Didžiosios Britanijos spauda antradienį aptarinėja skaldantį velionės Margaret Thatcher palikimą, o antraštės, kuriose ji vadinama šalies gelbėtoja, ryškumu varžosi su tomis, kuriose jai klijuojama godumo architektės etiketė.
Margaret Thatcher atvaizdas
© Reuters/Scanpix

Dešiniųjų leidiniai negaili pagyrų buvusiai konservatorių ministrei pirmininkei, kuri mirė pirmadienį, būdama 87 metų. "The Daily Telegraph" ją vadina "kovotoja už laisvę darbuotojams, šalims ir pasauliui".

"Sunku įvertinti jos pasiekimų mastą ir pripažinti mūsų skolos jai dydį", - sakoma jo redaktoriaus skiltyje.

"Užtikrintai galima pasakyti tai, kad, jeigu ji niekada nebūtų buvusi premjerė, ... ši šalis neabejotinai būtų skurdesnė, o laisvojo pasaulio apimtis - mažesnė. Jeigu Britanija vis dar yra Didžioji, taip yra dėl šios didžiausios iš britų", - rašoma joje.

M.Thatcher, patyrusi insultą atsigavimo periodu po nedidelės operacijos, mirė pirmadienį Londono viešbutyje "Ritz", kuris priklauso Barclay šeimai - "The Daily Telegraph" savininkei.

Šis laikraštis priskiria M.Thatcher nuopelnus dėl "Britanijos nukreipimo iš demoralizavimo kelio".

Populiarusis "Daily Mail" pirmajame puslapyje išspausdino antraštę "Moteris, kuri išgelbėjo Britaniją" ir vadina ją "motina, žmona, lydere, valstybės veikėja, legenda".

Centro dešinės "The Times", kuris išleido 16 puslapių priedą, savo vedamajame straipsnyje teisina dažnai prieštaringai vertintą jos vadovavimą ir vadina ją "didžiausia savo laiko dominuojančia politine figūra".

Dauguma kritikos M.Thatcher adresu sukasi aplink jos kryptingą ekonominių reformų vajų, pakeliui naikinant anksčiau galingas Britanijos profesines sąjungas.

"Sunku matyti, kokią alternatyvą vyriausybė turėjo, - teigia "The Times". - Visos kitos politikos buvo išbandytos ir apgailėtinai žlugo. 1981 metais ponios Thatcher vyriausybė paprasčiausiai susitaikė su realybe".

Šis Rupertui Murdochui priklausantis leidinys, primenantis M.Thatcher per savo atėjimą į valdžią cituotus šv.Pranciškui Asyžiečiui priskiriamos maldos žodžius, rašo: "Ji tikrai padarė Britaniją ne tokią prieštaringą, ne tokią abejojančią, optimistiškesnę. Ten, kur buvo neviltis, ji atnešė viltį".

Populiarusis bulvarinis leidinys "The Sun" velionei skyrė 24 puslapius, kuriuose ją vadina "unikalia, labai drąsia ministre pirmininke".

Pasak laikraščio, šiandienos rinkėjams "verkiant reikia" žmogaus, kuris turėtų tokį aiškų tikslą kaip ji.

"Financial Times" ją vadina "didžia reformatore, perkūrusia šiuolaikinę Britaniją".

"Ji panaikino šalies smukimo pojūtį ir tebėra figūra, su kuria reiktų lyginti visus tolesnius britų politikus. Ji iš naujo apibrėžė lyderystę", - sakoma laikraščio redaktoriaus skiltyje.

Tačiau šis verslo laikraštis pripažįsta, kad "ji galėjo atrodyti nematanti vargstančiųjų padėties".

Kitame politinio spektro pakraštyje liaupsių gerokai mažiau.

Kairiosios pakraipos "The Guardian" vadina M.Thatcher "politikos kare" ir "itin svaria lydere".

Laikraštis taip pat ragina "nešokti ant jos kapo", bet negaili paniekos jos palikimui.

"Jos palikimas yra visuomenės suskaldymas, privatus savanaudiškumas ir godumo kultas, kurie drauge daug labiau kaustė žmogaus dvasią nei ją kada nors laisvino, - redaktoriaus skiltyje rašo "The Guardian". - Ji šlovino ir individualizmą, ir tautinę valstybę, bet jai trūko daug jausmo bendruomenėms ir ryšiams, kurie jas susieja".

"Ji nekentė netvarkos, dekadanso ir blogo elgesio, bet buvo socialinio ir kultūrinio atomizmo proceso, kuris visa tai skatino ir tebeskatina, valdovė", - priduriama straipsnyje.

Kairiosios pakraipos bulvarinis leidinys "Daily Mirror" taip pat rašo apie skaldomąją M.Thatcher įtaką ir pirmajame puslapyje spausdina antraštę "Moteris, kuri suskaldė šalį".

Socialistų leidinys "Morning Star" nuėjo dar toliau ir parašė: "Moteris, kuri sudraskė Britaniją".

Ji šiame laikraštyje taip pat vadinama "ministre pirmininke, kuri parklupdė šalį ir sugriovė milijonų gyvenimą".

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (287)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (50)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (11)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (282)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (11)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (55)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (5)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (35)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (97)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...