„Norvegiškos „Johan Sverdrup“ rūšies naftos gavome pirmąkart. Dabar aiškinamės visus aspektus, pradedame jos perdirbimą. Po to pateiksime technologines išvadas dėl (tolesnių importo – red.) perspektyvų“, – sekmadienį agentūrai „Belta“ sakė „Naftan“ vadovas Aleksandras Demidovas.

Agentūros „Reuters“ duomenimis, Norvegijos Johano Sverdrupo telkinyje išgaunama nafta savo kokybe yra labai panaši į „Urals“ rūšies naftą, kurią Rusija tiekia Baltarusijos perdirbimo gamykloms.

„Mūsų manymu, tai geros rūšies nafta. Svarbu ir tai, kad šios žaliavos galima įsigyti be tarpininkų, tiesiogiai iš vienos įmonės, kuri užsiima gavyba Norvegijos šelfe. Užmezgėme reikiamus ryšius su tiekėjais“, – pabrėžė A. Demidovas.

Baltarusijos naftos pramonės veiklą koordinuojantis valstybės koncernas „Belneftechim“ patvirtino, jog pirmoji norvegiškos naftos siunta sekmadienį ryte pasiekė „Naftan“ gamyklą.

Tanklaivis „Breiviken“ sausio 23-ąją į Klaipėdą atgabeno apie 80 tūkst. tonų Baltarusijai skirtos žaliavinės naftos.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ atstovų, per parą planuojama į Baltarusiją išsiųsti 90 naftos cisternų – po du sąstatus po 40-50 cisternų, o visą šį krovinį pergabenti per dvi savaites.

„Klaipėdos nafta“ teoriškai galėtų perkrauti iki 3 mln. tonų žaliavinės naftos per metus.

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka šią savaitę pareiškė, kad šalis pasiruošusi pirkti naftą iš Azerbaidžano, Saudo Arabijos, Norvegijos, JAV ar kitų šalių pasaulinėmis kainomis, o naftos importą iš Rusijos ji planuoja sumažinti iki 40 proc. viso poreikio.

Baltarusijos valdžia skelbė, kad naftos importo pasiūlymus išsiuntė Baltijos šalims, Lenkijai, Ukrainai, Kazachstanui ir Azerbaidžanui. Tačiau Rusija nepraleidžia Kazachstano naftos į Baltaruisiją.

Maskvai ir Minskui nepasiekus susitarimo dėl naftos tiekimo 2020 metais sąlygų, Rusija nuo sausio 1 dienos sustabdė naftos tiekimą Baltarusijos gamykloms, nors po kelių dienų tiekimas buvo iš dalies atnaujintas – kukliomis apimtimis.