iš...

Jungtinė Karalystė sukrėsta po parlamentaro nužudymo: tragiška diena mūsų demokratijai (145)

Jungtinės Karalystės parlamentaras Davidas Amessas penktadienį mirė po to, kai buvo kelis kartus...