Šiuo metu tyrėjai bando išsiaiškinti tragedijų Etiopijoje ir Indonezijoje priežastis - tyrimai turės atsakyti į svarbiausią klausimą: „Ar dėl sudužusių lėktuvų kalta programinė įranga?“ Taigi, ką žinome ir ko laukti toliau?

ES ir Kanados aviacinės saugos tarnybos pareiškė atliksiančios atskirą „Boeing 737 MAX“ patikrą prieš leisdamos orlaiviams skristi savo oro erdvėje, nepriklausomai nuo tyrimų išvadų ar „Boeing“ atliekamų patikrų rezultatų.

Pati lėktuvus gaminanti bendrovė sustabdė visų „Boeing 737 MAX“ pristatymą klientams, o „Boeing“ akcijų kainos nuosmukis po „Ethiopian Airlines“ katastrofos įmonės vertę sumažino 28 mlrd. dolerių. Nepaisant nuostolių, „Boeing“ tikina, kad naujieji lėktuvai yra saugūs, tačiau palaikė JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) sprendimą sustabdyti visus „Boeing 737 MAX“ skrydžius.

Informuotų šaltinių teigimu, tyrėjai aptiko panašumų tarp „Lion Air“ katastrofos pernai spalį ir kovo 10 d. įvykusio „Boeing 737 MAX“ sudužimo Etiopijoje. Pasak Prancūzijos tyrėjų, juodųjų dėžių duomenys rodo, kad panašumai tarp incidentų yra aiškūs.

Ekspertų nuomone, naujoji skrydžio aukščio valdymo sistema MCAS, skirta apriboti lėktuvo nosies pakėlimą, galėjo sukelti katastrofas, kai pilotams nepavyko perimti rankinės lėktuvo kontrolės sistemai nuleidžiant lėktuvo nosį pernelyg žemai.

Remiantis skrydžių valdymo centrų duomenimis, tiek „Ethiopian Airlines“, tiek ir „Lion Air“ lėktuvų pilotai vos pakilę pranešė apie skrydžio valdymo problemas ir prašė leidimo grįžti į oro uostą. Pilotai tokį leidimą gavo, tačiau sugrįžti į oro uostą jiems taip ir nepavyko.

Šaltinių teigimu, pernai spalį sudužusio „Lion Air“ lėktuvo juodosios dėžės rodo, kad skrydžio kapitonas paskutinėmis skrydžio minutėmis instrukcijose karštligiškai bandė rasti paaiškinimą, kodėl jų lėktuvas nereaguoja į pilotų bandymus valdyti skrydį ir lekia tiesiai į jūrą. Tuo metu antrasis pilotas esą nesėkmingai bandė suvaldyti smingantį lėktuvą.

Indonezijos institucijos tikino, kad galutinės „Lion Air“ katastrofos ataskaita bus paskelbta liepą-rugpjūtį. Tai yra viskas, kas žinoma šiuo metu, o ko gi laukiama toliau?

Kaip skelbia „Reuters“, toliau „Boeing“ ir jų įmonės lėktuvų laukia išsamios patikros ir programinės įrangos atnaujinimai. „Boeing“ planuoja iki kovo pabaigos išleisti programinės įrangos atnaujinimus, kurie apribos sistemos MCAS veiklą. JAV parlamentarų teigimu, lėktuvams gali būti uždrausta skraidyti ištisą mėnesį, kol programinė įranga bus atnaujinta.

JAV transporto departamento generalinis inspektorius planuoja patikrinti Federalinės aviacijos administracijos (FAA) „Boeing 737 MAX“ lėktuvui skirtą sertifikavimą, sakė vienas Transporto departamento pareigūnas.

Tuo tarpu JAV teisingumo departamentas taip pat svarsto FAA veiksmus „Boeing“ atžvilgiu. Pati aviacijos administracija tikino esanti visiškai tikra dėl lėktuvų sertifikavimo.

Atstovų Rūmų transporto komiteto pirmininkas Peteris DeFazio paprašė Transporto departamento generalinio inspektoriaus išsiaiškinti esminius FAA sprendimus sertifikuojant „Boeing 737 MAX“ lėktuvus.

„Boeing 737 MAX“, skridęs iš Etiopijos sostinės Adis Abebos į Kenijos sostinę Nairobį, sudužo kovo 10 d. netoli Debre Zeito miesto. Jame buvo 149 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai. Visi 157 žmonės tragedijos metu žuvo.