„Pirmą kartą apie tilto per Nerį statybą prabilome 2000-ųjų pabaigoje – tuomet pasigirdo abejojančių šiuo projektu. Kiek daugiau nei metai praėjo nuo idėjos atsiradimo iki šiandien, kai žengiame pirmąjį realų žingsnį ir pradedame tilto statybą. Tikiu, kad Karaliaus Mindaugo tiltas Vilniuje ne tik sujungs Neries krantus ir palengvins vilniečių kasdienę buitį, bet ir tinkamai įamžins vienintelio Lietuvos Karaliaus atminimą“, - teigia Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Naujasis tiltas ne tik pagerins Senamiesčio susisiekimą su dešiniuoju Neries krantu, kur jau artimiausiu metu bus pradėti įgyvendinti svarbūs investiciniai projektai, bet ir spręs automobilių statymo problemą Vilniaus mieste. Dešiniajame Neries krante numatoma įrengti automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose vilniečiai galės palikti transporto priemones vykdami į Senamiestį.

Šis tiltas – tai ir pirmasis atvejis istorijoje, kai investicinį projektą kartu vykdo tiek šalies, tiek vietos valdžia. Vilniaus miesto savivaldybė Karaliaus Mindaugo tilto statybai skiria 35 procentus reikalingų lėšų.

Tilto statybos rangovo konkursą laimėjęs konsorciumas darbus pradės jau kovo pradžioje ir baigs ateinančių metų birželio 14 dieną.

Pirmuoju etapu – iki rugpjūčio mėnesio bus atlikti žemės ir paruošiamieji darbai, įrengtos tilto atramos. Antruoju etapu – nuo šių metų liepos mėnesio iki 2003 m. kovo mėnesio bus montuojamos tilto perdangos metalinės konstrukcijos. Galutinis – trečiasis etapas bus skirtas Karaliaus Mindaugo tilto paklotui, prietiltėms, laiptams bei atraminei sienutei įrengti, apšvietimo sistemai sumontuoti. Šiuos darbus numatoma baigti 2003 m. birželio mėnesį.

AB “Tilsta” direktoriaus Vytauto Jono Jankausko teigimu, bendrovė kartu su UAB “Kauno tiltai” ir UAB “Viadukas” džiaugiasi galėdami pirmieji Lietuvoje statyti tokio tipo tiltą, kuris papuoš Vilniaus senamiestį, pagerins eismo sąlygas aplinkinėse gatvėse, sumažins apkrovas, tenkančias senai statytam Žaliajam tiltui.

Remiantis AB “Kelprojektas” parengtu Karaliaus Mindaugo tilto projektu, susisiekimą Vilniaus miesto centre žymiai pagerinsiantis naujasis tiltas bus arkinis. Arkinės konstrukcijos užtikrins, kad bus išlaikytas vienodas ir minimalus tilto važiuojamosios dalies konstrukcijų aukštis (1,15 m) per visą tilto ilgį, tiltui statyti nereikės papildomų atramų upėje.

Tilto arkų skerspjūvio aukštis sieks nuo 1,5 m centre iki 1,8 m ties atramomis. Arkų aukštis nuo važiuojamosios dalies bus apie 5,5 m.

Pastačius tiltą, bus sudarytos galimybės ir laivybai – tilto aukštis nuo laivybos vandens lygio iki perdangos apačios sieks 5 metrus. Kadangi tiltas bus statomas upės vingyje, – atraminės konstrukcijos bus išdėstytos asimetriškai. Pati tilto konstrukcija bus plieninė.

Atstumas tarp tilto arkos atramų šarnyrų – 75 metrai, arkos aukštis – 9,5 metro. Žvejų gatvės krantinėje arkos bus sudvejintos. Ties šoninėmis arkomis projektuojami laiptai į išplatėjusią šioje upės pusėje krantinę.

Naujojo tilto važiuojamosios dalies plotis (11,25 m) leis įrengti tris važiuojamąsias juostas, numatyta ir vieta modernaus tramvajaus trasai. Tilto šalitilčiai - po 3 metrus, juose bus įrengtos pėsčiųjų zona ir dviračių takas. Visas tilto plotis - 19,75 m, ilgis - 101 m.