Parengti šio įstatymo pakeitimo projektą ir tiksliau apibrėžti, kas turi teisę į šeimos kortelę, ją paskatino praktinė šeimos kortelių administravimo patirtis.

Įstatymo pataisomis siekiama aiškiai ir vienareikšmiai apibrėžti šeimos kortelės turėtojų grupę pagal vaiko globos (rūpybos) formą, akcentuojant nuolatinę globą šeimoje ar šeimynoje. Taip pat siūloma praplėsti šeimos kortelės turėtojų grupę, naikinant ribojimus gausios šeimos vaikams (iki 24 metų) dirbti ir savarankiškai vykdyti veiklą. Projekte siūloma patikslinti šeimos kortelės turėtojų grupę dėl šeimoje prižiūrimo (slaugomo) neįgaliojo, kuriam nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) ar specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

Įgyvendinant šeimos kortelės tikslą stiprinti šeimos institutą ir plečiant šeimų gerovės įgyvendinimo galimybes, įstatymo projektu siūloma suteikti teisę į šeimos kortelę tik nuolatiniams globėjams (rūpintojams).

Įstatymo projektu taip pat siūloma atsisakyti Šeimos kortelės įstatyme, apibrėžiant gausios šeimos sąvoką, įtvirtinto reikalavimo gausios šeimos pilnamečiams vaikams iki 24 metų būti nedirbantiems ir savarankiškos veiklos nevykdantiems. „Tokiu būdu norima praplėsti teisės į šeimos kortelę turėtojų ratą ir skatinti jaunimo verslumą bei neužkirsti kelio dirbančiam jaunimui gauti šeimos kortelę“, – sako V. Kravčionok.

Įstatymo projektu siūloma patikslinti įstatyme esančią sąvoką „šeima, prižiūrinti (slauganti) neįgalųjį“, panaikinant perteklinę nuostatą, kad tai šeima, kurioje kartu su globėju, kuriuo paskirtas vienas iš tėvų, gyvena asmuo, teismo pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje ir kuriam šioje srityje yra nustatyta globa. Šiuo pakeitimu siekiama atsisakyti perteklinės ir nereikalingos būtinybės kreiptis šeimoms į teismą dėl neveiksnumo nustatymo, kai teisė gauti kortelę jau yra suteikiama dėl nustatyto priežiūros (slaugos) poreikio. Taip siekiama supaprastinti šeimos kortelės išdavimą šeimoms, prižiūrinčioms (slaugančioms) neįgalųjį.

Siūloma įvardinti, kad šeima, prižiūrinti (slauganti) neįgalųjį, laikoma tokia tuomet, kai kartu su tėvais gyvena darbingo amžiaus nesusituokęs asmuo, kuriam nustatytas priežiūros ir/ar slaugos specialusis poreikis. Siūloma panaikinti nuostatą, kad teisę į kortelę suteikia atitinkamas darbingumo lygis ir palikti tik priežiūros (slaugos) kriterijų. Kadangi nustatant priežiūros (slaugos) poreikį darbingumo lygis yra visada mažesnis nei 55 procentų, įvedus priežiūros (slaugos) poreikį papildomai vertinti darbingumo lygio nėra pagrindo, todėl įstatymo sąvokoje atsisakoma 55 procentų ar mažesnio darbingumo lygio reikalavimo.

Iki įstatymo pataisų įsigaliojimo turės būti pakeistas socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. liepos 3 d. įsakymas „Dėl šeimos kortelės išdavimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šeimos kortelės įstatymas įgyvendinamas nuo šių metų liepos 1 d.
Iš viso Lietuvoje yra apie 50 tūkst. gausių arba neįgalius vaikus prižiūrinčių šeimų. Seimo narės V. Kravčionok duomenimis, šeimos kortelę užsisakė daugiau nei 12 tūkst. šeimų.