Tibeto budistai tiki, kad vyriausiojo lamos siela po mirties persikelia į vaiko kūną. Kinija sako, kad ši tradicija turi būti tęsiama ir kad ji turės patvirtinti kitą Dalai Lamą.

Tačiau Nobelio taikos premijos laureatas, pabėgęs iš tėvynės į Indiją po 1959 metais surengto nesėkmingo tibetiečių sukilimo prieš Kinijos valdymą, sakė manantis, kad jam mirus kito Dalai Lamos gali nebebūti.

Jis taip pat tvirtino, kad neatgims Kinijoje, jeigu Tibetas nebus laisvas, ir kad niekas, įskaitant Kiniją, neturi teisės parinkti jo įpėdinio „politiniais sumetimais“.

Kalbėdamas kasmetinės Tibeto parlamento sesijos kuluaruose regiono gubernatorius Padma Cholingas kaltino Dalai Lamą veidmainiaujant ir dažnai kaitaliojant savo nuomonę šiuo klausimu.

„Jeigu centrinė vyriausybė nebūtų tam pritarusi, kaip jis būtų galėjęs tapti 14-uoju Dalai Lama? Jis nebūtų galėjęs. Tai rimta procedūra“, – žurnalistams sakė P.Cholingas, kuris pats yra tibetietis.

„Manau, jis faktiškai profanuoju religiją ir tibetiečių budizmą“, – pareiškė gubernatorius, pridūręs, kad Dalai Lama mėgina uzurpuoti Pekino teisę spręsti šį klausimą.

„Jeigu sako, kad reinkarnacijos nebus, tai jos ir nebus? Tai neįmanoma. Niekas tibetiečių budizme su tuo nesutiktų, – sakė P.Cholingas. – Privalome gerbti istoriją, gerbti tibetiečių budizmą, o ne jį profanuoti.“

Tremtyje gyvenantys tibetiečiai nerimauja, kad Kinija gali savavališkai paskirti Dalai Lamos įpėdinį. 1995 metais, kai Dalai Lama paskelbė vieną Tibete gyvenusį berniuką atgimusiu Pančen Lama, antruoju aukščiausio rango tibetiečių budizmo dvasininku, Kinija skyrė tam vaikui namų areštą, o vietoje jo paskyrė savo statytinį.