aA
Boeing 737 MAX“ lėktuvai Europoje neskraidys tol, kol nebus rastas „tikrai patikimas“ problemos sprendimas – nepriklausomai nuo to, ką pasakytų JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA). Tai pirmadienį sakė Europos aviacijos saugos agentūros vykdomasis direktorius Patrick Ky, dalyvaudamas Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komiteto posėdyje, rašoma Europos Parlamento informacijos biuro atsiųstame pranešime spaudai.
Boeing 737 MAX 10
© Reuters / Scanpix

P. Ky paaiškino europarlamentarams, kodėl EASA iš pradžių pasitikėjo JAV FAA suteikdama patvirtinimą naujajam „Boeing 737 MAX“, tačiau išnagrinėjusi gautus duomenis po Etiopijos lėktuvo katastrofos nutarė sustabdyti leidimą šiems lėktuvams skraidyti ES oro erdvėje.

Europarlamentaras Wim van de Camp (Europos liaudies partija, Nyderlandai) ir daugelis kitų kalbėjusiųjų išreiškė nuomonę, jog EASA turėtų dalyvauti prie Adis Abebos įvykusios katastrofos tyrime, nes tarp keleivių buvo europiečių. P. Ky informavo, kad Europos Komisija dėl to kreipėsi į Etiopijos vyriausybę, tačiau atsakymo tebelaukiama.

Ismail Ertug (Socialistai ir demokratai, Vokietija) klausė, kodėl po Indonezijos lėktuvo katastrofos „Boeing 737 MAX“ lėktuvams leista toliau skraidyti Europoje. Pasak EP Transporto komiteto pirmininko pavaduotojo Dominique Riquet (Liberalai ir demokratai, Prancūzija), reguliuotojams susigriebti reikėjo iškart, kai po katastrofos Indonezijoje „Boeing“ išsiuntė dokumentą skrydžių bendrovėms, pripažindama problemą, susijusią su naująja manevravimo charakteristikų papildymo sistema (MCAS). „Juk jeigu automobilio greičio reguliavimo sistema sukeltų avariją, to modelio automobiliai iškart būtų atšaukti“, – teigė D. Riquet. Pasak P. Ky, EASA tikėjosi, kad naujos instrukcijos pakanka ir ją „bus lengva įgyvendinti“. „Peržvelgę duomenų bazes neradome jokio kito rimto incidento, kilusio dėl panašios priežasties“, – patikino prelegentas.

Daugelis europarlamentarų piktinosi, kad JAV FAA patikėjo bendrovei „Boeing“ pačiai spręsti dėl savo lėktuvų saugumo. Martina Anderson (Europos vieningieji kairieji, Airija) klausė, ar JAV dėl to nepažeidė tarptautinės teisės. Michael Cramer (Žalieji, Vokietija) buvo dar griežtesnis: jo manymu, kol JAV neužtikrins savo aviacijos priežiūros institucijos autonomijos, Europoje „neturi būti leisti skraidyti nė vienam JAV lėktuvui“.

Gesine Meissner (Liberalai ir demokratai, Vokietija) nuogąstavo, jog pilotų mokymas atsilieka nuo technologijų plėtros. M. Cramer teigė, jog „Boeing“ norėjo neatsilikti nuo „Airbus“, kuri pirmoji ėmė gaminti taupesnius lėktuvus, todėl skubėdama nekūrė visiškai naujo lėktuvų modelio, o atnaujino esamą.

EASA vadovas atsakė, jog „konkurencija yra gerai“, tačiau patikino, jog EASA ir toliau priims sprendimus vadovaudamasi ES piliečių interesais, nepriklausomai nuo bet kokio politinio ar ekonominio spaudimo. Kol nebus įsitikinta, jog rastas „tikrai patikimas“ problemos sprendimas, leidimas „Boeing 737 MAX“ lėktuvams skraidyti Europos oro erdvėje nebus atnaujintas, pažymėjo prelegentas. Jo įsitikinimu, kompiuterines programos atnaujinimo nepakaks – svarbu užtikrinti, kad ji lydėtų tinkamas pilotų mokymas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.6667

Top naujienos

Bakas praskleidė valstiečių sprendimų užkulisius: premjeras artimiausiu metu taip pat išreikš savo poziciją (54)

Valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ( LVŽS ) per antrąjį prezidento...

Neatsilaikė rusaitės kerams: „nuodų spintoje“ laikytas įrašas paviešintas Europai lemtingu metu (35)

Nelyginant perkūnas iš giedro dangaus į Austrijos vyriausybę trenkė kompromituojantis vaizdo...

Britai pradėjo didžiausią savo istorijoje tarptautinę viliojimo kampaniją: prognozuoja grėsmę Lietuvai (212)

Viešųjų ryšių agentūros informuoja, kad Didžiosios Britanijos nacionalinė sveikatos tarnyba (...

Gyvai / LKL pusfinalis: Panevėžio „Lietkabelis“ – Kauno „Žalgiris“

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai turi galimybę jau ketvirtadienį žengti į „Betsafe– LKL “...

Medikai įspėja: gelinis lakavimas gali sukelti vėžį patarė, kaip apsisaugoti

Gelinis manikiūras nudžiūva akimirksniu, yra atsparus pažeidimams ir gali išlikti iki mėnesio...

Lietuvių Europarlamente laukia nelengva užduotis: ar pavyks perlaužti nedžiuginančias tendencijas (21)

Į mūsų studiją atvyko buvusi Europos Parlamento narė Radvilė Morkūnaitė Mikulėnienė bei...

Pratrūko dėl stovėjimo aikštelėse nubraižomų automobilių: kodėl policija nesiima veiksmų (109)

Dėl nubraižytų automobilių nirštantys klaipėdiečiai norėtų, kad policijos pareigūnai...

Užvirė karas tarp buvusios ir dabartinės Sigito Martinavičiaus žmonos: Natalija prabilo apie poros paslaptis ir šantažą (15)

Ketvirtadienį dabartinė Kauno verslininko Sigito Martinavičiaus sutuoktinė Edita nutarė rėžti...

Konfliktas įmonėje: vietoj atlyginimų gavo nurodymą imti pinigus iš kasos (31)

Socialiniame tinkle „Facebook“ kilo nepasitenkinimo banga dėl kosmetikos kompanijos „Make Up...

Pasitikrinkite: testas, kurios partijos ar komiteto pažiūros jums artimiausios (64)

Vilniaus Universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto ( VU TSPMI ) mokslininkai...