aA
Mechaninės ir projektinės „Boeing“ skrydžio valdymo sistemos problemos buvo esminiai veiksniai, prisidėję prie „Lion Air“ sudužimo pernai spalį, katastrofos aukų artimiesiems pranešė Indonezijos tyrėjai, pristatydami nelaimės tyrimo išvadas.
189 gyvybes nusinešusi katastrofa: pilotai negalėjo tinkamai sureaguoti
© Reuters / Scanpix

Iškart po pakilimo „Boeing 737 Max“ lėktuvui sudužus Javos jūroje, visi 189 juo skridę žmonės žuvo.

Po kelių mėnesių, šio modelio lėktuvams buvo uždrausta skraidyti, kai sudužo Etiopijos oro linijų „Boeing 737 Max“. Šioje katastrofoje žuvo 157 žmonės.

Abiejų nelaimių preliminarūs tyrimai parodė, kad „Boeing 737 Max“ skrydžio valdymo sistema MCAS prisidėjo prie tragedijų. MCAS yra automatinė skrydžio aukščio valdymo sistema, kuri perimdavo lėktuvo kontrolę iš pilotų rankų.

Galutinės „Lion Air“ sudužimo tyrimo išvados, kurios, tikimasi, bus paviešintos šią savaitę, trečiadienį buvo pristatytos uždarame susitikime Džakartoje gedintiems aukų artimiesiems.

Pristatyme Indonezijos nacionalinis transporto saugumo komitetas tvirtino, kad galutinėje katastrofos tyrimo ataskaitoja MCAS problemos bus įvardijamos kaip prie katastrofos prisidėjęs veiksnys.

„Kuriant ir sertifikuojant „Boeing 737 Max“, buvo daromos prielaidos apie pilotų reakciją į gedimus. Pilotai, net ir laikydamiesi aviacijos reikalavimų, negalėjo tinkamai sureaguoti“, – sakoma pristatyme, dalį kurio pavyko gauti naujienų agentūrai AFP.

Indonezijos tyrėjai taip pat pabrėžė, kad MCAS sistema turėjo esminį trūkumą – vieną jutiklį, pagal kurį buvo valdomas skrydžio aukštis. Taip pat, tikino tyrėjai, pragaištingame „Lion Air“ lėktuve vienintelis jutiklis ankstesnio remonto metu buvo netinkamai sureguliuotas.

Be kita ko, „Boeing 737 Max“ pilotams trūko gairių, kaip naudotis MCAS sistema, o tai prisidėjo prie sunkumų valdant neprognozuojamą lėktuvą.

„Boeing“ atstovai tyrimo išvadų kol kas nekomentuoja.

„Kadangi ataskaita dar nėra oficialiai išleista, per anksti komentuoti jos turinį“, – AFP sakė „Boeing“ atstovė spaudai.

Tarptautinių reguliuotojų anksčiau išleistoje ataskaitoje taip pat tvirtinama, kad JAV federalinei aviacijos administracijai (FAA) nepakako žmogiškųjų išteklių ir žinių tinkamai įvertinti MCAS sistemą prieš suteikiant „Boeing 737 Max“ leidimą skristi.

Preliminarioje ataskaitoje taip pat kalbėta apie pigių skrydžių oro linijų „Lion Air“ saugumo užtikrinimo trūkumus.

Indonezijos žiniasklaida skelbia, kad galutinės „Lion Air“ katastrofos tyrimo išvados gali būti paskelbtos jau šį penktadienį.

Anksčiau „Boeing“ paskelbė apie atleidžiama komercinių lėktuvų padalinio vadovaą Keviną McAllisterį.

Apie vadovų rotaciją paskelbta po to, kai buvo paskelbtas 2016 m. lapkričio „Boeing“ pilotų susirašinėjimas, kuriame jie aptaria su „Boeing 737 Max“ skrydžio valdymo sistema MCAS susijusias problemas.

Bendrovė apie tokių susirašinėjimų turinį JAV teisingumo departamentui pranešė tik šių metų vasarį. Tuo tarpu FAA apie pilotų susirašinėjimus sužinojo tik neseniai, dėl to administracija viešai sukritikavo „Boeing“, nes bendrovė esą nesidalijo šia svarbia informacija su FAA.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (41)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (69)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (548)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (2)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (413)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (74)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...