Suomija perima pirmininkavimą ES nuo šių metų vidurio, dėl to šios šalies premjeras važiuoja per sostines ir bando išsiaiškinti pozicijas įvairiais europiniais klausimais. Svarbiausi turbūt yra daugiametė finansinė perspektyva, Suomijos dalyvavimas „Rail Baltica“ projekte, „Brexitas“, taip pat ir ES gynybos dimensija“, - Eltai sakė premjero patarėjas užsienio politikos klausimais Deividas Matulionis.

Jo teigimu, yra norima, kad į „Rail Baltica“ projektą Suomija jau įsijungtų formaliai.

„Tai būtų mums visiems naudinga“, - teigė D. Matulionis.

ELTA primena, kad „Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

Vasario pradžioje buvo paskelbta, kad Suomija oficialiai prisijungs prie „Rail Baltica“ projekto. Iki šiol jame šalis dalyvauja netiesiogiai.

Kiek vėliau paaiškėjo, kad projekto koordinatorė „RB Rail AS“ stebėtojų taryba paskyrė Suomijos geležinkelių vadovą Timo Riihimakį bendros „Rail Baltica“ įmonės generaliniu direktoriumi ir valdybos pirmininku. Šias pareigas jis pradės eiti 2019 m. kovo 11 d. Rygoje.