Iš Čagčarano orlaivis išskraidino didelių gabaritų krovinį, kurio transportuoti keliu nebuvo galimybės, skelbia Krašto apsaugos ministerija.

„Šis C-17 nusileidimas patvirtino, kad Lietuvos ir kitų šalių ilgametės pastangos siekiant renovuoti Čagčarano oro uostą, kad jame galėtų leistis ir didesni orlaiviai, nenuėjo veltui“, – pranešime spaudai cituojamas PAG-15 vadas pulkininkas Artūras Radvilas.

Pasak PAG vado, iki 2011 metų rugsėjo, kai buvo oficialiai atidarytas atnaujintas Čagčarano oro uostas, ant gruntinio pakilimo tako galėjo leistis tik iki C-130 „Hercules“ tipo dydžio orlaiviai ir tik šiltuoju metų laiku. „Atnaujinus pakilimo taką ant jo betonuotos dangos visais metų laikais gali leistis ir didesnių gabaritų kariniai ir civiliai orlaiviai,“ – sakė plk. A. Radvilas.

2010 m. pradėtus pradėtus Čagčarano oro uosto statybos darbus finansavo Azijos plėtros bankas ir JAV tarptautinė plėtros agentūra (angl. USAID). Visas statybų biudžetas sudarė daugiau nei 20 milijonų JAV dolerių.

Šiuo metu tarnybą Lietuvos vadovaujamoje Goro provincijos atkūrimo grupėje atlieka penkioliktoji karių pamaina, kuri suformuota daugiausia iš Didžiosios kunigaikštienės Birutės motorizuotojo pėstininkų bataliono karių.

Lapkritį PAG-15 pakeis šiuo metu pasiruošimą misijai bebaigianti 16-oji Lietuvos karių pamaina, o kitų metų gegužę – pasirengimą taip pat jau pradėjusi Lietuvos karių misiją Provincijos atkūrimo grupėje užbaigsianti 17-oji Lietuvos karių pamaina.