„Bulgarija“ galėjo nuskęsti dėl to, kad buvo per sena plaukioti, neatmetama ir versija, kad laive buvo per daug žmonių. Jau dabar galima teigti, kad į vėjo sūkurį patekęs senas laivas buvo perpildytas, o juo anksčiau plaukę turistai yra skundęsi laivo technine būkle, informuoja newsru.com.

Pirmoji nelaimės versija, kuri pasklido iš karto po tragedijos – audra, rašo „Komsomolskaja pravda“. Iš pradžių kalbėta apie tai, kad Volgos vietoje, kur plaukė laivas, prasidėjo audra, bangų aukštis siekė per 6 metrus. Tačiau šios versiją sinoptikai patvirtinti negalėjo.

„Mes perspėjome apie nepalankias oro sąlygas – smarkų vėją ir lietų. Tačiau perspėjimo apie audrą nebuvo“, - žurnalistams sakė Tatarstano hidrometeorologijos centro darbuotojai.

Po kelių valandų audros versiją atmetė ir išsigelbėję laivu plaukę žmonės.

„Lijo ir pūtė smarkesnis nei įprasta vėjas. Tačiau audros nebuvo“, - sakė vienas iš išsigelbėjusių turistų.

Vėliau atsirado kita tragedijos versija – esą laivas pasviro ant dešinio šono ir sukdamasis apvirto. Po kelių minučių jis jau buvo po vandeniu. Narai patvirtino, kad „Bulgarija“ upės dugne guli ant dešinio šono.

Trečioji tragedijos versija – motorlaivis užplaukė ant seklumos. Nors laivas nuskendo mažiausiai 20 metrų gylyje, kaip teigia tinklaraštininkai, toje Volgos vietoje yra pavojingų vietų. O laivas juk buvo labai senas – statytas dar 1955 metais. Interneto pokalbių svetainėse kilo idėja, kad tragedija įvyko būtent dėl šių dviejų veiksnių.

Turizmo agentūros „Bulgariją“ reklamavo kaip motorlaivį, atitinkantį visus saugos reikalavimus. Prieš lemtingąjį kruizą laivas buvo taisomas ir pritaikytas ekonominės klasės reikalavimams, žurnalistams sakė turizmo kompanijos, organizavusios kruizus po Volgą, vadovė Svetlana Imiakina.

„Buvo atliktas laivo remontas, jis buvo įtrauktas į registrą, viskas buvo gerai“, - tikino moteris.

Tačiau laivo tragediją išgyvenę turistai žurnalistams sakė, kad tikroji tragedijos priežastis – laivo amžius, jis esą labai senas. Plaukioja šis motorlaivis jau daugiau nė 50 metų, o per tuos metus normalus remontas jam taip ir nebuvo atliktas.

„Vieną akimirką laivas pakrypo ant dešinio šono, per tris minutes apvirto ir nugrimzdo į dugną. Visą tą laiką smarkiai lijo, pūtė gana stiprus vėjas. Žuvusiųjų labai daug“, - sakė vienas iš „Bulgarijos“ keleivių“ ir pridūrė, kad nuskendo jo žmona ir anūkas.

„Laivas nuskendo per dvi minutes. Nelaimės priežastimi mums įvardijo laivo nusidėvėjimą“, - žurnalistams sakė laivo „Arabela“, plaukusio „Bulgarijai“ iš paskos, keleivė. Būtent minėtasis laivas padėjo išgelbėti 84 „Bulgarijos“ keleivius.

Kitas tragedijos liudininkas pasakojo, kad buvo sugedęs motorlaivio variklis. Anot jo, per prieš tai vykdytą reisą laivo variklis kelis kartus gedo, tačiau iš godumo jo savininkai atsisakė remonto – vietoj to laivą pasiuntė į paskutinę kelionę.