Tyrėjai nurodė, kad neįvardytas liudininkas, dirbęs viename aerodrome Ukrainos mieste Dniepropetrovske, papasakojo matęs karo lėktuvą, kuris liepos 17 dieną pakilo nešdamas „oras-oras“ tipo raketas, o parskrido be jų.

Tyrimų komiteto pranešime sakoma, kad to liudininko, esą savanoriškai pasitraukusio iš Ukrainos ginkluotųjų pajėgų, parodymai yra „svarbus įrodymas, jog Ukrainos kariuomenė susijusi su (lainerio) „Boeing 777“ sudužimu.“

„Tyrėjai neatidėliojo apklausos, ir vakar vakare jiems pavyko susitikti su Ukrainos kariškiu, kuris patvirtina savanoriškai palikęs savo karinį dalinį ir perėjęs į Rusijos Federacijos teritoriją“, – Tyrimų komiteto atstovas Vladimiras Markinas sakė naujienų agentūrai „Interfax“.

Reiso MH17 lėktuvas, skridęs iš Amsterdamo į Kvala Lumpūrą, buvo numuštas virš rytų Ukrainos teritorijos, kontroliuojamos prorusiškų separatistų, kurie nuo balandžio kaunasi su Kijevo vyriausybės pajėgomis.

Ukraina ir Vakarų šalys kaltina Rusiją parūpinus sukilėliams raketų „žemė-oras“ paleidimo kompleksą, bet Maskva paskelbė kelias alternatyvias tos katastrofos versijas. Pagal vieną iš jų, netoli pasmerkto „Boeing“ buvo pastebėtas Ukrainos karo lėktuvas.

Tyrėjų pranešimas buvo paskelbtas tą pačią dieną, kai Kijevas ir separatistai turi surengti naują susitikimą derybose dėl paliaubų. Be to, Rusijos bulvarinis dienraštis „Komsomolskaja pravda“ neseniai paskelbė vieno „slapto liudininko“ interviu, kuriame sakoma, kad jis dirbo minėtame oro uoste tą dieną, kai buvo numuštas „Boeing 777“.

Vyras, kuris laikraščio buvo nufilmuotas kalbantis atgręžęs nugarą į kamerą ir kurio galvos atvaizdas buvo padarytas neryškus, sakė matęs šturmo lėktuvą Su-25, kuris buvo apginkluotas priešlėktuvinėmis raketomis, tačiau į bazę grįžo be jų.

To lėktuvo pilotas „galėjo paleisti jas į „Boeing“ iš baimės arba keršto“, teigė tariamas liudininkas, sakydamas, kad lėktuvą pilotavo lakūnas, pavarde Vološynas.

„Galbūt jis supainiojo (lainerį) su kitu lėktuvu“, – sakė „Komsomolskaja pravda“ pašnekovas.

Laikraštis tvirtino, kad tas liudininkas savo noru atvyko į jo redakciją ir kad jo tapatybė buvo patvirtinta, tačiau jos negalima atskleisti, nes to vyro šeima tebegyvena Ukrainoje.

Tyrimų komitetas nurodė, kad tam vyrui, kuriam dabar suteiktas oficialaus liudininko statusas, gali būti pritaikyta liudininkų apsaugos programa.

„Pagal liudininko ... parodymus, civilinis lėktuvas „Boeing 777“ galėjo būti numuštas šių metų liepos 17-ąją Ukrainos oro pajėgų karo lėktuvo Su-25, kurį pilotavo Ukrainos oro pajėgų kapitonas lakūnas Vološynas“, – sakė V.Markinas.

„Faktai ir duomenys, kuriuos liudininkas išdėstė aiškiai ir nesipainiodamas, įtikina tyrėjus, kad jo parodymai teisingi – tai, beje, patvirtino tyrimas poligrafu“, – pabrėžė Tyrimų komiteto atstovas.

V.Markinas citavo liudininko parodymus, kad jis asmeniškai matė, kaip Vološyno lėktuvas pakilo iš Dniepropetrovsko apylinkėse esančio aerodromo, apginkluotas raketomis „oras-oras“ R-60, kurios esą paprastai nebūdavo naudojamos per šio tipo lėktuvų kovines misijas.

„Kaip papasakojo liudininkas, taip apginkluoti lėktuvų tiesiog nebuvo būtinybės“, nes separatistų pajėgos neturi aviacijos, aiškino pareigūnas.

„Liudininkas iškart atkreipė dėmesį, kad ant lėktuvo, grįžusio į aerodromą, raketų jau nebuvo. Tada jis aiškiai išgirdo lakūno Vološyno žodžius, ištartus vienam tarnybos draugui: „Jis (lėktuvas) atsidūrė netinkamu laiku netinkamoje vietoje“, – sakė V.Markinas.

Pasak jo, Tyrimų komitetas yra surinkęs daugiau Ukrainos piliečių, gyvenančių netoli Malaizijos lainerio sudužimo vietos, parodymų, jog jie prieš pat tą katastrofą matė karinį lėktuvą, skridusį arti keleivinio orlaivio.

„Taigi, šio liudininko parodymai yra ne vieninteliai, bet labai svarbūs įrodymai, kad su „Boeing“ sudužimu susijusios Ukrainos ginkluotosios pajėgos“, – pabrėžė V.Markinas.

Iki šiol nebuvo jokių įrodymų, kad Rusijos pareigūnai pradėjo oficialų tyrimą dėl tos katastrofos, per kurią žuvo žmonių iš 11 šalių. Rusijos piliečių tarp katastrofos aukų nebuvo.

Katastrofos priežastis išaiškinti buvo patikėta Olandijos institucijoms, kurių ekspertai ištyrė dalį lėktuvo nuolaužų. Preliminarios išvados rodo, kad lėktuvas subyrėjo ore dėl išorinio poveikio, tačiau jokie kaltininkai dar nebuvo įvardyti.