Pagal balandžio 1 d. priimtą Vyriausybės nutarimą, ministerijos ir kai kurios kitos įstaigos buvo priverstos atversti savo buhalterines knygas visuomenei. Ministrų kabinetas įpareigojo jas paskelbti informaciją apie 2008 m. atliktus viešuosius pirkimus.

Už 63 tūkst. Lt mokėsi bendrauti su žiniasklaida

Itin įspūdingas KAM ir jos padalinių sudarytų sutarčių sąrašas. Tiesa, nors kai kuriose eilutėse nurodytos solidžios sumos, ne visi pinigai jau sumokėti – dalį projektų žadama vykdyti ir šiais, ir vėlesniais metais.

Įvairių KAM administracinių ir kariuomenės pastatų bei tvorų rekonstravimo, remonto ar statybos darbų sutarčių pernai sudaryta už maždaug 42 mln. Lt. Dar 19,4 mln. Lt atseikėti Vytauto Didžiojo muziejaus rekonstrukcijai.

Karo prievolės administravimo tarnyba „personalo pritraukimo į profesinę karo tarnybą agitacijos sistemos sukūrimui“ ir panašioms reikmėms skyrė 480 tūkst. Lt. Taip jaunimui buvo pristatoma Lietuvos kariuomenė ir profesinės karo tarnybos galimybės.

Už šiuos pinigus buvo skaitomos paskaitos apie Lietuvos kariuomenę, įkurta nemokama telefono linija, autobusiukai apklijuoti reklamine plėvele, daromos nuotraukos, organizuojami koncertai, fejerverkai, šuoliai parašiutu ir mokymai verbuotojams, viešai transliuojami vaizdo klipai, leidžiamos knygos, nuomojamas plotas prekybos centruose kariniam automobiliui eksponuoti.

Taip pat buvo pagaminta puodelių, raktų pakabukų, juostelių ant kaklo, ženkliukų, kuprinių, kepuraičių, marškinėlių, bloknotų, antistresinių suvenyrų, atšvaitinių juostelių, tušinukų, lipdukų, plakatų, popierinių maišelių, tentų su karine simbolika.

Atskiri karo prievolės centrai agitacijai skyrė papildomų lėšų.

Partizanų pagerbimo, kariuomenės ir visuomenės vienybės dienos, kuri minima trečią gegužės sekmadienį, šventimui pernai buvo atseikėta 194,7 tūkst. Lt. Dar 377 tūkst. kainavo Lietuvos kariuomenės dienos (lapkričio 23-iosios) renginiai.

„Žinių skleidimo koordinavimo paslaugoms“ buvo skirta 150 tūkst. Lt. Už 63 tūkst. Lt ministerijos pareigūnai buvo mokomi bendrauti su žiniasklaida.

Interneto svetainės kūrimas ir tobulinimas atsiėjo 30 tūkst. Lt. Dinaminėms užsklandoms prireikė dar bemaž 1,8 tūkst. Lt.

Visuomenė informuota už 16 tūkst. Lt

Ūkio ministerija (ŪM) iš viso pernai sudarė viešųjų pirkimų sutarčių už 8,8 mln. Lt, tačiau iki metų pabaigos jų buvo įgyvendinta tik už 4 mln. Lt.

Dar daugiau nei 2,57 mln. Lt sudarė mažos vertės pirkimai (taip vadinami pirkimai, kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė (be PVM) nesiekia 100 tūkst. Lt, o darbų – 500 tūkst. Lt).

Taigi iš viso ŪM išlaidos pagal pernai sudarytas sutartis viršijo 6,6 mln. Lt.

Informacijos kampanijai apie gautą Europos Sąjungos (ES) paramą (radijo laidų ir reportažų, televizijos filmų ciklo sukūrimui ir transliavimui) atseikėta 537 tūkst. Lt. Dar 76 tūkst. Lt sumokėta už publikacijas šia tema.

Ryšių su visuomene paslaugos kainavo 278 tūkst. Lt. Tiesa, sutartyje numatyta, kad paslaugų, teikiamų iki 2011 m. vidurio, maksimali vertė siekia 3 mln. Lt.

798,8 tūkst. Lt ministerija skyrė vilnoniams pledams įsigyti.

FM informavimo kampanijai apie ES paramą Lietuvai atseikėjo kur kas solidesnę sumą – per 16 mln. Lt. Dar 300 tūkst. Lt buvo skirti skelbimams spaudoje apie valstybės finansų politiką ir panašiais klausimais.

Tarnybinių komandiruočių organizavimas ministerijai atsiėjo 6 mln. Lt. Visi FM viešieji pirkimai išvardyti čia.

Darbuotojus tikrino pagal „slapto kliento“ metodą

„Sodra“ solidžias sumas pernai skyrė telefono ryšiui: fiksuotam – beveik 1,8 mln. Lt, mobiliajam – 2,4 mln. Lt. Beje, kuriai mobiliojo ryšio bendrovei atiteko ši suma, fondo ataskaitoje nenurodyta.

138 tūkst. Lt kainavo publikacijos spaudoje apie „Sodros“ veiklą, 30 tūkst. Lt – socialinio draudimo klausimams skirtos radijo laidos, 15 tūkst. Lt – televizijos klipai.

Svečių iš užsienio priėmimui (viešbučiams ir restoranams) atseikėta 122 tūkst. Lt. Bemaž 25 tūkst. Lt prireikė interneto svetainei atnaujinti. Dukart tiek buvo skirta klientų aptarnavimo kokybės tyrimui pagal „slapto kliento“ metodą.