Latvijos švietimo ir mokslo ministras Karlis Sadurskis pabrėžė, kad dvikalbio ugdymo principas Latvijoje buvo įvestas 2004 metais. Nepaisant gana apčiuopiamos sėkmės, 22 proc. etninių mažumų jaunuolių pasiekė tik bazinį arba silpną latvių kalbos mokėjimo lygį, arba visai jos neišmoko.

K. Sadurskis pažymėjo, kad pradėta vieša diskusija dėl siūlymų naujai mokymo programai, sutelkiant daugiau dėmesio valstybinės kalbos mokymui.

Taip pat būtina siekti vieningo istorijos bei informacinės aplinkos suvokimo. Tačiau ši sritis yra Kultūros ministerijos, tad reikalingos bendros pastangos vyriausybėje, siekiant pagrindinio tikslo, pridūrė švietimo ministras.

Švietimo ir mokslo misterija planuoja kai kurias priemones visuomenės integracijos ir valstybinės kalbos atžvilgiu laikotarpiu iki 2024 metų: nuo naujo ugdymo standarto įgyvendinimo ikimokyklinėse įstaigose ateinančias mokslo metais iki bendrųjų ugdymo dalykų vidurinėse mokyklose dėstymo latvių kalba 2020/2021 mokslo metais, sakė K. Sadurskis.

Jis dar pridūrė, kad reformos eiga bus stebima ir peržiūrima 2021-2023 metais.