Taigi, Šiaurės Korėjos lyderis Kim Jong Unas šią savaitę skrido į Kinijos Daliano miestą ir tapo pirmuoju šalies diktatoriumi, per pastaruosius 32 metus skridusiu į svečią šalį.

Nuo tada, kai 2011 metais perėmė šalies valdžią, jis reguliariai skraido Šiaurės Korėjos viduje.

Jo naujausia kelionė į užsienį, nors ir gana netoli už Šiaurės Korėjos ribų, įvyko nenumaldomai artėjant Kim Jong Uno susitikimui su Jungtinių Valstijų prezidentu Donaldu Trumpu, po kurio tikimasi padėti tašką Šiaurės Korėjos branduolinėje programoje.

Ar Kimas nori išbandyti savo lėktuvo galimybes, nes susitikimas su D. Trumpu gali vykti Singapūre? Ar jis tiesiog nori parodyti esąs kitoks, nei jo tėvas? O galbūt su Kinijos prezidentu turi skubių reikalų, tad važiuoti traukiniu pernelyg didelė prabanga laiko prasme?

Oficialus Kim Jong Uno lėktuvas – perdarytas sovietų gamybos IL-62. Šiaurės Korėja jį vadina „Chammae-1“ – šalies nacionalinio paukščio garbei.

Remiantis Pietų Korėjos žiniasklaidos pranešimais, šio lėktuvo maksimalus greitis siekia 900 kilometrų per valandą, juo gali skristi 200 žmonių.

Maksimalus jo skrydžio atstumas siekia apie 9200 kilometrų, bet panašu, kad tiek toli skristi jam neteko. Yra ekspertų, teigiančių, kad viena iš priežasčių, kodėl Šiaurės Korėja norėtų, kad Kim Jong Uno susitikimas su D. Trumpu vyktų Pchenjane yra ta, kad Kimo lėktuvas taip toli kaip iki Šveicarijos, Švedijos ar Vašingtono gali ir nenuskristi.

Jaunesnioji Kim Jong Uno sesuo Kim Yo Jong lėktuvu „Chammae-2“ (tokiu pačiu kaip ir brolio) vasarį skrido į Pietų Korėją, kur dalyvavo Pjongčango vasaros olimpinių žaidynių atidaryme.

Ji tapo pirmąją valdančiosios Šiaurės Korėjos šeimos nare, apsilankiusia Pietų Korėjoje po 1950-1953 metais vykusio Korėjos karo.

Kelerius metus Šveicarijoje mokęsis Kim Jong Unas skraidyti įprato dar būdamas paauglys.

Tapęs Šiaurės Korėjos lyderiu, Kim Jong Unas į „Chammae-1“ sėdo, kai norėjo apžiūrėti karines oro pajėgas ir vykstančias statybas Pchenjane.

Šiaurės Korėjos žiniasklaidos nuotraukose užfiksuota, kaip lyderis žiūri pro lėktuvo langą, lipa iš jo ir kartu su žmona Ir Sol Ju eina raudonu kilimu, patiestu prie lėktuvo.

Yra ir nuotraukų, darytų per Kim Jong Uno apsilankymą lėktuvo pilotų kabinoje.

Prieš Kim Jong Uno apsilankymą Kinijos Daliano mieste, paskutinis lėktuvu skridęs Šiaurės Korėjos lyderis buvo šalies įkūrėjas Kim Il Sungas, 1986 metais skridęs į Sovietų Sąjungą.

Kim Jong Ilas lėktuvu su tėvu Kim Il Sungu kartu lėktuvu skrido 1965 metais į konferenciją Indonezijoje. Daugiau jis nebeskraidė – esą dėl aukščio baimės.

Per visą 1994-2011 metų valdymo laikotarpį Kim Jong Unas į užsienį vyko kelias dešimtis kartų, daugiausia į Kiniją, tačiau tik traukiniu.

Analitikai sako, kad Kim Jong Uno kelionės lėktuvu gali būti noras parodyti, kad jis savimi pasitikintis normalus šalies lyderis, atitinkantis tarptautinius standartus.

Pietų Korėjos žiniasklaidos teigimu, Kim Jong Ilas turėjo net kelis itin prabangiai įrengtus traukinius.
Skelbiama, kad, saugantis atakų, Šiaurės Korėjos lyderio traukinys keliaudavo dar su dviem. Pirmasis rūpinosi geležinkelio saugumu, o kitu važiuodavo jo saugumo agentai.

Lyderio traukinys visada važiuodavęs tarp jų.

Remiantis žiniasklaida, ir mirė nuo širdies smūgio Kim Jong Ilas būtent važiuodamas traukiniu. Kai Kim Jong Unas lankėsi kovą Pekine, kuris yra žymiai toliau nei Dalianas, jis tai pat vyko traukiniu – kaip ir tėvas.