Birželio 18 d. dieną Lietuvos abiturientai laikė daugiausiai pasipiktinimo keliantį matematikos valstybinį brandos egzaminą. Šiuo metu jis yra trečioje vietoje pagal populiarumą, mat jo reikia, jeigu asmuo nori pretenduoti į valstybės finansuojamą (VF) Lietuvos aukštosiose mokyklose. Tokia taisyklė negalioja tik menams. „Delfi“ kalbinti abiturientai tikino, kad nesitikėjo tokio lengvo egzamino.

Pernai kilo skandalas, kai valstybinio matematikos brandos egzamino neišlaikė kas trečias abiturientas. Užpernai tokių mokinių buvo mažiau – penktadalis. Šiais metais matematikos egzaminą laikyti pasirinko 16857 kandidatai, daugiau nei praėjusiais metais, kai pasirinkusiųjų buvo 16603.

Vilniaus Žirmūnų gimnazijoje besimokanti Dominyka „Delfi“ komentavo, kad egzaminas jai pasirodė įveikiamas. Pasak jos, tikrai užteko B lygio užduočių tiems, kas nori tiesiog išlaikyti egzaminą.

„Viskas buvo tikrai gerai, išėjau ir šiek tiek anksčiau, kad vėl nebesitikrinčiau ir nepridaryčiau papildomų klaidų. Planuoju stoti į mediciną, todėl žiūrėsiu, ką geriau išlaikiau – matematiką ar chemiją“, – sakė ji.

Vilniaus abiturientai įvertino matematikos egzaminą: pusė velnio, jeigu čia ne keiksmažodis
© DELFI / Josvydas Elinskas

Pasak Dominykos, nebuvo sunku ir ruoštis nuotoliniu būdu, mat jų gimnazijos mokytojai buvo gerai pasiruošę tokiam darbui.

Tos pačios mokyklos abiturientas Kasparas nebuvo taip optimistiškai nusiteikęs dėl gerų balų, bet šių metų egzaminas jam pasirodė lengvesnis už praeitų metų.

„Normaliai sekėsi, man matematika nėra pats maloniausias dalykas, bet turbūt išlaikiau. Sakyčiau gal, kad lengvesnis negu praeitų metų, vis tiek sprendėme ir kitą, todėl galiu palyginti. Šiaip viską buvo įmanoma spėti padaryti, pamačiau tik paskutinius du uždavinius, supratau, kad neišspręsiu ir palikau“, – komentavo jis.

Dvyliktokas Benediktas sakė, kad viskas tikrai buvo normaliai, tik kai kurių uždavinių sprendimui pritrūko vietos. Jo teigimu, nebuvo problemų ir su sunkiausiais uždaviniais.

„Matematika yra mano arkliukas, žadu studijuoti informacines technologijas, todėl per daug bėdų nekilo. Tikrai šių metų egzaminas nebuvo sudėtingesnis.“

Viskas buvo matyta ir mokytasi

Dar vienas abiturientas Rokas tikino, kad viskas buvo matyta, mokytasi, bet galbūt pritrūko paties pastangų. Jis nesutiko, kad nuotolinis galėjo sutrukdyti pasiruošti.

„Sekėsi pusė velnio, jeigu čia ne keiksmažodis. Kol kas kitais metais neplanuoju studijuoti, nebent dar kitais. Pats laikiau tris egzaminus – lietuvių, anglų ir matematiką.“

Fiziką studijuoti planuojantis Tadas sakė, kad jam puikiai sekėsi ir galėtų sakyti, kad egzaminas buvo visai lengvas.

„Greitai parašiau ir išėjau po dviejų valandų. Sakyčiau, kad buvo lengvesnis ir už pastarųjų dvejų metų egzaminus. Aišku, žiūrėsime, koks bus balas, bet sakyčiau vienas lengviausių. Nusivilsiu, jeigu bus ne 100.“

© DELFI / Josvydas Elinskas

Klasės draugės Austėja ir Adrija patvirtino Tado žodžius. Austėja sakė, kad planuoja studijuoti ekonomiką, todėl tikrai šio egzamino balas bus svarbus.

„Nuotoliniu būdu buvo sunkiau pasiruošti negu būtų reikėję eiti į mokyklą, bet nieko nėra neįmanomo.“

Adrija pasakojo, kad planuoja studijuoti psichologiją, todėl irgi tikisi gauti geresnį balą, mat tai vienas pagrindinių egzaminų stojant į šią specialybę.

© DELFI / Josvydas Elinskas

Šiemet egzaminų rezultatai bus paskelbti vėliausiai iki liepos 23 d.

Reikalavimai stojantiems

Asmenys, nuo 2021 m. Lietuvoje įgiję vidurinį išsilavinimą ir pretenduosiantys į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų valstybės finansuojamas vietas, turi būti išlaikę lietuvių kalbos ir literatūros valstybinį brandos egzaminą, matematikos valstybinį brandos egzaminą (išskyrus į menų studijų programas); stojančiojo laisvai pasirenkamą valstybinį brandos egzaminą.

Taip pat privalomas penkių dalykų geriausių metinių įvertinimų aritmetinis vidurkis, kuris, suapvalintas iki sveiko skaičiaus, turi būti ne mažesnis negu 7, jeigu asmuo pretenduoja studijuoti universitete, ir ne mažesnis negu 6, jeigu asmuo pretenduoja studijuoti kolegijoje, iš šių privalomų mokytis dalykų:

lietuvių kalba ir literatūra; gimtoji kalba (baltarusių arba lenkų, arba rusų, arba vokiečių); užsienio kalba; matematika; istorija arba geografija, arba integruotas istorijos ir geografijos kursas; biologija arba fizika, arba chemija, arba integruotas gamtos mokslų kursas; meninio ugdymo srities dalykas arba technologijų programos krypties dalykas, arba integruotas menų ir technologijų kursas, arba specializuoto ugdymo krypties (dailės arba inžinerinio, arba meninio, arba muzikos) programos dalykas; bendroji kūno kultūra arba pasirinkta sporto šaka, arba specializuoto ugdymo krypties (sporto) programos dalykas.

Abituriente, kaip sekėsi laikyti matematikos egzaminą? Nori pasidalyti nuotaikomis? Rašyk mums į pilieciai@delfi.lt su prierašu „Egzaminas“.

Dėlioja galimą Rusijos įsiveržimo scenarijų: įžengti būtų lengva, ištrūkti – ne (116)

Nepaisant daugiau nei 100 tūkst. Rusijos karių, šių metų balandžio mėn. atsiųstų prie...

Medienos kainų šuolis vos neuždarė 30 metų veikusios įmonės: šie metai mums smogė į paširdžius (9)

UAB „Tyla“ , taip vadinasi Biržų rajone įsikūrusi medienos gamybos įmonė. Jos direktorius...

Vaidas Mikaitis | D+

Rasistiniais išpuoliais garsėjančioje šalyje lietuviams prireikė apsaugos: čia pirma gausi peilį į šoną ir tik tada bus aiškinamasi, ką turi (3)

Rašau, būdavo tekstus apie keliones kaimyninėse šalyse, džiaugiuosi, kad žmonės skaito ir iš...

Jogintė Užusienytė | D+

Šešiasdešimtmetę apstulbino per pirmąjį pasimatymą nuskambėjęs pasiūlymas: ar aš senamadiška?

Pirmasis pasimatymas iš dalies gali priminti pokalbį dėl darbo. Jis yra neatsiejama besimezgančių...

Pasiruoškite: alinantys karščiai grįžta (3)

Šiandien šalies orus lems aukštesnio slėgio laukas. Rytas beveik visur išauš giedras.

Žaidynių karštį prisijaukinęs buriuotojas pasigenda vėjo – gal padės taifūno bučinys specialiai Delfi iš Tokijo (25)