Australijos pareigūnų penktadienį paskelbti trijų matmenų vaizdai pirmą kartą leidžia detaliai susipažinti su jūros dugno paviršiumi toje vietoje, kur, kaip manoma, nukrito kovo 8 dieną dingęs lėktuvas.

Vieta, kurioje galėjo nukristi lėktuvas, yra atoki ir mažai tyrinėta, todėl specialistai nori pirmiausia išsamiai išmatuoti vandenyno dugno gylius prieš pradėdami savo tyrimą po vandeniu.

„Neseniai gauti didelio tikslumo gylių matavimo duomenys pirmą kartą parodė šiuos dugno ypatumus“, – sakoma Australijos transporto saugumo valdybos, vadovaujančios paieškai, pareiškime.

„Jie taip pat atskleidė mažesnio mastelio jūros dugno ypatybes, kurios neatsispindėjo ankstesniuose mažos rezoliucijos gylių matavimo duomenyse, kurie buvo gauti per palydovą“, – nurodoma pranešime.

Lėktuvo paieškos zonoje, daug atitolusioje nuo vakarinių Australijos krantų, po vandeniu yra didžiulė kalnų virtinė, atsiradusi dviejų tektoninių plokščių sandūroje.

Šioje vietoje yra daugybė tokiems rajonams būdingų darinių – dėl tektoninių plokščių judėjimo atsiradusių jau nebeveikiančių ugnikalnių, iki 300 metrų aukščio kalnagūbrių ir tarpeklių, kurių gylis siekia maždaug 1 400 metrų.

Pasak valdybos, šių ypatybių nustatymas bus naudingas navigacijai, prasidėjus povandeninei lėktuvo „Boeing 777“ paieškai, kurios pradžia numatoma jau kitą mėnesį.

Australija pažadėjo daryti viską, kad surastų lėktuvo paskutinio poilsio vietą.

„Malaysia Airlines“ lėktuvas, skridęs reisu MH370 su 239 žmonėmis, daugiausia – kinais, dingo kovo 8 dieną, maždaug valanda po pakilimo iš Kvala Lumpūro, skristi į Pekiną. Jo dingimas yra didžiausia aviacijos paslaptis pasaulyje.

Manoma, kad lėktuvas paslaptingai nukrypo nuo kurso ir nukrito Indijos vandenyne.

Daugiau kaip dvidešimt valstybių dalyvavo „Boeing 777“ paieškoje iš oro, jūroje ir po vandeniu, bet mėnesius trukusios pastangos nedavė jokių vaisių. Tačiau ekspertai spėja, kad jiems pavyko nustatyti labiausiai tikėtiną lėktuvo kritimo zoną, kurioje kitą mėnesį ketinama pradėti povandeninę paiešką.