Ne tik atvykėliai, bet ir vietiniai užgulė vieną iš dviejų likusių kelių atgal į Rusiją. Simferopolio oro uostą teko uždaryti po antradienio pavakare suduotų smūgių į karinį oro uostą.

Raginimai bėgti ir galingi sprogimai buvo girdėti viename iš laikinai okupuoto Krymo paplūdimių. Vietiniai sako nesupratę, kas vyksta.

„Mes ilsėjomės. Nieko nebuvo. Buvo tylu ir ramu. Ir kaip pokštelėjo. Namas sudrebėjo. Išdužo langai. Pažiro ant žmonos. Langų rėmai iškrito. Tiesą sakant, nesupratau, kas vyksta. Ačiū dievui pasakiau visiems gultis ant grindų ir šliaužti vonios link. Po to sekė dar daugiau sprogimų. Tokių rimtų. Tris kartus. Tada susirinkome savo daiktus, ką spėjome, ir išėjome“, – kalbėjo vietos gyventojas Viktoras.

Iki šiol daugiausia iš rusų propagandos apie karinius veiksmus girdėję laikinai okupuoto Krymo gyventojai turėjo progą pajusti, ką dauguma ukrainiečių išgyvena jau beveik pusmetį.

„Kai sprogo slėpėmės už garažų. Nežinojome, kur eiti. Iškart palikome butą, išbėgom, pagriebėme tik vandens ir viskas“, – kalbėjo Novofedorivkos gyventoja Svetlana.

„Taip. Dūmai. Šauksmai. Namo gyventojai šaukė. Gal ką nors sužeidė nuolaužos. Tad nusprendėme laikytis atokiau nuo oro uosto, kur pradėjo sproginėti“, – sakė kitas gyventojas.

Kremlius neigia, kad tai Ukrainos kariuomenės ataka. Esą detonavo keletas aviacijos sprogmenų. Tačiau rusai nepripažino ir Kyjivo pajėgų nuskandinto jų karinio laivyno pasididžiavimo „Moskva“. Socialinius tinklus užplūdus vaizdo įrašams su sprogimais laikinai okupuotame Kryme, Ukrainos prezidentas naktiniame kreipimesi džiaugėsi tokiu dėmesiu šiai teritorijai.

„Nes Krymas – ukrainiečių. Ir mes niekada jo neatiduosime. Nepamiršime, kad Rusijos karas prieš Ukrainą prasidėjo Krymo okupacija“, – sakė Ukrainos prezidentas.

Minus 9 okupantų lėktuvai.

Tokius skaičius trečiadienį paskelbė Kyjivas. O vaizdais su suniokotais automobiliais dalijamasi, kaip teigiama, iš netoliese karinio aerodromo esančios automobilių aikštelės. Būtent iš Novofedorivkos karinės bazės rusų lėktuvai kyla bombarduoti Zaporižios, Mykolajivo ir Chersono sričių.

Ukrainos prezidentas sako, kad ši bazė leido Rusijai terorizuoti pasaulį žudant tūkstančius ne tik Ukrainoje, bet ir Sirijoje. Pasak jo, kol pusiasalį kontroliuos okupantai, pasaulis nebus saugus.

„Šis Rusijos karas prieš Ukrainą ir prieš visą laisvą Europą prasidėjo Kryme. Ir baigtis turi Kryme – jo išlaisvinimu“, – sakė V. Zelenskis.

Kada Krymas bus išvaduotas, pasakyti dar anksti.

Nors ukrainiečių kariuomenė šalies pietuose nusiteikusi optimistiškai, Kremliaus pajėgos nesiliauja terorizuoti gyventojų atakomis.

Praėjusią naktį Dnipropetrovsko regione žuvo keliolika civilių. Nukentėjo mokykla, kultūros rūmai kiti pastatai. Smogta kitapus Dnipro upės nuo Zaporižios atominės elektrinės.

Gyventojų prašoma neignoruoti oro pavojaus sirenų. Tuo metu Donecke Ukrainos pareigūnai aidint sprogimams bando įtikinti vietinius evakuotis. Tam pasitelkiamos ir artimųjų balso žinutės su maldavimais.

Tuo metu Kremlius desperatiškai ieško, kuo užpildyti mūšiuose sparčiai tirpstančias karių gretas. Anot amerikiečių žiniasklaidos, be kita ko, sukurta nauja schema kaliniams. Šimtai už žmogžudystes, narkotikų platinimą ar kitus nusikaltimus kalinčių rusų jau susigundė pažadais atgauti laisvę ir dar užsidirbti, išvykus į frontą Ukrainoje.