aA
Aviacijos bendrovė „Boeing“, vykdydama „737 MAX“ lėktuvo modelio saugumo įvertinimus, netinkamai įvertino pilotų reakcijas į kritines situacijas pilotų kabinose, teigia JAV Nacionalinės transporto saugos valdyba (NTSB). Aviacijos bendrovei teks daryti pakeitimus skrydžio kabinų įspėjimuose ir pilotų mokymuose, rašo „Reuters“.
737 MAX
© Reuters / Scanpix

Dėl programinės įrangos gedimo „Boeing 737 MAX“ modelio lėktuvuose penkių mėnesių skirtumu įvyko dvi avarijos, pražudžiusios 346 žmones. Lėktuvų įgulos avarijose „nereagavo tokiais metodais, kuriuos buvo numatę tiek „Boeing“, tiek Federalinė aviacijos asociacija (FAA)“, teigė NTSB vadovas Robertas Sumwaltas, pridurdamas, kad „buvo didelis skirtumas tarp lūkesčių ir realių įgulų situacijų, kuriose susidurta su keletu pavojaus pranešimų ir įspėjimų vienu metu“.

„Norime, kad FAA giliau pažvelgtų į „Boeing“ gedimų sąlygas ir įvertintų pilotus“, – teigė NTSB aviacijos saugumo biuro direktorė Dana Schulze. „Boeing 737 MAX“ modelio testuose su bandomaisiais pilotais „nebuvo atsižvelgta į potencialius pavojaus pranešimus ir įspėjimus, kurie nutiko „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ skrydžių metu“, – pridūrė D. Schulze, sakydama, kad „Boeing“ netinkamai įvertino avarijų situacijas.

JAV Atstovų rūmų transporto komiteto vadovas Peteris DeFazio teigė, kad „Boeing“ nepadarė realybę atitinkančių prielaidų, kaip pilotams reiktų reaguoti į keletą tuo pat metų gaunamų pavojaus pranešimų“.

FAA pranešime teigė atsižvelgsianti „į visas rekomendacijas, kol vyks lėktuvo modeliui siūlomų pakeitimų apžvalga“. Savo ruožtu „Boeing“ pranešime teigė, kad „dirbs su FAA peržvelgiant NTSB rekomendacijas“.

Lieka neaišku, kada „Boeing“ vykdys bandomuosius modelio sertifikavimo skrydžius, kuriuos turi patvirtinti Federalinė aviacijos asociacija, prieš grąžindama „737 MAX“ lėktuvus į orą. Aviacijos bendrovė teigė, kad šių metų ketvirtą ketvirtį tikisi atnaujinti šio modelio orlaivių skrydžius.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Top naujienos

Be darbo likęs vyras šaukiasi pagalbos: 15 dienų gyvenau miške, dabar miegu oro uoste valstybės parama – 83 eurai (301)

„Esu į gyvenimą besikabinantis žmogus. Suprantat, likau be gyvenamosios vietos, miegu oro uoste,...

Šiame rajone galima rasti pigių būstų, bet vilniečiai čia gyventi vis dar bijo (47)

Sostinės Naujininkų mikrorajonas yra vienas iš tų, į kuriuos vilniečiai vis dar žiūri...

Nepaneigiama „Brexit“ įtaka: svaras gali šauti į viršų. Arba smegti žemyn (10)

Anot didžiausio Jungtinės Karalystės banko, Didžiosios Britanijos gruodžio mėnesio rinkimų...

Mokslininkai užfiksavo, kokius „riksmus“ skleidžia Žemė, kai ją talžo Saulės audros: to išgirsti nesitikėjo (17)

Saulės audrų botagai čaižo Žemės magnetosferą, ir mokslininkai gali išgirsti jos reakciją....

Pragariškas lėktuvo skrydis: iš variklio išsiveržę ugnies kamuoliai užbaigė kelionę (7)

Oro bendrovės „Philippine Airlines“ keleivinis laineris „ Boeing 777 “ ketvirtadienį saugiai...

Gydytoja įspėja: kad vaikui gripas, galite nė nesuprasti, simptomai – visiškai kitokie nei suaugusiems

Gripo sezonas įsibėgėja ir savo aukų nesirenka – suserga ir suaugusieji, ir vaikai. Vis dėlto...

Lietuviai gali atsipūsti – latviai stabdo didelės ukrainiečių gamyklos statybas (16)

Latvijos aplinkos apsaugos ir regionų plėtros ministras Juris Pucė sustabdė Uogrės savivaldybės...

Grobis iš Kauno sugrąžino nykstantį pulsą serbams: gavome galimybę dirbti toliau (1)

Belgrado „ Crvena Zvezda “ skriaudė Kauno „Žalgirį“, kaip kita Serbijos sostinės ekipa...

Vilniuje prasidėjo 1863-1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės nuolat pildoma (26)

Vilniuje vyksta 1863-1864 metų sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės. Iškilmingoje...