„Per įvykį žuvo 12 žmonių, nukentėjo 49. [Jų] tapatybės nustatytos“, – sakoma komiteto pranešime.

Tarp aukų buvo ir orlaivio vadas Maratas Muratbaevas bei vietos žurnalistė Dana Kruglova. Iš viso lėktuve buvo 93 keleiviai ir penki įgulos nariai.

Kaip pasakoja liudininkai, lėktuvą pradėjo kratyti jau kylant – atrodė, kad jis skrenda per kauburius.

„Ėmėme kilti, pradėjo dar labiau kratyti, o galiausiai įvyko kažkoks susidūrimas. Aš pasilenkiau, o kai pakėliau galvą, buvo dūmų ir dar kažkoks baltas objektas viską užstojo, tikriausiai lėktuvo priekis. Kratomame [lėktuve] viskas ėmė kristi, [girdėjosi] šauksmai. Kai išlaužė avarinio išėjimo duris, visi išbėgo“, – pasakojo „Telegram“ kanalui „Mash“ viena iš nukentėjusių – Gulnara Košenova.

Moters teigimu, lėktuvui nukritus, keleiviai iš karto iškvietė greitąją pagalbą, bet ji labai ilgai važiavo: „Labai ilgai laukėme greitosios pagalbos, buvo šalta, tamsu, nieko nesimatė.“

„Labai daug nukentėjusių. Nežinau, kas mirė, šito nemačiau. Vaikų buvo, sulaužytos rankos, kojos. Galiausiai visi išsibėgiojo, patyrę šoką, nes ten sunku būti, viskas kruvina“, – pasakojo įvykio liudininkė.

Skrydžių bendrovės „Bek Air“ lėktuvo, patyrusio skaudų incidentą Kazachstane, keleivė portalui Tengrinews.kz papasakojo, kas įvyko.

Moteris teigia, kad orlaivis turėjo pakilti 7.05 val. vietos laiku, tačiau skrydis buvo atidėtas. Keleivė sako, kad lėktuvas kilo du kartus ir abu neišlaikydavo aukščio. Anot jos, orlaivis „skrido kreivai“. Ji teigia, kad staiga išgirdo garsų trenksmą ir pajuto smūgį.

„Viskas buvo kaip filme: šauksmai, ašaros, išgąstis“, – teigia ji ir pridūrė, kad pati lėktuvą paliko nusileidusi per jo sparną. Moters teigimu, visi aplinkui nuogąstavo, kad nukritęs lėktuvas gali sprogti.

Kitas keleivis, Aslanas Nazaralijevas, pasakoja, kad, lėktuvui pradėjus kilti, jo sparnai, kaip teigia zakon.kz, ėmė drebėti. Vyras sako, kad netrukus lėktuvas nukrito. A. Nazaralijevas pasakoja, kad keleiviai iš orlaivio lauk lindo pro iliuminatorių ir leidosi sparnu. Jo teigimu, gelbėtojai ne iš karto atvyko į nelaimės vietą, todėl keleiviai iš pradžių patys padėjo vieni kitiems.

Kazachstano užsienio reikalų ministerija savo ruožtu informavo, kad lėktuvu skrido keturi užsieniečiai – du Ukrainos ir po vieną Kinijos ir Kirgizijos pilietį. Visi jie išgyveno.

Nepaprastųjų situacijų komitetas paskelbė 12 aviakatastrofos aukų sąrašą. Remiantis juo, aštuoni žmonės žuvo nelaimės vietoje, du mirė medikams teikiant pagalbą oro uoste, o dar du – ligoninėje.

Skelbiama, kad žuvusieji buvo gimę 1940–1986 metais.

Almatos miesto administracija taip pat patvirtino, kad nelaimė pareikalavo 12 gyvybių, nors vienas jos pareigūnas anksčiau pranešė apie 15 aukų.

Komiteto paviešintame vaizdo įraše matyti į gabalus subyrėjęs pigių skrydžių bendrovės „Bek Air“ eksploatuotas lėktuvas, kurio nosis įsirėžusi į iš dalies sugriuvusį namą, taip pat gelbėtojų komandos, besistengiančios ištraukti žmones iš nuolaužų.

Įraše taip pat matyti, kaip gelbėtojai mėgina pasiekti sudužusią pilotų kabiną ir kaip į įvykio vietą skuba dešimtys avarinių tarnybų darbuotojų.

Remiantis oro uosto administracijos pranešimu, lėktuvas dingo iš radarų ekranų kelios minutės po pakilimo iš Almatos oro uosto 7 val. 5 min. vietos (3 val. 5 min. Lietuvos) laiku.

Orlaivis „Fokker-100“, skridęs iš Almatos į Nur Sultaną, penktadienio rytą pakilęs oro uoste prarado aukštį, rėžėsi į betoninį atitvarą ir dviaukštį pastatą ir nukrito gyvenamajame rajone.

Reaguodama į katastrofą Kazachstano valdžia uždraudė eksploatuoti sudužusio lėktuvo modelį, o tokie sudaro visą „Bek Air“ parką, taip pat pradėjo tyrimą.

Sveikatos apsaugos ministerija nurodė, kad buvo sužeisti 53 žmonės, įskaitant devynis vaikus, ir pridūrė, kad 10 suaugusiųjų yra kritinės būklės.

Tarp aukų buvo ir orlaivio vadas Maratas Muratbaevas bei vietos žurnalistė Dana Kruglova. Iš viso lėktuve buvo 93 keleiviai ir penki įgulos nariai.

Naujienų agentūra Informburo.kz patvirtino, kad žuvusioji žurnalistė buvo jos darbuotoja.

„Buvo neaišku, ar [ji] išvyks į kelionę, nes Almatoje buvo planuojami darbo susitikimai. Tačiau Dana norėjo švęsti Naujuosius metus su savo tėvais Nur Sultane ir nusprendė išvykti šiuo reisu“, – pranešė naujienų agentūra.

Pasak vicepremjero Romano Sklyaro, 23 metų senumo laineris pakildamas du kartus uodega palietė kilimo ir tūpimo taką.

„Arba tai – piloto klaida, arba buvo techninių priežasčių“, – Almatoje surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo R. Sklyaras.

Name, į kurį įsirėžė lėktuvas, nieko nebuvo, pranešė valstybinė televizija „Khabar“.

Šalies prezidentas Kassymas-Jomartas Tokayevas pažadėjo, kad aukų artimieji gaus kompensacijas, ir socialiniame tinkle „Twitter“ parašė, kad atsakingieji už nelaimę „bus griežtai nubausti pagal įstatymus“.

K.J. Tokayevas taip pat nurodė, kad tragedijos aplinkybes tiria vyriausybinė komisija.

Vidaus reikalų ministerija paskelbė pradėjusi baudžiamąjį tyrimą dėl galimų oro transporto saugos taisyklių pažeidimų.

Kazachstano valdžia teigė, kad gegužę buvo sėkmingai atliktas lėktuvo saugos patikrinimas.

Pramonės ministerija savo ruožtu informavo, kad daugiau nebegaminami „Fokker-100“ modeliai nebebus eksploatuojami, kol bus nustatyta nelaimės priežastis.

„Bek Air“ savo tinklalapyje prisistato kaip pagrindinė Kazachstano pigių skrydžių bendrovė.

2016 metų kovą šių oro linijų lėktuvui „Fokker-100“ su 116 keleivių teko atlikti avarinį nusileidimą sostinės tarptautiniame oro uoste, nes nesuveikė važiuoklė. Tąsyk nenukentėjo nė vienas keleivis ir nė vienas iš penkių įgulos narių.

Šveicarijos regioninis oro vežėjas „Helvetic Airways“ anksčiau šiais metais pradėjo palaipsniui atsisakyti Olandijoje gaminto „Fokker-100“ modelio, kurį eksploatavo 15 metų.