Anot pasiūlymą pateikusios Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, tai padaryta siekiant, kad finansavimas sudarytų prielaidas kuo kokybiškesniam profesiniam mokymui, leistų lanksčiai rinktis atskirus profesinio mokymo modulius, skatintų profesinį mokymą pameistrystės forma.

Skaičiuojant mokiniui skiriamas profesinio mokymo lėšas bus pereita nuo profesinio mokymo valandų prie kreditų.

„Naujoji metodika bus lankstesnė – ji leis apskaičiuoti lėšas besimokančiojo pasirinktiems moduliams, tokiu būdu žmogus galės laisviau rinktis tai, ko jam ar darbdaviui reikia ir formuoti individualius kompetencijų rinkinius. Tai padės žymiai geriau, greičiau reaguoti į darbo rinkos paklausą ir tikslingiau naudoti valstybės lėšas“, – sakė švietimo ministras Algirdas Monkevičius.

Iki šiol profesinio mokymo lėšos buvo skaičiuojamos pagal profesinio mokymo valandas.

Anot Švietimo ministerijos, tokia metodika neturėjo pakankamo lankstumo – skaičiuojant lėšas programai, nebuvo galimybių operatyviai reaguoti į darbo rinkos poreikius ir efektyviai naudoti išteklius, skiriant finansavimą tik atskiroms kompetencijoms įgyti.

Metodika skatins profesinio mokymo teikėjus plėtoti profesinį mokymą pameistrystės forma – šiam mokymui bus skiriama 25 proc. daugiau lėšų.

Naujojoje finansavimo metodikoje atsižvelgiama į faktinį mokinių skaičių grupėje. Pagal ankstesnę metodiką finansavimas buvo skiriamas 25 mokinių grupei, tad esant mažiau mokinių lėšų galėdavo trūkti.

Naujoji metodika bus taikoma nuo 2020 metų.

Profesinio mokymo įstaigoms 2019 metais skiriama iš viso 103,7 mln. eurų. Profesinių mokymo įstaigų lėšas sudaro lėšos, skiriamos bendrajam ugdymui, profesiniam mokymui ir ūkio reikmėms. Lėšos profesiniam mokymui 2019 metais sudaro 49 mln. eurų.