Kaip pranešė prezidento spaudos tarnyba, atsakingos institucijos, prezidento nuomone, neįvertino avarijos pavojaus iškart nesiėmė visų būtinų ir įmanomų priemonių ją likviduoti.

BNS žiniomis, prezidentas nepatenkintas Ekstremalių situacijų valdymo komisija, Aplinkos ministerija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Civilinės saugos departamentu.

"Prezidentas konstatuoja, kad buvo bandoma nuslėpti įvykusią avariją, bandant ją likviduoti "savomis jėgomis", - teigiama pranešime spaudai.

Pranešime teigiama, kad įvykus avarijai paaiškėjo, jog šiol nėra operatyviai veikiančios pranešimų sistemos, pavėluotai susirinko Ekstremalių situacijų valdymo komisija, kuri nesugebėjo laiku parengti konkretaus avarijos likvidavimo plano, kuriame būtų nurodyta, kas privalo atlikti konkrečius darbus ir kas už tai atsakingas, Neišspręsta, kaip finansuojami avarijų uoste likvidavimo darbai, turima įranga prastai prižiūrima ir eksploatuojama.

"Prezidentas reikalauja kuo greičiau likviduoti avarijos padarinius ir nedelsiant spręsti nurodytus klausimus siekiant, kad šios klaidos ateityje nebūtų kartojamos", - teigiama pranešime.

BNS žiniomis, prezidentas pyksta, kad apie susidariusią situaciją aplinkos ministras Arūnas Kundrotas jo neinformavo dar trečiadienį vakare, vos tik įvyko avarija, be to, nesupranta, kodėl apie avariją nebuvo informuotos užsienio valstybės, o pati Ekstremalių situacijų valdymo komisija susirinko posėdžiauti tik praėjus 16 val. po avarijos.

A.Kundrotas BNS sakė nesuprantąs, apie ką turėjęs informuoti prezidentą, jei nebuvo taršos.

Latvijos jūros apsaugos valdyba ketvirtadienį stebėjosi, kad Lietuva nepranešė apie tanklaivio avariją, apie kurią sužinojo iš žurnalistų ir tik po to - iš savo kolegų Lietuvoje.

Su Panamos vėliava plaukiojantis Argentinos kompanijos "Boldwin Maritime" tanklaivis "Princess Pia" ant seklumos užplaukė trečiadienio vakarą, kai, išplaukęs pro uosto vartus, posūkio metu tapo nevaldomas.

Penktadienį prieš pat vidurdienį iš tanklaivio į laivą "Nemunas" pradėtas perpumpuoti mazutas, pumpavimo darbai gali užtrukti maždaug 10 valandų.

Į laivą "Nemunas" tilps apie 1,5 tūkst. tonų mazuto. Baigus šį pumpavimą, bus aišku, ar tanklaivis palengvėjo tiek, kad galėtų būti nuvilktas nuo seklumos. Jei ne, mazutą toliau reikės toliau pumpuoti į kitą laivą.

Iš viso tanklaivyje "Princess Pia" yra beveik 50 tūkst. tonų mazuto. Tanklaivis yra dvigubu dugnu.

Pirminė narų apžiūra parodė, kad išorinis tanklaivio dvigubo dugno sluoksnis yra keliose vietose pažeistas, tačiau vidinis - sveikas, todėl mazutas į jūrą neteka. Tanklaivio įgula, kurią sudaro 21 asmuo, per avariją nenukentėjo, jai pavojus negresia.