Irano civilinės aviacijos valdybos atstovas spaudai valstybinei televizijai sakė, kad ukrainiečių aviakompanijos "Aeromost-Charkiv" lėktuvas An-140, kuris išskrido iš Charkovo, sudužo sekmadienį maždaug 19 val. 30 min. vietos (18 val. Lietuvos) laiku. Iš radarų ekranų jis dingo būdamas 70 km nuo Ardestano, esančio į pietus nuo Teherano.

Transporto ministras Ahmadas Khoramas patvirtino, kad per avariją žuvo visi lėktuve buvę žmonės.

"Sudužimo vieta nustatyta ir joje dirba gelbėjimo grupės", - sakė A.Khoramas kaimyniniame Pakistane, kur jis lydi prezidentą Mohammadą Khatami, atvykusį į Islamabadą su istoriniu vizitu.

"Kol nerasime juodosios dėžės, tol nežinosime tikslių priežasčių, kodėl įvyko avarija", - sakė jis. Tačiau pranešama, kad pilotai esant blogam matomumui galbūt nesuvaldė lėktuvo, ir jis rėžėsi į kalno šlaitą.

Ironiška, kad lėktuvas su aviainžinieriais ir mokslininkais į istorinį Isfahano miestą skrido aplankyti netoli miesto esančios naujos gamyklos, kurioje gaminama orlaivio An-140 modifikacija - pirmasis Irano lėktuvas "Iran-140". Ukrainiečiai ir rusai buvo pakviesti į pirmojo oficialaus "Iran-140" skrydžio ceremoniją, kuri turi įvykti antradienį.

Irano valstybinis radijas pranešė, kad lėktuve buvo 46 žmonės - 42 keleiviai ir keturi įgulos nariai. Tačiau Ukrainos užsienio reikalų ministerija vėliau patikslino, kad lėktuve buvo šešių žmonių įgula.

Radijas sakė, kad lėktuve buvo daugiausia aukšti Ukrainos aeronautikos pramonės atstovai, dalyvaujantis An-140 projekte, bei keli Rusijos piliečiai. Ukrainos URM nurodė, kad lėktuve buvo 42 ukrainiečiai ir šeši Rusijos piliečiai ir kad visi šeši įgulos nariai buvo ukrainiečiai.

Lėktuvas sudužo netoli Bagerabado kaimelio - kalvotoje dykumoje maždaug už 25 km į šiaurę nuo Ardestano miesto ir už 125 km į šiaurės rytus nuo Isfahano.

Šalies užsienio reikalų ministerijos atstovas spaudai Hamidas Reza Asefi išreiškė savo užuojautą Rusijos ir Ukrainos valdžiai, pranešė valstybės naujienų agentūra IRNA.

Turkijos Anatolijos naujienų agentūra pranešė, kad lėktuvas skrisdamas į Iraną 13 val. 30 min. (ir Lietuvos laiku) Juodosios jūros uoste Trabzone Turkijoje buvo nutūpęs pasipildyti degalų.

Dvimotoris lėktuvas "Iran-140" gali skraidinti 52 keleivius arba 6 t krovinį ir nuskristi vidutinį 2,1 tūkst. km nuotolį. Pirmasis serijinės gamybos lėktuvas Irane buvo pagamintas 1999 metais, o viešas bandomasis šio lėktuvo skrydis buvo surengtas 2001 metų vasarį.

Kontraktą dėl bendros šio keleivinio lėktuvo gamybos Iranas ir Ukraina pasirašė 1995 metais. 70 proc. "Iran-140" komponentų turi būti gaminama Irane, o likę - vežami iš Ukrainos.

Iranas tikisi nuo 2003-iųjų gaminti po 12 lėktuvų per metus, o iki 2020 metų - pagaminti maždaug 100 tokių lėktuvų, kurių kiekvienas kainuoja 8,5 mln. JAV dolerių (29 mln. litų).

A.Khoramas sakė, kad dėl lėktuvo avarijos projektas nenukentės, nors sudužęs lėktuvas ir yra "Iran-140" analogas. "Ši avarija niekaip nepaveiks lėktuvų gamybos Irane", - sakė jis.

2,1 tūkst. km nuskrendantis lėktuvas AN-140 buvo kuriamas buvusioje Sovietų Sąjungoje pakeisti senstančius An-24, kurie skraido trumpais ir vidutiniais nuotoliais.

An-140 salono dizainą kuriančios kompanijos "InterAMI" duomenimis, lėktuvas buvo projektuojamas kaip pamaina An-24, An-26 ir Jak-40.