Remiantis Švedijos prokuratūros pranešimu, pradėtas tyrimas dėl „girtuokliavimo jūroje sunkinančiomis aplinkybėmis“, „didelio aplaidumo dalyvaujant jūrų transporto eisme“ ir „šiurkštaus aplaidumo, sukėlusio mirtį“.

Vienas iš suimtųjų yra Jungtinės Karalystės pilietis, gimęs 1991-aisiais, o kitas – 1965 metų gimimo Kroatijos pilietis, pranešė prokuratūra.

Po ankstų rytą įvykusio laivų susidūrimo jūroje tarp Švedijos Istado miesto ir Danijos Bornholmo salos dviejų dingusių įgulos narių kelias valandas ieškojo devyni laivai ir gelbėtojų sraigtasparnis, naujienų agentūrai AFP sakė Švedijos laivybos administracijos atstovas spaudai.

„Vienas iš laivų apvirto ir tebėra apvirtęs“, – sakė administracijos atstovas Carlas-Johanas Linde.

Su Britanijos vėliava plaukiojantis laivas „Scot Carrier“ plaukė į Švedijos Gotlando salą, o su Danijos vėliava plaukiojantis „Karin Hoej“ – apvirtęs laivas – plaukė į Daniją, sakė C.-J. Linde.

Maždaug 10 val. 30 min. vietos (11 val. 30 min. Lietuvos) laiku jūrų laivybos pareigūnai oficialiai atšaukė dingusiųjų paiešką jūroje, kai apvirtęs laivas buvo atvilktas arčiau kranto, kad jį iš vidaus apžiūrėtų narai.

Netrukus po 15 val. (vietos, 16 val. Lietuvos laiku) pareigūnai atšaukė gelbėjimo operaciją, narams laive radus vieną dingusįjį.

„Žmogus yra negyvas, bet jo artimieji dar neinformuoti“, – AFP pranešė policijos atstovė Evelina Olsson.

Vieno iš gelbėjimo operacijoje dalyvavusių laivų kapitonas Matsas Kellermanas žurnalistams jau anksčiau sakė, kad šaltame vandenyje po ilgesnio laiko „tikimybė rasti gyvų žmonių yra labai menka“.

„Scot Carrier“ įgulos nariai nuleido valtį, ieškojo žmonių ir girdėjo šauksmus iš vandens, bet nieko nesurado“, – sakė Švedijos laivybos administracijos komunikacijos vadovas Jonas Franzenas.

„Kritinė situacija“

Švedijos jūrų gelbėtojų draugijos atstovė spaudai Emma Valhem sakė nenorinti spėlioti, kokia tikimybė rasti jūreivius gyvus.

Pasak jos, vandens temperatūra tokiu metų laiku būna maždaug keturi Celsijaus laipsniai, „situacija buvo kritinė nuo pačios pradžios“.

Danijos laivybos kompanijos, kuriai priklauso apvirtęs laivas, vadovas Sorenas Hojus AFP sakė, kad laivo įgulą sudarė du žmonės ir kad tikriausiai dingo būtent jie.

Imtasi veiksmų, siekiant užkirsti kelią naftos ar kitų pavojingų medžiagų išsiliejimui į vandenį.

„Šiuo metu naftos (produktų) išsiliejimo nėra“, – sakoma Švedijos pakrančių apsaugos pranešime.

Prie pietinių Švedijos krantų vyksta intensyvi laivyba, nes visi iš Atlanto į Baltijos jūrą plaukiantys laivai turi perplaukti sąsiaurį tarp Švedijos ir Danijos.

Scot Carrier