Pagal Vidaus reikalų ministerijos parengtą projektą visos viešojo administravimo institucijos turėtų priimti ir nagrinėti pagal savo kompetenciją elektroniniu paštu pateiktus asmenų prašymus. Šie prašymai turėtų būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu arba pateikti panaudojant kitokius technologinius sprendimus, kurių teisinė galia teisės aktų nustatyta tvarka prilyginta saugaus elektroninio parašo teisinei galiai.

Pataisos projekte numatoma, kad atsakymai į tokiu būdu pateiktus prašymus būtų pateikiami elektroniniu paštu, o asmeniui pageidaujant - ir paštu prašyme nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai. Atsakymas elektroniniu paštu turi būti pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu.

Kaip pažymėjo vidaus reikalų viceministras Virgilijus Bulovas, siūloma pataisa "žiūri į priekį", mat kol kas elektroninis parašas nėra paplitęs.

Viceministras pripažino, kad paprastus gyventojus ši naujovė pasieks dar negreitai. Planuojama, kad 2007 metais 80 proc. valstybės tarnautojų darbo vietų bus aprūpintos elektroninio parašo formavimo įranga. "Piliečių dalis bus gerokai mažesnė, nebent dalis entuziastų tai pasidarys savo iniciatyva. Todėl tai yra tolimesnės ateities klausimas", - teigė V. Bulovas.

Viešojo administravimo įstatymas numato, kad asmenų prašymai priimami ir nagrinėjami, jei jie buvo pateikti raštu. Žodiniai asmenų prašymai priimami ir nagrinėjami tik kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nefiksuojant jų rašytiniuose dokumentuose, ir dėl jų nenukenčia nei pareiškėjo, nei valstybės ar savivaldybės interesai. Įstatymas kol kas neapibrėžia, kaip priimti ir nagrinėti prašymus, gautus elektroniniu paštu ir patvirtintus elektroniniu parašu, todėl tokių prašymų pagrindu administracinė procedūra nepradedama.

Pasak projekto rengėjų, toks teisinis reglamentavimas neatitinka 2002 metais Seimo patvirtintos Valstybės ilgalaikės raidos strategijos ir tais pačiais metais Vyriausybės patvirtintos Elektroninės valdžios koncepcijos. Šios koncepcijos įgyvendinimo priemonių plane numatyta sudaryti teisines sąlygas, kad institucijų ir gyventojų prašymai, gauti elektroniniu paštu, įgytų tokią pat galią, kaip ir gauti paprastu paštu ar tiesiogiai.

2000 metais priėmus Elektroninio parašo įstatymą, buvo sudarytos sąlygos fiziniams ir juridiniams asmenims savo veikloje naudoti elektroninį parašą. "Kadangi viešojo administravimo sektoriuje nėra įteisintas informacinių technologijų naudojimas, elektroniniai dokumentai ir elektroninis parašas laikomi nelygiaverčiais su kitais dokumentais", - pabrėžiama projekto aiškinamajame rašte.

Anot projekto rengėjų, įstatymo papildymas duos teigiamų rezultatų: institucijos dažniau naudos informacines technologijas, šių technologijų pritaikymas viešojo administravimo sektoriuje atvers naujas bendravimo su valdžios institucijomis galimybes, bus skatinamas elektroninio parašo naudojimas. Tokiu būdu gyventojams bus sudarytos galimybės bendrauti su institucijomis jiems patogiu laiku, bet kurioje vietoje ir įvairiais būdais.