Tyrėjai skelbia, kad orlaivis galėjo nuskristi bet kur, pradedant Kazachstanu, baigiant pietine Indijos vandenyno dalimi, todėl ir jo ieškančių valstybių skaičius kone padvigubėjo.

Operacijoje sausumoje ir vandenyne dalyvauja 25 šalys. Daug dėmesio kreipiama ir į lėktuvo pilotų asmenybes ir kitas su lėktuvu susijusias tarnybas.

Policija tiria ir lėktuvo pilotų šeimų gyvenimą, atliko kratas jų namuose, apžiūrėjo kapitono namuose esantį skrydžio treniruoklį, stiprėjant įtarimams, kad kažkas iš skridusių lėktuve tyčia nukreipė jį nuo kurso. Pareigūnai taip pat domisi kitais įgulos nariais, inžinieriais, visomis tarnybomis, kurios turėjo ką nors bendra su lėktuvu prieš skrydį.

Į talką tiriant paslaptingą lėktuvo dingimą atskubėjusi Britanijos telekomunikacijų bendrovė tvirtina, kad jos palydovas dar bent penkias valandas po to, kai lėktuvas paskelbtas dingusiu, fiksavo jo signalus.

Malaizijos policijos vadovas Khalidas Abu Bakaras sako, kad tiriamos keturios versijos. Pirmos trys – pagrobimas, sabotažas ir asmeninės problemos.

Pagrobimo versija teikia menką viltį artimiesiems, kad gal lėktuvas kur nors nusileido. Bet spėlionių jūra tokia pat neaprėpiama, kaip paieškų teritorija. Palydovų duomenys leidžia spėti, kad lėktuvas gali būti kažkur viename iš dviejų lankų, vienas jų driekiasi nuo Šiaurės Tailando iki Kazachstano pasienio, kitas – nuo Indonezijos iki pietinės Indijos vandenyno dalies.

Tad paiešką koordinuojanti Malaizija prašo mažiausiai 22 šalių pagalbos, taip pat – duomenų, kuriuos galėjo užfiksuoti JAV, Kinijos ir Prancūzijos palydovai.

Dingusio lėktuvo ieškantys Malaizijos tyrėjai sutelkė dėmesį į pilotų veiksmus

Tyrimas dėl dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvo suintensyvėjo pirmadienį, kai pareigūnai patvirtino, jog paskutinis pranešimas iš pilotų kabinos buvo gautas po to, kai buvo rankiniu būdu išjungta svarbi komunikacijos sistema.

JAV žvalgyba taip pat sutelkė dėmesį į to lainerio kapitoną Zaharie Ahmadą Shahą ir jo pavaduotoją Fariqą Abdul Hamidą, sakė vienas aukšto rango Amerikos įstatymų leidėjas.

„Remdamasis visa informacija, kuri man buvo suteikta – iš aukštų teritorinio saugumo nacionalinio kovos su terorizmu centro, žvalgybos bendruomenės sluoksnių – manau, kad kažkas nutiko su pilotu“, – sakė JAV Atstovų Rūmų teritorinio saugumo komiteto pirmininkas Michaelas McCaulas.

„Manau, visa tai veda į pilotų kabiną – patį pilotą ir antrąjį pilotą“, – M.McCaulas sekmadienį sakė televizijai „Fox News“.

Malaizijos susisiekimo ministras sekmadienį patvirtino, kad paskutinis pranešimas iš pilotų kabinos buvo ramiu balsu ištarti žodžiai „Gerai, labanakt“. Tas pranešimas buvo gautas po to, kai buvo sąmoningai išjungta lėktuvo komunikacijų nukreipimo ir pranešimų sistema (ACARS).

ACARS siunčia svarbią informaciją apie lėktuvo būklę.

Kol kas nebuvo patvirtina, kas ištarė paskutinius iš pilotų kabinos nuskambėjusius žodžius. Tačiau keliama prielaida, kad tas žmogus turėjo žinoti, jog ACARS buvo išjungta.

Lėktuvo elektroninis atsakiklis, persiunčiantis radarų informaciją apie lėktuvo buvimo vietą, buvo išjungtas praėjus 14 minučių po to, kai buvo išjungta ACARS.

Kiek vėliau lėktuvas dingo iš civilių radarų ekranų. Jis veikiausiai tebebuvo matomas karinio radaro, tačiau kol kas nepatvirtinta, ar buvo stebimas tas pats lėktuvas.

Tas laineris, kuriame buvo 239 keleiviai ir įgulos nariai, dingo kovo 8-osios rytą. Per didelę paieškų operaciją, kurios teritorija nusidriekė nuo Pietryčių Azijos iki Indijos vandenyno, kol kas nerasta jokių lėktuvo nuolaužų.

Du trečdaliai keleivių buvo Kinijos piliečiai, o tos šalies valstybinė žiniasklaida pirmadienį vėl kritikavo Malaiziją dėl veiksmų per šią krizę.

„Dėl prieštaringos ir fragmentiškos informacijos, kurią pateikė „Malaysia Airlines“ ir vyriausybė, paieškų pastangos tapo sudėtingomis, o visas šis incidentas – dar mįslingesnis, – rašoma dienraščio „China Daily“ vedamajame. – Kas dar yra žinoma, bet nebuvo atskleista pasauliui?“

Lėktuvo paieškų operacijoje dalyvaujančių šalių skaičius padidėjo iki 25, kai palydovų ir karinių radarų duomenys atskleidė dvi labiausiai tikėtinas to lainerio judėjimo kryptis – į šiaurę ir į pietus.

Šiaurinis koridorius suka lanku per Pietų ir Centrinę Aziją, tuo tarpu kitas eina toli į Indijos vandenyno pietinę dalį, Australijos link.