aA
Dauguma lėktuvo „Sukhoi Superjet-100“, kuris gegužės mėnesį sudužo leisdamasis Šeremetjevo oro uoste, keleivių žuvo nuo dūmų ir ugnies. Daugelis žmonių net nespėjo sureaguoti į situaciją, teigia Rusijos tyrimų komitetas.

Šią informaciją paskelbė Rusijos tyrimų komiteto Kriminalinių tyrimų valdybos vadovas Zigmundas Ložis, duodamas interviu laikraščiui „Kommersant“. Interviu buvo išspausdintas ketvirtadienį, spalio 17 d.

„Didžioji dalis žmonių žuvo ne nuo smūgio, o nuo ugnies bei apsinuodiję degimo produktais. Remiantis pirminiais duomenimis, gyvybei pavojingų medžiagų išsiskyrė degant ne tik degalams, bet ir plastikinei lėktuvo salono apdailai“, – sakė Z. Ložis.

Jo teigimu, „viskas įvyko labai greitai: dauguma keleivių žuvo savo kėdėse, taip ir nespėję atsisegti saugos diržų ir sureaguoti į situaciją“.

DELFI primena, kad per gaisrą lėktuve SSJ-100 žuvo 41 žmogus. Orlaivis gegužės 5 d. vakare buvo išskridęs iš Maskvos į Murmanską, bet neužilgo sugrįžo į Šeremetjevo oro uostą ir užsidegė tūpdamas avariniu būdu.

Socialiniuose tinkluose netruko išplisti dramatiškas vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip oro bendrovės „Aeroflot“ lėktuvas „Suchoj Superjet 100“ nutupia Šeremetjevo tarptautiniame oro uoste ir dideliu greičiu lekia taku, liepsnoms veržiantis iš fiuzeliažo.

Keleiviai čiuožė priekyje išsiskleidusiu avariniu trapu ir bėgo nuo liepsnojančio lėktuvo, virš kurio kilo juodų dūmų debesys.

Rusijos vyriausybinis aviacijos komitetas (MAK) birželio mėnesį paskelbė pirminę ataskaitą apie Šeremetjevo oro uoste įvykusią SSJ100 katastrofą, bet joje tiesiogiai nenurodoma, kad nelaimė įvyko dėl pilotų klaidos.

Gegužės 5-ąją iš Maskvos į Murmanską pakilęs lėktuvas, kuriame buvo 78 žmonės, įskaitant penkis įgulos narius, pranešė patyręs žaibo smūgį ir sugrįžo į Šeremetjevo oro uostą.

Tupiant avariniu būdu laineris užsiliepsnojo, o dalis žmonių nespėjo ištrūkti. Pagal tyrėjų pagrindinę versiją, apie 2 km aukštyje lėktuvui smogė žaibo iškrova ir sugedo radijo ryšys bei kitos elektroninės sistemos.

Kadangi SSJ100 leidosi pilnais degalų bakais ir tūpdamas smarkiai rėžėsi į taką, nuo smūgio lūžo viena važiuoklės atrama ir užsidegė variklis. MAK nurodė, kad nėra požymių, jog variklis būtų sugedęs skrydžio metu.

Tyrėjai nurodė palyginę bandymų nutupdyti orlaivį su išjungtu autopilotu, bet įprastu režimu veikiant automatizuotoms valdymo sistemoms, parametrus su duomenimis apie avarinį nusileidimą.

Ataskaitoje nurodoma, kad „šoninės tangažo (išilginio pokrypio) valdymo svirties judesių amplitudė buvo reikšmingai didesnė, svyruojamojo pobūdžio; tai sukėlė išilginio judėjimo parametrų reikšmingų pokyčių“.

Tyrėjai nurodė, kad „analogiški“ didelės amplitudės svyravimai taip pat būdavo stebimi kitiems „Aeroflot“ pilotams tupdant SSJ100 rankiniu režimu, neveikiant automatinėms sistemoms.

„Šie pilotavimo ypatumai analizuojami“, – nurodė MAK.

Komitetas pažymėjo, kad katastrofos ištikto „Superjet“ pilotas lėktuvo tupdymo rankiniu režimu egzaminą buvo išlaikęs nepriekaištingai.

„Kad įvertintų įgulos veiksmus per avarinį skrydį, komisija planuoja atlikti eksperimentų pilotavimo treniruoklyje“, – rašoma dokumente.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.8333

Top naujienos

Šarūnas Meškys | D+

Skubėkite prisirinkti šių pumpurų: užsienio mokslininkai ištyrė, kaip Lietuvoje paplitęs augalas įveikia mirtiną virusą ir naikina vėžio ląsteles

Italijos ir Pietų Korėjos mokslininkai išsiaiškino stulbinančią augalų savybę, kuri gali...

Po medikės savižudybės bus išmoktos pamokos: sukrėtimai laukia visos sistemos (256)

Sekmadienį iš gyvenimo savo noru pasitraukė jauna gydytoja anesteziologė-reanimatologė, dirbusi...

Pensija nuo 72-ejų? Metas susitaikyti, kad dirbti turėsime ilgiau (804)

Europos Komisija Lietuvai rekomenduoja iki 2040 m. prailginti darbingą amžių iki 72-ejų. Dabar...

Jau ketvirtadienį – drastiški orų pokyčiai: ciklonas į šalį atneš lietų, bus apie 10 laipsnių šalčiau (2)

Trečiadienį dar pasimėgausime labai šiltais ir sausais orais. Virš šalies laikysis aukštesnio...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Atkaklusis nacis, kuris norėjo grįžti į Vokietiją: pabėgėlio išradingumas pranoko „Holivudo“ filmus, o Hitleris už tai net apdovanojo

Sėkmė šypsosi tik atkakliems. Taip teigiama apie pasiekimus asmeniniame gyvenime, versle, sporte ir...

Iš Gazos Ruožo vėl lekia raketos: po Izraelio aviacijos smūgio sugriuvus 12 aukštų pastatui „Hamas“ surengė masinę ataką (562)

Gazos Ruožą kontroliuojantis islamistų judėjimas „Hamas“ antradienį paskelbė paleidęs 130...

Sugalvojo originalų būdą įamžinti gražiausias Lietuvos vietoves: šis namų akcentas abejingų nepalieka (18)

Norite, jog į namus atėję draugai kalbėtųsi apie keliones, Lietuvos grožį ir pamirštų...

Smurtą artimoje aplinkoje patiria ir vyrai: specialistas papasakojo, su kokiomis problemomis susiduria dažniausiai (78)

90 proc. smurto artimoje aplinkoje patiria moterys. Vyrų, patiriančių smurtą , yra gerokai...

Į Norvegiją išvykusi lietuvė patyrė tikrą siaubą – dukters kūną rado jau atvėsusį Pasakojimas, paremtas tikrais įvykiais (32)

Vilma atvyko į Norvegiją užsidirbti. Kartu pasiėmė ir dukrelę Laurą. Su Lauros tėčiu visi...

Atkreipkite dėmesį, kokia poza miegate: ateityje tai turės rimtų pasekmių (21)

Atsižvelgdami į tai, kad trečdalį savo gyvenimo praleidžiate lovoje, tikriausiai norite...