aA
Trečiadienį Vyriausybės posėdyje buvo apsvarstytas klausimas dėl žaliųjų rodyklių grąžinimo į gatves. Premjeras Saulius Skvernelis, išgirdęs siūlymą, piktinosi, kad „buvo pramiegota ir atsibusta, jei pratęsim metams, bus tas pats: pamiegos ir atsibus“. Posėdyje buvo pritarta rodyklių grąžinimui į gatves, tačiau premjeras, baigdamas posėdį, pridūrė, kad tai ydinga praktika.
Šviesoforas
Šviesoforas
© Vilniaus miesto savivaldybė

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius Vyriausybės posėdžio metu pristatė daugiau nei prieš penkerius metus priimtą sprendimą nuimti žalias rodykles. Jo teigimu, su savivaldybėmis buvo bendraujama, ypač nuo rudens, jokių nesklandumų, jo teigimu, nebuvo numatyta.

Vis dėlto, jis ministras teigia, kad dauguma problemų iškilo sostinėje. „Vilniaus miesto savivaldybė neįvykdė arba nepilnai įvykdė numatytas priemones“, – tvirtino ministras.

Sostinėje iki pokyčių buvo 120 sankryžų su žaliomis rodyklėmis, pakeista 52. Iki praėjusių metų paskutinės dienos sekcijos įtvirtintos 24, teigė ministras. Dar septyniose pokyčiai turėtų įvykti iki kovo.

„Papildomai peržiūrėjus situaciją atsirado poreikis dar 9 sankryžose atlikti papildomus darbus“, – teigė J. Narkevičius.

Jis siūlė priimti pakeitimą, kuris leistų laikinai atstatyti žaliąsias rodykles, kol bus atlikti numatyti darbai, bei įrengti žalias lenteles ten, kur neįmanomi kiti pakeitimai. Lentelės turi būti kabinamos suderinant su Transporto kompetencijų agentūra.

Premjeras S. Skvernelis teigė, kad turi pastabų. „Penkeri metai. Penkeri metai pasiruošti savivaldybėms, – teigė S. Skvernelis. – Savivaldybės puikiai matė sankryžas ir eismo mazgus.“

Jis įvardijo, kad buvo galima kalbėtis ir kreiptis prieš pusmetį. „Niekas nepadaryta per penkerius metus, o po penkerių metų prabudo ir ieško pasiteisinimų“, – tvirtino S. Skvernelis.

Statistikos duomenų taip pat nėra, premjero teigimu. Jis įvardijo, kad nėra duomenų, jog žaliosios rodyklės didino avaringumą.

Premjeras taip pat stebėjosi sujauktu eismu sostinėje. „Kam mes investuojame milijonus į aplinkkelius, jei šiandien Vakarinis aplinkkelis stovi“, – kalbėjo S. Skvernelis.

Jis teigė, kad tik ministro įsakymo neužteks, esą turi viskas būti sureguliuota įstatymiškai.

„Kalbėti apie laikinumą prasmės nėra“, – teigė S. Skvernelis.

J. Narkevičius teigė, kad sutinka su pastebėjimais. „Pridursiu, kad šitas sprendimas buvo priimtas 2014 metais, nuo rudens vykdėme nemažą darbą analizuodami ir svarstydami“ , – teigė J. Narkevičius ir pridūrė, kad, siekdami priežiūros, įtraukė Transporto kompetencijų agentūrą, kuri turėtų patvirtinti savivaldybių siūlymą vienoje ar kitoje sankryžoje grąžinti žalią lentelę.

S. Skvernelis pateikė pavyzdį, kad jei viešai pasiekiamoje informacijoje skelbiama, kad Vilniaus savivaldybei lentelių nuėmimas kainavo šimtą tūkstantį eurų, tai vienos lentelės nuėmimas kainavo 833 eurus. „Įspūdingi skaičiai“, – tvirtino premjeras.

Rodykles grąžinti į gatves buvo siūloma metams, esą tiek laiko užtektų pasiruošti visiems iššūkiams, kurie dabar ištinka miestiečius gatvėse. Vis dėlto Vyriausybės posėdyje šis laiko tarpas nenuskambėjo, esą kabėtų tol, kol būtų pasiruošta.

Nutarimas nuo šių metų pradžios pašalinti visas žaliąsias rodykles buvo priimtas 2014-ųjų spalį, per šį laiką savivaldybės turėjo pasiruošti šiam žingsniui, tačiau net ir susisiekimo viceministras neslepia, kad ne visos savivaldybės spėjo tam tinkamai pasiruošti.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius posėdžio išvakarėse BNS sakė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija savivaldybių teikimu, įvertinusi tarpines ekspertų rekomendacijas.

Tokiu sprendimu nepatenkinta Vilniaus valdžia teigia, kad norėtų sugrąžinti rodykles neribotam laikui ir spręsti dėl jų įrengimo vietos pati.

Susisiekimo ministerija tvirtina, kad sprendimas nuimti žaliąsias rodykles buvo priimtas pasiremiant dar 2014-aisiais pristatyta analize, tačiau Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, nepritariantis ministerijos sprendimams, analizę vadina „pseudo tyrimu be jokių duomenų“. O kaip ji atrodo iš tikrųjų?

Analizę „Šviesoforų lentelių su žalia rodykle poveikis eismo dalyvių elgsenai ir saugumui“ dar 2014-ųjų balandį pristatė Kelių ir transporto tyrimo institutas (dabar – Transporto kompetencijų agentūra). Autorius nėra nurodomas.

44 puslapių analizę sudaro įžanga, teorinė dalis, informacija apie tirtas sankryžas bei išvados. Nurodoma ir literatūra, kuria buvo pasiremta: 2013-ųjų Kelių eismo taisyklės, 2009-2013-ųjų Eismo įvykių Lietuvos keliuose ir gatvėse registras, 2012 m. patvirtintos „Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės“, 1995 m. „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“ bei vienas vokiškas šaltinis – šviesoforų gairės, sudarytos 2010 metais.

Išvadose rekomenduojama ne nuimti lenteles, o daugiau jų neįrenginėti, nors būtent pasiremiant šia analize jos ir buvo nuimtos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(41 žmogus įvertino)
3.3171

Top naujienos

Nidoje karantinas baigėsi: griaudėjo audringi vakarėliai, poilsiautojams taisyklės nebeegzistuoja (10)

Viskas, koronavirusas ir bjauriausia jo pasekmė – karantinas – baigėsi. Taip nusprendė ne...

Iš Kremliaus – pavojingos žinutės Lietuvai: tokios progos turėjo laukti labai ilgai (44)

Šį gruodį sueis 30 metų nuo Sovietų Sąjungos griūties 1991 metais. Šia proga...

Ką iš tiesų reiškia viešas Putino dukterų parodymas? (149)

Ši mėnesį vykusiame Sankt Peterburgo tarptautiniame ekonomikos forume – žymioje Rusijos...

Pasiektas naujas birželio temperatūros rekordas (27)

Šios dienos lietuvius lepina išskirtinai karštais orais, o meteorologijos tarnyba praneša apie...

Palangoje apsigyvenęs benamis tikina radęs būdą, kaip užsidirbti 2000 eurų (201)

Andrius iš Raseinių Palangos pliaže ir palapinėje pasakoja gyvenantis jau mėnesį. Nuo tada,...

Julija Mackevičiūtė | D+

Hogvartsas pačiame Vilniaus centre: rožinis koridorius, nuosavas katinas ir medžių proskynose atsiveriančios auditorijos orientavimuisi sukurtas žemėlapis

Užsukus į Vilniaus universiteto Filologijos fakultetą, esantį priešingoje gatvės pusėje nei...

Pajutus širdies neritmiškumą kardiologas į medikus ragina kreiptis nedelsiant: suspėjus laiku galima išvengti insulto (4)

Šiais laikais vis daugiau žmonių naudoja išmaniuosius įrenginius, kurie ne tik palengvina...

Vilniaus centre grilio restoraną atidaręs 22 m. Edvinas: nemeluosiu, buvo dienų, kai galvojau viską mesti (8)

Dar prieš prasidedant antrajam karantinui Edvinas Račkauskis (22 m.) turėjo svajonę Vilniaus...

Rimvydas Valatka. Bandymų poligonas LT (124)

Lietuva yra bandymų poligonas. Šią sakralinę vatnikų frazę ištarė ne Celofanas ar dar koks...

Euro 2020: beveik visą starto sudėtį pakeitusi Italija užbaigia grupių etapą su Velsu gyvai (8)

Sekmadienį Europos futbolo čempionate startuoja lemiamas, trečiasis, grupių etapo turas. Nuo 19...