Pasak jų, nelaimė įvyko Gotkio rajone Sindo provincijos šiaurinėje dalyje, šalia Daharkio miesto, iš Karačio į Sargodą važiavusiam „Millat Express“ traukiniui nulėkus nuo bėgių ir atsidūrus po kelių minučių priešinga kryptimi iš Ravalpindžio vykusio „Sir Syed Express“ traukinio kelyje. Tiksli įvykio priežastis dar nenustatyta.

Keletas žmonių daug valandų praleido įkalinti sulamdytuose traukinių vagonuose atokioje Sindo provincijos dalyje, kol iki jų atvyko gelbėtojai su specialia technika.

Prie apvirtusių bendrovės „Pakistano geležinkeliai“ traukinių vagonų susirinko minios aplinkinių kaimų gyventojų, ant žemės mėtėsi sulamdytos metalinės traukinio korpuso detalės, o taip pat krūvos keleivių bagažo.

Traukinių susidūrimas įvyko maždaug 3 val. 30 min. vietos (0 val. 30 min. Lietuvos) laiku, kai didžioji dalis iš 1 200 abiejų traukinių vagonuose buvusių keleivių veikiausiai snaudė.

„Mes virtome vieni ant kitų, bet tai nebuvo taip mirtinai pavojinga“, – naujienų agentūrai AFP pasakojo Akhtaras Rajputas (Achtaras Radžputas), važiavęs traukinyje, kuris nulėkė nuo bėgių.

„Tada iš kažkur į mus trenkėsi kitas traukinys, smūgis buvo stipresnis. Atgavęs sąmonę pamačiau aplink mane gulinčius keleivius, kai kurie bandė ištrūkti iš vagono“, – kalbėjo jis.

„Praradau orientaciją ir bandžiau suvokti, kas mums atsitiko, kai trenkėsi kitas traukinys“, – AFP pasakojo kitas traukinio keleivis, vardu Shadidas (Šadidas).

Naktį aidėjo pagalbos šauksmai, gyviems likusiems žmonėms stengiantis išsilaisvinti iš vagonų ir vietos gyventojams puolus į įvykio vietą jiems padėti. Išaušus iki 20 keleivių tebebuvo įstrigę sulamdytuose vagonuose, o gelbėtojai mėgino juos ištraukti pasitelkdami sunkiąją techniką, informavo Daharkio rajono aukšto rango policininkas Umaras Tufailas.

Pasak jo, žuvo 43 žmonės ir dar dešimtys buvo sužeisti.

Dauguma žuvusiųjų buvo ištraukti iš traukinio, kuris pirmas nuriedėjo nuo bėgių, sakė pareigūnai.

Tuo metu bendrovės „Pakistano geležinkeliai“ atstovas nurodė, kad žuvo 33 žmonės, tačiau atokioje nelaimės vietoje ryšys labai prastas.

Vienas gelbėtojas sakė lipęs ant savo automobilio stogo, kad telefonas pagautų ryšį.

Viename vietos televizijos reportaže buvo matyti, kaip medikai stato lašinę sąmonės nepraradusiam pacientui, kurio kūnas liko įstrigęs tarp sulamdytų vagono suolų.

Taip pat buvo parodyti eilėmis ant suolų suguldyti žuvusiųjų kūnai, uždengti skaromis.

Anot vietos žiniasklaidos, dalis nuo bėgių nulėkusio traukinio keleivių vyko į vestuves, tačiau lieka neaišku, ar jų yra tarp sužeistųjų ar žuvusiųjų. Reportažuose tai pat buvo parodyta, kaip greitosios pagalbos automobiliai sužeistus keleivius gabena į ligonines. Pasak Pakistano televizijų, praėjus keturioms valandoms po avarijos sunkioji technika dar nebuvo pasiekusi įvykio vietos.

Ryšio problemos

Nelaimė įvyko pakeltoje geležinkelio atkarpoje, einančioje per dirbamos žemės laukus.

Vidaus reikalų ministras Sheikhas Rashidas (Šeichas Rašidas), anksčiau dirbęs geležinkelių ministru, sakė, jog geležinkelio ruožas, kur įvyko nelaimė, buvo nutiestas dar XIX amžiaus 9-ame dešimtmetyje ir yra labai blogos būklės.

Dabartinis geležinkelių ministras Azamas Swati (Azamas Svatis) patikino, kad inžinieriai ir ekspertai bando nustatyti nelaimės priežastį. Anot ministro, bus nagrinėjamos visos versijos, įskaitant sabotažo galimybę.

Šią atkarpą ministras pavadino „tikrai pavojinga“, tačiau pridūrė, kad valdžia laukia, kada galės ją rekonstruoti, pasinaudodama milijardų dolerių Kinijos ir Pakistano ekonominio koridoriaus projektu.

„Jeigu [finansavimas] vėluos, mes atstatysime tą atkarpą savo pinigais“, – patikino jis.

Gelbėjimo operacijoje dalyvavo Pakistano ginkluotųjų pajėgų nariai, dislokuoti iš aplinkinių bazių.

Pakistano ministras pirmininkas Imranas Khanas (Imranas Chanas) išreiškė sielvartą dėl tragedijos. Jis per tviterį pranešė liepęs pradėti tyrimą ir paprašęs geležinkelių ministro prižiūrėti gelbėjimo operaciją.

Pasak greitosios pagalbos tarnyboje „Edhi Foundation“ dirbančio Gulo Mohammado (Gulo Mohamado), gelbėjimo operacijos koordinavimą sunkino ryšio problemos.

„Kalbėdamas su jumis stoviu ant greitosios pagalbos automobilio stogo, kad ryšys būtų geresnis“, – sakė jis naujienų agentūrai AFP.

Traukinių avarijų Pakistane įvyksta gana dažnai, daugiausia dėl saugos reikalavimų nesilaikymo, prastai prižiūrimos ir senstančios geležinkelių sistemos bei mašinistų aplaidumo.

2019-ųjų spalį mažiausiai 75 žmonės žuvo kilus gaisrui iš Karačio į Ravalpindį važiavusiame keleiviniame traukinyje.

2016-aisiais Karačyje susidūrus dviem traukiniams, gabenusiems šimtus keleivių, žuvo 21 žmogus.

1990-aisiais šalies pietuose į stovėjusį krovininį traukinį sąstatą įsirėžus pilnutėliam keleiviniam traukiniui žuvo 210 žmonių. Tai buvo didžiausia geležinkelių katastrofa Pakistano istorijoje.