aA
Pakilęs iš Indonezijos sostinės Džakartos jūroje sudužo skrydžių bendrovės „Lion Air“ lėktuvas su beveik 190 žmonių. Daug susidomėjimo sulaukė faktas, kad lėktuvas „Boeing 737 MAX 8“ buvo praktiškai naujas. Tai pirmoji katastrofa, susijusi su tokiu orlaiviu, skelbia BBC.

Kol kas žinoma gana nedaug informacijos, tragedijos priežastis dar nenustatyta – bus atliktas išsamus nelaimės tyrimas.

Dažniausiai aviakatastrofos įvyksta dėl kelių veiksnių (tiek techninių, tiek žmogiškųjų klaidų), tačiau dabar visus labiausiai domina klausimas, ar faktas, jog lėktuvas buvo naujas, kaip nors prisidėjo prie nelaimės. „Boeing 737 MAX 8“ komerciniais tikslais skraido viso labo nuo 2017 metų.

Pigių skrydžių bendrovė „Lion Air“ dar liepą skelbė „besididžiuojanti faktu“, jog pirmoji Indonezijoje pradėjo naudoti tokį lėktuvą (jų užsisakė net 218 vienetų). Spalio 29 dieną sudužęs lėktuvas skraidė nuo rugpjūčio 15 dienos.

Danguje lėktuvas išbuvo vos 800 valandų, teigia Indonezijos valstybinės transporto saugumo komisijos vadovas Soerjanto Tjahjano.

Skelbiama, kad, vos pakilęs, lėktuvo pilotas radijo ryšiu kreipėsi į oro kontrolės pareigūnus Džakartoje prašydamas leidimo apsisukti.

„Lion Air“ vadovas „Reuters“ aiškino, kad ankstesnio skrydžio metu kilo „neįvardyta techninė problema“, tačiau, laikantis būtinųjų procedūrų, ji buvo sėkmingai pašalinta. Edwardas Siraitas teigia, kad šiuo metu „Lion Air“ skraidina 11 tokio modelio lėktuvų. Jis patvirtino, jog planų jų nebenaudoti kol kas nėra.

Aviacijos analitikas Geery Soejatmanas BBC sakė, kad „didesnė nelaimių rizika seniems orlaiviams“, tačiau nauji lėktuvai taip pat patenka į rizikos grupę.

„Jei lėktuvas labai naujas, dar nebūna išryškėję galimi jo trūkumai, kurie pasimato pradėjus skraidyti reguliariai. Dažniausiai viskas paaiškėja per pirmus tris mėnesius“, – teigia ekspertas.

Lėktuvas trijų mėnesių sukaktį būtų minėjęs po kelių savaičių.

Nepaisant to, aviacijos ekspertas Jonas Ostroweris sako, kad „nauji lėktuvai neretai sulaukia žymiai mažiau technikų dėmesio, nes jie juk nauji“.

Aviacijos temomis „The Air Current“ rašantis J. Ostroweris sako, kad „naujuose lėktuvuose visada pasitaiko nesklandumų, tačiau jie toli gražu ne tokie, kad galėtų kelti rimtą pavojų“.

Abu ekspertai vienbalsiai sutaria, kad kol kas per anksti daryti galutines išvadas, kodėl įvyko tragedija.

„Greičiausiai nelaimė įvyko dėl techninių problemų, bet dar per anksti kažką sakyti. Tikslią priežastį įvardysime tik gavę daugiau informacijos“, – sako G. Soejatmanas. Jam pritaria ir J. Ostroweris.

„Nežinau, kodėl nukrito šis lėktuvas. Prie tokios nelaimės gali prisidėti labai daug skirtingų veiksnių“, – BBC sakė J. Ostroweris.

Kai teigia „Boeing“, 737 MAX serijos lėktuvai – perkamiausi bendrovės istorijoje, jų užsakyta beveik 4700. Tokiais lėktuvais naudojasi „American Airlines“, „United Airlines“, „Norwegian“ ir „FlyDubai“.

DELFI primena, kad Indonezijos pigių skrydžių bendrovės „Lion Air“ valdybos pirmininkas Edwardas Siraitas nurodė, kad įmonės laineris „Boeing 737“, pirmadienį nukritęs į jūrą tuojau po pakilimo iš Džakartos, per ankstesnį skrydį buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas.

Pasak E. Siraito, ankstesnis gedimas buvo pašalintas atlikus procedūrą pagal gamintojo rekomendacijas. Išsamesnių duomenų jis nepateikė, bet pridūrė, kad į šį gedimą bus atsižvelgta tiriant pirmadienį ryte įvykusią 189 žmones skraidinusio lainerio katastrofą.

Tuo metu Indonezijos oro susisiekimo generalinis direktoratas nurodė, kad lėktuvas, turėjęs iš Džakartos skristi į Pankalpinango miestą Bankos saloje, tuojau po pakilimo paprašė leidimo grįžti į oro uostą. Laineris sudužo Javos jūroje praėjus 13 minučių po pakilimo.

Lėktuvo gamintoja „Boeing“ pareiškė esanti „giliai nuliūdinta“ šios nelaimės ir pasiūlė savo pagalbą atliekant tyrimą.

Tyrėjai jau rado lėktuvo nuolaužų ir keleivių asmeninių daiktų, skelbiama, kad rasti ir šeši kūnai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Tamsiausių XX a. laikų atgarsiai grįžta: ištisa tauta sąmoningai marinama badu (2)

Pasaulį šokiravęs žurnalisto Jamalo Khashoggi nužudymas verčia priminti, kad Saudo Arabijos...

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Šiauliai“ (37)

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Žalgiris“ - „Šiauliai“. Tiesiogiai iš Kauno.

Prie Estijos pakilimo prisidėjęs estas: nustokite pagaliau su mumis lygintis (159)

Svarbiausia ir pagrindinė idėja Lietuvai – pagaliau nustoti lyginti save su estais. Taip teigia...

Mirusiųjų kūnus ruošiantis tanatopraktikas – apie išnarstytus organus ir paskutinius artimųjų prašymus (39)

„Po trijų mėnesių iškastas ketvirčiuotas kūnas, kurį reikėjo surinkti ir pašarvoti atvirame...

Beveik 100 kg svėrusi moteris pamena: eini ir rėkia „karve, kiaule“ (3)

Sanatorija GRADIALI Palangoje ir naujienų portalas DELFI dar rugsėjo pradžioje paskelbė konkursą,...

Gyvai / LKL rungtynės: „Neptūnas“ – „Rytas“ tiesioginė vaizdo transliacija (24)

Praėjo vos dvi savaitės nuo Klaipėdos „Neptūno“ triumfo sostinėje ir Vilniaus „Rytas“...

Tapinas apie į Latviją neišskridusią Grybauskaitę: man nesueina galai niekaip (420)

Sekmadienį Lietuvą apskriejo žinia, kad dėl lėktuvo gedimo prezidentė Dalia Grybauskaitė...

Rimvydas Valatka. Sadomazohistinė valstiečių Seimo archeologija (74)

Archeologai sostinės Reformatų skvere atkasė reformatų bažnyčios liekanas. Pavadino ją...

Griuvėsiais pavirtę ištisi miestai Sirijoje: naujos statybos vyks ant žuvusių gyventojų krauju sulaistytos žemės (13)

Dėl karo daugelis Sirijos miestų virto mūšių laukais. Sugriauti statiniai, masiškai išsikėlę...