Informuojama, kad mįslingai prapuolusio Argentinos povandeninio laivo paieškas vykdančios komandos šiuo metu tiria mįslingą „sprogimą“, užfiksuotą prieš savaitę – esą jis pasigirdo praėjus vos kelioms valandoms nuo tos akimirkos, kai nutrūko ryšys su laivu.

Vis stiprėja baimė, kad tas garsas, nugriaudėjęs maždaug už 50 kilometrų nuo tos vietos, kur paskutinį kartą buvo užfiksuotas povandeninis laivas „ARA San Juan“, galėjo būti sprogimas.

Kaip skelbia „La Nacion“, vietovę šiuo metu tiria paieškų lėktuvai ir laivai.

Argentinos laivyno atstovas Enrique Balbi žurnalistams sako, kad „hidroakustinė anomalija“ vandenyje užfiksuota praėjus trims valandoms nuo tos akimirkos, kai lapkričio 15 dieną buvo su laivu užmegztas paskutinis ryšys.

Paklaustas, ar tas mįslingas garsas galėjo būti sprogimo, atstovas spekuliuoti nepanoro, tik pridūrė: „Reikia šią versiją ištirti“.

Buvęs povandeninio laivo kapitonas AFP privačiai paaiškino, kad tai galėjo būti netgi labai galingas sprogimas, ir pridūrė: „Tai turėjo būti labai garsus sprogimas“.

E. Balbi sako: „Šiuo metu esame pavojingoje situacijoje – ir ji darosi vis pavojingesnė“.

Informacija apie neįprastą triukšmą buvo paviešinta ketvirtadienį, gavus Jungtinių Valstijų patvirtinimą, paaiškino E. Balbi.

„San Juan“ povandeninis laivas paskutinį kontaktą su pareigūnais užmezgė praeitą trečiadienį ir pranešė apie mechaninį gedimą.

Trečiadienį skelbta informacija apie galimai aptiktą povandeninį laivą nepasitvirtino.

Argentinos žiniasklaida skelbė, kad JAV karinių jūrų pajėgų orlaivis galimai nustatė „šilumos dėmę“ daugiau nei 70 metrų gelmėje maždaug 298 km nuo kranto nutolusioje vietoje.

Oficialūs pareigūnai tokios informacijos nepatvirtino.

Argentinos karinio jūrų laivyno atstovas spaudai E. Balbis pirmadienį sakė – jei povandeninis laivas yra po vandeniu, deguonies atsargos gali baigtis per dvi dienas, o jei laivas – ant vandens, oro užtektų visam mėnesiui.

„Blogiausiu atveju, esant kritinei padėčiai – jei laivas pats negali iškilti į paviršių ar atnaujinti oro ir deguonies tiekimo, tai būtų šešta diena (po vandeniu)“, – sakė jis.

Priešingai nei modernūs povandeniniai laivai, 34 metų senumo dyzelinu varomas povandeninis laivas turi iškilti į paviršių kas savaitę, kad papildytų deguonies atsargas ir kad pasikrautų keturių variklių baterijos.

Povandeniniame laive yra bakai nepaprastosioms situacijoms, kurie dar kelias dienas aprūpintų deguonimi ir pašalintų nuodingą anglies dvideginį.

Tiesa, gali būti, kad tiek bakai nefunkcionuoja, nes laivas neturi energijos.

Pareigūnai sakė, kad paskutinį kartą su Vokietijoje statytu dyzeliniu-elektriniu povandeniniu laivu buvo susisiekta trečiadienį, jam plaukiant iš Ušuajos uosto pietuose į Mar del Platą.

Argentinos prezidentas Mauricio Macri parašė tviteryje, kad šalis panaudos „visus nacionalinius ir tarptautinius resursus, kad tas povandeninis laivas būtų rastas“.

Tarp įgulos narių yra ir pirmoji povandeniniame laivyne moteris, 35-erių Eliana Krawczyk.

„San Juan“ yra vienas iš trijų povandeninių laivų Argentinos laivyne. 66 metrų ilgio laivas pastatytas Vokietijoje „Thyssen Nordseewerke“ statykloje 1983 metais. Tarp 2007 ir 2014 metų jis buvo remontuotas ir jo eksploatavimas pratęstas 30 metų.