aA
Kinijos prezidentas Xi Jinpingas antradienį oficialiai atidarė ilgiausią pasaulyje jūrų tiltą, jungiantį Honkongą, Makau ir žemyninę Kiniją, Pekinui griežtinant pusiau autonominių teritorijų kontrolę.
Kinijos prezidentas atidarė Honkongą su žemynu jungiantį tiltą
© Sipa / Scanpix

55 km ilgio statinys, kurį, be kita ko, sudaro vingiuotas tiltas ir požeminis tunelis, per Perlų upės deltos vandenis sujungia Honkongą su pietiniu žemyniniu miestu Džuhajumi ir lošimo namais garsėjančiu Makau anklavu.

Xi Jinpngas pirmininkavo naujame uosto terminale Džuhajuje surengtai atidarymo ceremonijai, kurioje dalyvavo Honkongo ir Makau miesto lyderiai.

„Skelbiu Honkongo–Džuhajaus–Makau tiltą oficialiai atidarytu“, – vieno sakinio kalbą uždaroje patalpoje pasakė Xi Jinpingas ir tuoj pat paliko sceną. Ekrane jam už nugaros buvo rodomi sproginėjantys fejerverkai.

Kelioliką milijardų JAV dolerių kainavusio tilto rėmėjai vadina jį inžinerijos stebuklu, skatinančiu verslą ir leisiančiu sutaupyti laiko keliaujant. Kritikai savo ruožtu teigia, jog tai yra dar vienas būdas integruoti Honkongą į Kiniją, augant nuogąstavimams, kad šio miesto itin branginamos laisvės pamažu ardomos.

Kinijos vicepremjeras Han Zhengas sakė, kad atidarytas tiltas yra tik vienas iš užmojų, aprašytų Didžiosios įlankos regiono plėtros strategijoje. Ja Pekinas siekia sukurti ekonominį centrą, su Honkongu ir Makao sujungsiantį dar devynis žemyne esančius miestus.

Kinijos prezidentas atidarė Honkongą su žemynu jungiantį tiltą
Kinijos prezidentas atidarė Honkongą su žemynu jungiantį tiltą
© AFP / Scanpix

Per atidarymo ceremoniją vicepremjeras pareiškė, kad šią strategiją „asmeniškai skleidžia ir remia Xi Jinpingas“.

Honkongo lyderė Carrie Lam savo ruožtu patikino, kad tiltas padės transformuoti Honkongą iš „jungties į aktyvesnį dalyvį“.

Tai yra jau antras per pastarąsias savaites užbaigtas didelis infrastruktūros projektas, sujungiantis Honkongą su Kinijos žemynine dalimi. Praėjusį mėnesį buvo atidaryta viena greitoji geležinkelių linija, išprovokavusi kritikos, kad Honkongas esą atiduoda Pekinui dalį savo teritorijos, nes dalis pagrindinės stoties atiteko žemyno jurisdikcijai.

Naujojo tilto didžioji dalis taip pat laikoma žemynine teritorija, nors Honkongo valdžios parengtas pirminis projekto aprašymas rodė, kad miestas apmokės mažiausiai pusę statybos išlaidų.

Tiltu iš Honkongo važiuojantys automobiliai ir vairuotojai „privalo laikytis žemyno įstatymų ir taisyklių“, nurodė miesto transporto departamentas.

Statybos prasidėjo 2009-aisiais ir buvo nuolat temdamos atidėliojimų, biudžeto viršijimų, korupcijos bylų ir darbininkų mirčių.

Galutinė projekto kaina neaiški, bet, remiantis kai kuriais skaičiavimais, ji gali viršyti 100 mlrd. juanių (12,56 mlrd. eurų).

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Reforma iš vidaus: prabilo apie ligoninėse apgyvendinamus paimtus vaikus, dėl kursų metamus darbus ir pareigūnų patyčias (166)

Iš nesaugios aplinkos paimtų vaikų apgyvendinimas ligoninėse, budinčių globotojų trūkumas,...

Po 30 metų į Lietuvą grįžusi moteris atvira: nuskurusiame sovietiniame mieste esama šio to nauja (54)

„Iš Lietuvos su meile“. Taip savo straipsnį, publikuotą svetainėje „Roads &Kingdoms“,...

Iš emigracijos grįžusi Rasa pirmą Lietuvoje uždirbtą algą išleido maistui (8)

Jau aštuntus metus Norvegijoje gyvenanti Simona Šiemienė planuoja grįžti į Lietuvą ir...

Į Lietuvą veržiasi šaltis ir sniegas – gruodžio mėnuo bus kitoks nei įprasta (29)

Nors ruduo dar nesibaigė, daugeliui smalsu, kokia laukia žiema. Kai kurių klimatologų teigimu,...

Nuostabaus grožio šalyje laukiamas kiekvienas lietuvis: vietiniai mus myli, todėl vaišina ir negaili pagyrų (5)

Vargu ar rastume abejingą Gruzijai keliautoją. Ši šalis apdovanota gamtos bei kultūros, ji pilna...

Padėtis virsta nekontroliuojama: kasmet dėl antibiotikų miršta dešimtys tūkstančių pasveikti turėjusių žmonių (55)

Kiekvienais metais Europoje miršta 33 tūkstančiai žmonių dėl bakterinių infekcijų, kurių...

Praėjus metams po dingimo Argentinoje aptiktas povandeninis laivas (13)

Argentiniečių povandeninis laivas, prieš metus sprogęs ir dingęs su 44 žmonių įgula,...

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (13)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Lietuva – demografinėje duobėje: išgelbės tik darbo imigrantai? (410)

Mažėjantis Lietuvos gyventojų skaičius ir nesustojanti emigracija kelia vis daugiau klausimų,...

Pažadai nesutilpo į mokytojo piniginę: atlyginimų žirklės stulbina (47)

Geresnių laikų mokytojams dar teks palaukti. Iš prognozuoto iki 17 proc. atlyginimų šuolio...