Lėktuvo įgulą sudarė Norvegijos, Nyderlandų, Švedijos, JAV, Lietuvos, Rumunijos atstovai, tarnaujantys Papos aviacijos bazėje Vengrijoje, kur dislokuoti NATO Sunkiojo transporto sparnui priklausantys lėktuvai „C-17 Globemaster III“. Įgulai vadovavo šio sparno vadas JAV karinių oro pajėgų pulkininkas Johnas Zazworsky.

Šioje humanitarinėje misijoje dalyvavo kelios šalys: Švedija, Estija, Suomija, Bulgarija. Kaip pasakojo M. Šalkauskas, užduotis truko keturias dienas. „Pakrovę bulgarų krovinį Papos aviacijos bazėje, išskridome į Švediją. Čia paėmėme švedų, estų ir suomių krovinį. Jį daugiausia sudarė stovyklavimo reikmenys, išgyvenimo paketai, šiltos antklodės, miegmaišiai ir kt.“, – pasakojo M. Šalkauskas.

Švedijoje pakilęs lėktuvas nutūpė Portugalijai priklausančiose Azorų salose įsikūrusioje JAV Aviacijos bazėje, čia pernakvojo ir kitą dieną tęsė skrydį. „Vasario 2 d. nutūpėme Haityje, Port o Prenso oro uoste, tiksliau – ten, kur anksčiau buvo oro uostas. Skrisdami virš Haičio visur matėme griuvėsius, žmonių „skruzdėlynus“ ir didelį skurdą“, – pasakojo M. Šalkauskas.

Lėktuvo įgula Port o Prense ilgai neužsibuvo: iškrovę krovinį išskrido į Puerto Riką, o iš ten – į Papos aviacijos bazę Vengrijoje.

M. Šalkauskas Papos aviacijos bazėje Vengrijoje, kur dislokuoti NATO Sunkiojo transporto grandžiai priklausantys lėktuvai „C-17 Globemaster III“, tarnauja nuo šių metų pradžios. Čia jis eina C-17 borto operatoriaus pareigas. Kaip orlaivio borto operatorius atlieka borto techniko ir užtikrina krovinių krovimo ir ryšio palaikymo funkcijas. „Skrydis į Haitį – ketvirtoji mano skrydžio užduotis tarnaujant Papos aviacijos bazėje. Prieš šią misiją teko porą kartu vykti į Afganistaną, JAV, Rumuniją“, – sakė srž. M. Šalkauskas.

Iki paskyrimo Vengrijoje srž. M. Šalkauskas tarnavo Lietuvos karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje. Į Papos aviacijos bazę buvo paskirtas, kai baigė daugiau nei keturis mėnesius trukusius transporto lėktuvo „C-17 Globemaster III“ borto operatoriaus kursus Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Srž. Mindaugas Šalkauskas – pirmasis Lietuvos kariuomenės karys, parengtas dalyvauti NATO strateginių pervežimų oru programoje, kurioje dalyvauja ir Lietuva.

Daugiašalį susitarimą kurti strateginius gabenimo oru pajėgumus (t.y. ilgojo nuotolio krovinių gabenimo pajėgumus) bendrai įsigyjant tris orlaivius „C-17 Globemaster III“ pasirašė dešimt NATO valstybių narių – Bulgarija, Estija, JAV, Lenkija, Lietuva, Nyderlandai, Norvegija, Rumunija, Slovėnija, Vengrija – ir dvi šalys NATO partnerės – Suomija ir Švedija. Susitarimas, kuris įsigaliojo 2008 metų spalį, numato, kad šalys naudos orlaivius įvairių tipų NATO ir Europos Sąjungos vadovaujamoms tarptautinėms operacijoms – karinėms, humanitarinėms ir kt. Lėktuvų įgulos – tarptautinės, jas sudaro 12 šalių atstovai. Pirmasis strateginių gabenimų orlaivis C-17 Papos aviacijos bazėje buvo dislokuotas praėjusių metų liepą, visi trys lėktuvai eksploatuoti buvo paruošti lapkritį.

Orlaivis C-17 gali nenutūpdamas dideliais atstumais dislokuoti didelį karių skaičių (iki 150) ir gabenti itin didelius krovinius (maksimalus leidžiamas gabenti svoris – 78 tonos).

Dalyvaudama C-17 programoje Lietuva įgijo 45 skrydžių lėktuvu valandas per metus savo pervežimams į misijų rajonus, taip pat prisidėjo kuriant trūkstamus bendrus NATO pajėgumus.

Vasario 2 d. į Haitį nugabenta užsienio šalių parama – jau trečias NATO daugiašalių strateginių gabenimo oru pajėgumų panaudojimas humanitarinei pagalbai suteikti. Pirmą kartą C-17 humanitarinę pagalbą nugabeno sausio 18 d., antrą – sausio 27 dieną.