aA
Paaiškėjo pareigūnas, davęs leidimą Kauno bendrovės „Helisota" suremontuotą sraigtasparnį Mi-17 nuskraidinti į Sudaną, kuris siejamas su tarptautiniu terorizmu. Tai - Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos departamento direktoriaus pavaduotojas Jonas Mažintas.
Sraigtasparnis Mi-17
Sraigtasparnis Mi-17
Į Sudaną draudžiama iš Lietuvos gabenti strateginės bei dvigubos paskirties prekes. Tokia laikomas ir sraigtasparnis Mi-17. Tai paaiškėjo po muitinės kriminalinės tarnybos pareigūnų, kurie buvo sulaikę sraigtasparnį, atlikto tyrimo.

Praėjusį šeštadienį, kai buvo gautos garantijos, kad šis sraigtasparnis Sudano nepasieks, leista išvežti strateginę prekę. Leidimą sraigtasparnį skraidinti į Sudaną J.Mažintas buvo davęs sausio 14 dieną. Šis pareigūnas pasirašė kelionės maršrutą, kuriame nurodoma, kad galutinis skrydžio tikslas - Sudano sostinė Chartumas.

Grėsė tarptautinis skandalas

„Mažai trūko, kad Lietuva, leidusi karinės paskirties sraigtasparnį išgabenti į Sudaną, būtų apkaltinta pagalba tarptautiniam terorizmui", - sakė Muitinės departamento direktoriaus pavaduotojas Juozas Rimkevičius.

Pernai sraigtasparnis Mi-17 buvo įtrauktas į sąrašą dvigubos paskirties orlaivių, kuriuos draudžiama iš Lietuvos išgabenti į Sudaną bei dar kelias su tarptautiniu terorizmu susijusias šalis.

Pareigūnas draudimų negavo

„O ką aš turėjau su tuo lėktuvu daryti?" - paklaustas, kodėl davė leidimą skrydžiui į Sudaną, atsakė J.Mažintas. Pareigūnas teigė įstatymų nepažeidęs: „Kai pasirašinėjau dokumentą, iš muitinės nebuvo gauta jokių draudimų".

J.Mažintas sakė nemanąs, kad išgabenus sraigtasparnį į Sudaną būtų kilęs tarptautinis skandalas. Esą specialiosioms tarnyboms reikėjo pradėti aiškintis dėl sraigtasparnio, kai jis buvo atgabentas į Kauną remontuoti.

„Jei norėta užkirsti kelią sraigtasparnio skrydžiui į Sudaną, reikėjo uždrausti jį remontuoti. Dabar niekas jam nesutrukdys ten pakliūti", - sakė J.Mažintas.

Lėktuvui išskristi neleido

Sulaikyti pusiau karinės paskirties sraigtasparnį Mi-17 buvo nutarta praėjusį ketvirtadienį, kai muitinė gavo informacijos, kad jis bus išvežtas į Sudaną.

Iš pradžių sraigtasparnio savininkų atstovai paneigė, kad krovinys keliaus į Sudaną. Jie įrodinėjo, jog galutinis kelionės taškas -Jungtiniai Arabų Emyratai. Patikrinus dokumentus paaiškėjo, kad sraigtasparnis nusileis Šarajaus oro uosto laisvojoje ekonominėje zonoje. Iš ten nesudėtinga jį nuskraidinti bet kur.

Norėjo pakrauti vaisių?

Tikrinant dokumentus dar paaiškėjo, kad prieš nusileisdamas Šarajaus oro uoste sraigtasparnį gabenantis lėktuvas turi nutūpti Sudane. Ši šalis - visiškai ne pakeliui skrendant į Jungtinius Arabų Emyratus.

Paklausti, kam daromas didelis lankas, sraigtasparnio savininkų atstovai iš pradžių teigė, kad taip pigiau. Vėliau jie ėmė tvirtinti, kad Sudane sraigtasparnį gabenantis laineris papildomai bus pakrautas vaisių.

Abejonių kėlė ir bendrovė, kuriai priklauso Kaune remontuotas sraigtasparnis. Paaiškėjo, kad tai Kambodžoje registruota kompanija, kurios vadovas - rusas.

Krovinio savininkai melavo

Jau prieš baigiant sraigtasparnio remontą „Helisotos" vadovai įspėjo užsakovus, kad dėl jų ketinimų skristi į Sudaną gali atsirasti problemų su Lietuvos valdžia.

Į šį laišką atsakęs sraigtasparnio savininkų - Kambodžoje registruotos bendrovės „Impex Royal Cambodia Company" vadovas A.Borisenka teigė, kad strateginis krovinys bus gabenamas į Jungtinius Arabų Emyratus.

A.Borisenka teigė, kad sraigtasparnį gabenantis lėktuvas pakeliui į Jungtinius Arabų Emyratus tik trumpam nusileis Sudane, kur bus su didelėmis nuolaidomis papildomai pakrautas vaisių. Kambodžos bendrovė „Helisotos" vadovus užtikrino, kad Mi-17 nepasiliks Sudane.

Bet vėliau paaiškėjo, kad sraigtasparnį gabenantis lėktuvas net neketino leistis Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Laineris pagal J.Mažinto patvirtintą maršrutą turėjo skristi iš Kauno per Baltarusiją ir Turkiją tiesiai į Chartumą.

"Lietuvos rytas"
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

D+ Tomas Janonis

Didžiulius pinigus už sklypus soduose sumokėję pirkėjai pašiurpę: nuo šiol nieko neleidžia statyti (3)

Vilniuje esančiuose soduose sklypus nusipirkę gyventojai susidūrė su netikėta kliūtimi. Iki tol...

Taivano planus Lietuvoje ekspertai vertina atsargiai: patys galime būti nepasiruošę investicijoms (33)

Lietuvos konfliktas su Kinija dėl Taivano gali tapti netikėta galimybe – investicijomis į...

D+Eglė Šiugždinytė

Teisininkas atsako: ar galima atleisti nėščią darbuotoją per bandomąjį laikotarpį?

Naujiena apie naują šeimos narį įprastai yra džiuginanti, tačiau kartais sukelianti ir...

JAV nurodė amerikiečių diplomatų šeimoms palikti Kijevą (18)

Jungtinės Valstijos nurodė Kijeve dirbančių savo diplomatų šeimų nariams išvykti iš Ukrainos...

D+ Valerijus Morozovas, šeimos gydytojas

Morozovas – apie vyrų supergalią, kuri atsiskleidžia tik susilaukus vaikų

7 minutės. Tiek vidutiniškas tėtis vidutiniškai skiria laiko vaikui per dieną sočioje,...

Pritrūkus darbuotojų svarbiose srityse leidžiama dirbti sergantiesiems COVID-19 (14)

Trūkstant darbuotojų nuo pirmadienio leidžiama dirbti gyvybiškai svarbių sričių atstovams,...

Vandenyno dugne prie Antarktidos – stulbinantis reginys: žuvų elgseną tyrinėję mokslininkai iki šiol nebuvo matę nieko panašaus

Giliavandenius gyvūnus tyrinėjantys biologai kaip reikiant nustebo praėjusiais metais netoli...

Pergale prieš „Real“ pasidžiaugęs Jasikevičius: šį etapą svarbu laimėti bet kokia kaina

Po pergalės „El Clasico“ mūšyje „ Barcelona “ vyriausiasis treneris Šarūnas...

Mirė garsus prancūzų dizaineris Thierry Mugler

"Tesiilsi jo siela ramybėje". Taip apie garsaus dizainerio Thierry Muglerio mirtį sekmadienį...

Macrono siekis, kad ES įgyvendintų pasaulinį mokesčių susitarimą, susiduria su kliūtimis (3)

Europos Sąjungos valstybės skeptiškai vertina perspektyvą, kad prezidentas Emmanuelis Macronas...