aA
1942 metais pačiame Antrojo pasaulinio karo įkarštyje per Atlantą plaukiojusius Sąjungininkų laivus reguliariai apšaudydavo vokiečių povandeniniai laivai, taip sutrikdydami atsargų ir karių kelionę į Europą, skelbia mashable.com.
Hughes H-4 Hercules pakilimo akimirka
© Wikimedia Commons

Sąjungininkams buvo verkiant reikalingas būdas, kaip per vandenyną patikimai ir saugiai gabenti didelio masto strateginės reikšmės krovinius. Pramonininkas iš Jungtinių Valstijų Henry Kaiseris ėmėsi vystyti idėją dėl būtinybės sukonstruoti precedento neturinčio dydžio krovininį lėktuvą. Ši užduotis buvo patikėta ekscentriškam milijardieriui ir aviatoriui Howardui Hughesui.

Skaičiuota, kad toks lėktuvas galėtų gabenti 68 tonų krovinį, 750 karių ir du po 30 tonų sveriančius tankus „Sherman“.

Howardas Hughesas
Howardas Hughesas
© Wikimedia Commons

Iš pradžių pavadintas HK-1, H. Hugheso sukurtas lėktuvas tikrąja to žodžio prasme buvo milžiniškas. 13 tonų sveriantis lėktuvas, kurio sparnų plotis siekė 97 metrus, tapo didžiausiu kada nors pagamintu skraidančiu aparatu.

Karo metu strateginių medžiagų, tokių kaip aliuminis, labai trūko, o turimos buvo taupomos karo tikslams, tad lėktuvas iš esmės buvo pagamintas praktiškai vien iš medžio. Gana skeptiškai nusiteikusi žiniasklaida tuo metu jį pašaipiai pavadino „The Spruce Goose“ (liet. iš eglės pagaminta žąsis).

H. Hughesas tiesiog negalėjo pakęsti šios pravardės. Jis buvo įsitikinęs, kad tai įžeidimas inžinierių talentui, o ir netikslus – iš tikrųjų lėktuvas buvo pagamintas ne iš eglės, o iš beržo. Apmaudžiausia, kad lėktuvo statybos dėl kūrėjo perfekcionizmo taip užsitęsė, jog spėjo pasibaigti ir karas. Kai H. Kaiseris nusprendė iš projekto trauktis, H. Hughesas nusprendė jį pervadinti „H-4 Hercules“.

Nepaisant to, jog tokio ypatingo krovininio lėktuvo pasibaigus karui ir nebereikėjo, o Senato komitetas ėmė burbėti dėl valstybinių lėšų švaistymo, H. Hughenas atsisakyti projekto neketino ir galiausiai H-4 statybos 1947 metais buvo baigtos.

1947 metų lapkričio 2 dieną H. Hughesas H-4 pasiuntė virš Ramiojo vandenyno bandomajam skrydžiui. Galbūt paskatintas skeptiško požiūrio, jog šis lėktuvas tėra keistas kaprizas ir niekada nepakils, jis ėmė ir priėmė labai spontanišką sprendimą – ėmė ir privertė „iš eglės pagamintą žąsį“ skristi.

Lėktuvas pakilo ir maždaug pusantro kilometro skrido 22 metrų aukštyje, kol H. Hughesas jį nuleido atgal. „Iš eglės pagaminta žąsis“ daugiau niekada neskrido, bet H. Hughesas visiems skeptikams įrodė, kad ji tai gali.

Įspūdingo dydžio į aviacijos istoriją patekęs lėktuvas šiuo metu eksponuojamas „Evergreen“ aviacijos muziejuje Makvinmilyje, JAV Oregono valstijoje.

Hughes H-4 Hercules lėktuvas muziejuje
Hughes H-4 Hercules lėktuvas muziejuje
© Shutterstock
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Prekybos centrų plėtra nestoja: po paslapties skraiste planuojamos dešimtys naujų parduotuvių (247)

Milijoninės investicijos , dešimtys naujų prekybos vietų – tokie laukia 2019 metais prekybos...

Skvernelis įvardijo, kas jį verčia mąstyti apie galimą kandidatavimą į prezidentus (56)

Premjeras Saulius Skvernelis kol kas tiesiai neįvardija, ar kandidatuos į prezidentus, tačiau...

Noah Smith. Taip, bitkoinas buvo klasikinis burbulas. Ir jis sprogo (157)

Regis, kiekvieną finansinį burbulą lydi koks nors visiems žinomas anekdotas apie tai, kaip kažkas...

Kaip perskaityti bendrą kraujo tyrimą: kokias ligas rodo nuokrypiai nuo normos (12)

Bene kiekvienam yra tekę atlikti bendrą kraujo tyrimą. Gavus rezultatus dažnam tai pasirodo tik...

Keleivių nepasitenkinimas: praleidusiems išvykstamąjį skrydį, grįžtamasis skrydis anuliuojamas (1)

Naujausio tyrimo metu paaiškėjo, kad keleiviams, kurie dėl kokių nors priežasčių praleido...

Žinoma fotografė pasidalijo pozavimo paslaptimis: ką daryti, kad nuotraukoje atrodytumėte puikiai

„Kiekviena nuotrauka skleidžia žinutę“, – įsitikinusi profesionali fotografė Monika...

„Maximai“ skyrė 17 tūkst. eurų baudą už vartotojų klaidinimą (62)

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) skyrė 17 000 eurų baudą...

Telšių eglė kaip niekad jauki: šiemet ją saugo švytintys lokys (13)

Telšių centre papuošta eglė siekia apie 18 metrų aukščio. Vietos gyventojai sako, kad tai pati...

Orai: savaitgalį gali užklupti pūga (14)

Savaitgalį Lietuvoje pasnigs, kai kur dėl stipresnio vėjo gali pustyti, LRT RADIJUI sako sinoptikė...