Anot E. Baltutytės, Lietuva neturi kito kelio kaip keisti Konstituciją, kad būtų galima suteikti galimybę kandidatuoti į Seimą nušalintajam prezidentui R. Paksui, kuris bylą prieš Lietuvą laimėjo Europos Žmogaus Teisių Teisme (EŽTT). O dėl paties termino, kiek laiko neleisti siekti posto, turės apsispręsti parlamentarai.

„(Ribojimo kandidatuoti terminas) yra diskutuotinas, bet pirmas ribojimas buvo nustatytas penkeriems metams ir 2004 m. Konstitucinis Teismas nustatė, kad toks ribojimas per mažas ir nustatė visam laikui. Tai, sutikite, kad mes turėtume nors padvigubinti tai, kas buvo numatyta. Kitas argumentas, kad bylose prieš Latviją, Strasbūro teismas nustatė, kad 11 metų yra proporcinga, 19 - metų jau neproporcinga (bausmė)“, - apie galimą bausmę R. Paksui po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė E. Baltutytė.

R. Paksas, balsuojant Seime, buvo nušalintas 2004 metų balandžio 6 dieną. Jeigu bus pritarta, kad asmuo, kurį Seimas apkaltos proceso tvarka pašalino iš pareigų už priesaikos sulaužymą arba šiurkštų Konstitucijos pažeidimą, Seimo nario pareigas galėtų eiti tik po 10 metų, R. Paksas dar negalės dalyvauti artimiausiuose Seimo rinkimuose, kurie vyks 2012-aisiais.

Teisingumo ministras Remigijus Šimašius palaiko pirmąjį darbo grupės siūlomą Konstitucijos pakeitimą, kur aiškiai pasisakomą apie draudimą kandidatuoti į Seimą po priesaikos sulaužymo.

„Aš pasisakyčiau už pirmą variantą. Teisėje ir taip per daug naudojame žodžių ir per mažai prasmės“, - sakė R. Šimašius.

Pirmosios alternatyvos atveju siūloma keisti Konstitucijos 56 straipsnį, papildant jį punktu, kad asmuo, kurį Seimas apkaltos proceso tvarka pašalino iš pareigų už priesaikos sulaužymą arba šiurkštų Konstitucijos pažeidimą, Seimo nario pareigas galėtų eiti tik po 10 metų. Darbo grupės manymu, tai - minimali ribojimo trukmė, įstatymų leidėjas gali nustatyti ir ilgesnę, teigiama Vyriausybės pranešime spaudai.

Antrosios alternatyvos atveju siūloma kartu su 56 keisti ir 78 Konstitucijos straipsnį, nurodant, kad asmuo, kurį Seimas apkaltos proceso tvarka pašalino iš pareigų už priesaikos sulaužymą arba šiurkštų Konstitucijos pažeidimą, negali būti renkamas Prezidentu ar eiti šias pareigas.

Trečiąja alternatyva siūloma keisti 74 Konstitucijos straipsnį, jame numatant, kad asmuo, kurį Seimas apkaltos proceso tvarka pašalino iš pareigų už priesaikos sulaužymą arba šiurkštų Konstitucijos pažeidimą, negali eiti 74 straipsnio 1 dalyje nurodytų pareigų - Prezidento, Konstitucinio Teismo pirmininko ir teisėjo, Aukščiausiojo Teismo pirmininko ir teisėjo, Apeliacinio teismo pirmininko ir teisėjo arba visų pareigų, kurių ėjimas susijęs su konstitucinės priesaikos davimu. Ir tokie asmenys gali būti renkami Seimo nariais ne anksčiau nei po 10 metų.

Dėl Konstitucijos pakeitimo turės apsispręsti Seimas, ne mažiau nei 94 balsais per du balsavimus su ne mažiau nei trijų mėnesių pertrauka.
Premjeras Andrius Kubilius nelinkęs prognozuoti, kokį sprendimą priims Seimas.

„Seimas yra institucija, kuri pati sprendžia, o dabar kažką prognozuoti per anksti“, - sakė Vyriausybės vadovas.