Lėktuvas, kuriuo skrido Ukrainos ir Rusijos aeronautikos inžinieriai, pirmadienį rėžėsi kalno šlaitą centriniame Irane.

Aukštas Ardestano pareigūnas pranešė, kad jau surasti 25 žuvusiųjų kūnai.

"Praėjusį vakarą gavome pranešimus apie didžiulį sprogimą ir šviesos žybsnį. Lėktuvas rėžėsi į kalno šlaitą", - telefonu sakė Mohsenas Gholabi.

"Jau rasti 25 kūnai, operacija tęsiasi", - sakė jis ir pridūrė, kad kai kurių aukų kūnai sudraskyti į gabalus.

Pasak jo, lėktuvas sudužo Isfahano provincijoje netoli Chasi Tarašo kaimo, 55 km į pietvakarius nuo kalvotoje dykumoje esančio Ardestano miesto.

"Specialistai ir pareigūnai kol kas mano, kad avarijos priežastimi tapo žmogaus klaida, nes pilotas negalėjo gerai matyti. Tačiau dar reikia ištirti "juodąją dėžę", - sakė jis.

Ironiška, kad lėktuvas su aviainžinieriais ir mokslininkais į istorinį Isfahano miestą skrido aplankyti netoli miesto esančios naujos gamyklos, kurioje gaminama orlaivio An-140 modifikacija - pirmasis Irano lėktuvas "Iran-140". Ukrainiečiai ir rusai buvo pakviesti į pirmojo oficialaus "Iran-140" skrydžio ceremoniją, kuri turi įvykti antradienį.

Dvimotoris lėktuvas "Iran-140" gali skraidinti 52 keleivius arba 6 t krovinį ir nuskristi vidutinį 2,1 tūkst. km nuotolį. Pirmasis serijinės gamybos lėktuvas Irane buvo pagamintas 1999 metais, o viešas bandomasis šio lėktuvo skrydis buvo surengtas 2001 metų vasarį.

Kontraktą dėl bendros šio keleivinio lėktuvo gamybos Iranas ir Ukraina pasirašė 1995 metais. 70 proc. "Iran-140" komponentų turi būti gaminama Irane, o likę - vežami iš Ukrainos.

Iranas tikisi nuo 2003-iųjų gaminti po 12 lėktuvų per metus, o iki 2020 metų - pagaminti maždaug 100 tokių lėktuvų, kurių kiekvienas kainuoja 8,5 mln. JAV dolerių (29 mln. litų).

Irano transporto ministras Ahmadas Khoramas sakė, kad dėl lėktuvo avarijos projektas nenukentės, nors sudužęs lėktuvas ir yra "Iran-140" analogas. "Ši avarija niekaip nepaveiks lėktuvų gamybos Irane", - sakė jis.

2,1 tūkst. km nuskrendantis lėktuvas AN-140 buvo kuriamas buvusioje Sovietų Sąjungoje pakeisti senstančius An-24, kurie skraido trumpais ir vidutiniais nuotoliais.

An-140 salono dizainą kuriančios kompanijos "InterAMI" duomenimis, lėktuvas buvo projektuojamas kaip pamaina An-24, An-26 ir Jak-40.