D. Rimkutės profilis pažinčių portale patraukė „Laisvės TV“ žurnalistų dėmesį, vasario 16 d. laidoje Andrius Tapinas ironizavo: „Kol viena daužo žiurkes, kita balsus vilioja ten, kur tikrai yra ką vilioti.“

Po laidos pasirodymo savo socialiniame tinkle „Facebook“ pasisakė ir pati politikė. Ji teigė, kad idėja reklamuotis greitų pažinčių socialiniame tinkle kilo jos rinkodaros komandai.

„Natūralu, kad jauni kandidatai susiduria su finansiniais sunkumais. Todėl yra priversti į rinkimus žvelgti kūrybingai, ieškoti naujų bendravimo formų su rinkėju, o taip ir išsaugoti finansinį nepriklausomumą, užkertant kelią interesų grupėms tikėtis kažko mainais“, – rašė D. Rimkutė.

Ji teigė, kad ekrano nuotrauką su politikės profiliu „Tinder“ svetainėje žurnalistui A. Tapinui taip pat nusiuntė jos komandos nariai, o šis esą ir „užkibo“. Be to, džiaugėsi politikė, jos „sekėjų skaičius dar niekada taip greitai neaugo“.

Vis dėlto komunikacijos specialistai progų džiaugtis mato nedaug. Jie sutinka, kad tam tikrą žinomumą D. Rimkutei pasiekti pavyko, tačiau iš to naudos jai kaip politikei esą bus maža.

Kartais mes bandome kažką užkabinti, kartais mus užkabina. Turbūt čia tikimybė, kad mes nesusidomėtume, buvo labai nedidelė, nes kandidatė „Tinderyje“ yra įdomus momentas. Tuo labiau, kai tą savaitę dar turėjome kitą jauną politikę, kuri degino žiurkes. Gerai, ji dabar mačiau džiaugiasi, kad gavo reklamos. Mes nepykstam, mums irgi linksma.
A. Tapinas

Įžvelgia naują tendenciją jaunų politikų komunikacijoje

Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas tokio kanalo pasirinkimą komunikacijai su rinkėjais palygino su visais neseniai socialiniuose tinkluose nuvilnijusia TS-LKD kandidatės į Vilniaus miesto savivaldybę Godos Karazijaitės politine reklama, kurioje ji rankose laiko, o vėliau naikina negyvą žiurkę.

„Tai, matyt, yra susiję su socialinėmis medijomis ir jaunų žmonių atėjimu į politiką. Tai yra absoliutus visuomenės dirginimas vienokia ar kitokia forma, tikintis gauti dėmesio. Atsiminkime sudegintą žiurkę. Tai lygiai tas pats. Nėra jokios žinutės, nėra nieko, kas susiję su politika.

Kad ir ką sakytų – atsakysiu į klausimus apie Vilnių tokiame kanale – aš manau, kad ji nelabai galėtų paviešinti klausimus, kuriuos ji ten gavo. Arba reikėtų uždėti N-18. Aš taip spėju. Čia yra absoliutus dirginimas, tai yra bandymas atkreipti dėmesį į save“, – teigė A. Katauskas.

Arijus Katauskas

Jo teigimu, žmones, kurie į politiką ir rinkimus žiūri rimtai, toks politikės elgesys galėjo supykdyti: „Kažkada komunikacijos žmonės turėjo tokį pasakymą, kad jeigu nori žinomumo, bet nežinai, dėl ko tau jo reikia, pigiausias būdas jį gauti – perbėgti nuogam Gedimino prospektu. Tada tikrai visi parodys, tikrai visi pasakys, tikrai visi papasakos.

Bet kai mes kalbame apie politiką, reikėtų žiūrėti iš kelių pusių. Vienas dalykas yra tam tikros tikslinės auditorijos, kurioms šitas sprendimas ir šita žinutė bus nepriimtina. Tie žmonės, kurie nors kažkiek rimčiau žiūri į tai, kas yra rinkimai, kas yra politika ir kokius reikalavimus mes keliame politikams ar savivaldoje, ar Seime, greičiausiai atmes tokį kandidato žingsnį. Nes mes matome, kad čia yra nesąmonė, kad tai yra bandymas mus išdurti, kad mes apie tai šnekėtume.“

Ne, tai nėra įprasta praktika. Čia labiau reikia žiūrėti į tokį kandidatės bandymą naudoti šitą platformą kaip galimybę atkreipti žiniasklaidos, visuomenės dėmesį. Ir jai iš esmės tai pavyko.
A. Šuminas

Vakaruose – tai neįprasta praktika

Reaguodama į žiniasklaidoje pasklidusią informaciją D. Rimkutė teigė, kad toks bendravimas su rinkėjais įprasta praktika Vakaruose ir esą ji ir jos komanda neišrado dviračio.

„Ši „Tinder“ strategija jokia ne naujiena. Joje E. Macronas, D. Trumpas, B. Sanders ir kiti kandidatai prisidėjo prie ryšio užmezgimo su rinkėju, prasmingo pokalbio apie tai, kas rūpi tam, kuris nori kurti šeimą, siekia aukštojo mokslo ar rūpinasi saugumu naktimis“, – savo feisbuke rašė ji.

Tačiau politinės komunikacijos specialistas, Vilniaus universiteto (VU) lektorius doc. dr. Andrius Šuminas to patvirtinti negalėjo. Jo teigimu, šis socialinis tinklas politinei komunikacijai įprastai nėra naudojamas.

Kad ir ką sakytų – atsakysiu į klausimus apie Vilnių tokiame kanale – aš manau, kad ji nelabai galėtų paviešinti klausimus, kuriuos ji ten gavo. Arba reikėtų uždėti N-18. Aš taip spėju. Čia yra absoliutus dirginimas, tai yra bandymas atkreipti dėmesį į save.
A. Katauskas

„Ne, tai nėra įprasta praktika. Čia labiau reikia žiūrėti į tokį kandidatės bandymą naudoti šitą platformą kaip galimybę atkreipti žiniasklaidos, visuomenės dėmesį. Ir jai iš esmės tai pavyko. Pirminis tikslas ne tiek komunikuoti, megzti kontaktus, įtikinėti savo potencialius rinkėjus, kiek iš esmės bandymas atkreipti dėmesį į save, parodyti, kad ji kažkuo išskirtinė, ir padidinti pačios kandidatės žinomumą.

Aš nematau nei žalos, nei naudos. Internete yra daug įvairiausių platformų – ir pažinčių mezgimo, ir visokių kitokių. Dėl šios platformos tinkamumo politinei komunikacijai galima būtų labai suabejoti, ar tikrai tai yra ta vieta, kur politikai turėtų būti“, – svarstė A. Šuminas.

Tiesa, jis pripažino, kad tam tikroms socialinėms akcijoms pažinčių svetainė „Tinder“ yra naudojama.

„Sakykime, gyvūnų prieglaudos sugebėjo išjudinti kampanijas ir surinkti pakankamai dideles lėšas. Iš kitos pusės, tai parodo, kad ši platforma turi tam tikrą potencialą tam tikriems dalykams. Bet vėlgi čia paties politiko reikalas, kaip jis save pozicionuoja, kaip save pristato visuomenei ir kaip nori, kad visuomenė jį matytų“, – teigė pašnekovas.

Jis priminė, kad 2016 m. JAV prezidento rinkiminėse kampanijose kandidatai gana aktyviai naudojosi ir kitu tarp jaunimo paplitusiu socialiniu tinklu.

„Buvo plačiai naudotas „Snapchatas“, kaip kanalas pasiekti labai jaunus žmones, jauniausius rinkėjus. Šiuo atveju politikai žiūri, kas yra jų potencialūs rinkėjai, kur yra tie potencialūs rinkėjai, kuriose platformose jie leidžia laiką, kuo jie naudojasi ir tada bando tas platformas pasitelkti“, – sakė politinės komunikacijos analitikas.

Įžvelgia daugiau žalos, nei naudos

A. Katauskas sutinka, kad užsiregistravusi greitų pažinčių svetaine vadinamame „Tinderyje“ D. Rimkutė pritraukė žiniasklaidos ir visuomenės dėmesį, tačiau toks populiarumas, pašnekovo manymu, gali turėti daugiau žalos nei naudos.

„Kur yra, mano nuomone, daroma dar viena klaida – nuo to, kokią tu pirminę žinutę ištransliavai, priklauso tai, kokie žmonės pradeda tave sekti. O su tais, kurie pradeda tave sekti, tu nori nenori pradedi šiek tiek lygintis. Būti panašus į juos. Jeigu tu prabėgsi Gedimino prospektu nuogas ir tave pradės sekti 100 tūkst. žmonių feisbuke arba instagrame, jie seks tave ne dėl tavo politinių pažiūrų. Taip kad tu žinomumą tam tikram laikui turi velniai žino kokioje tikslinėje auditorijoje, ten gali būti visiškai skirtingi dalykai ir iškomunikuoti žinutę gali būti pakankamai sudėtinga. Jeigu tu pradėsi kalbėti apie rimtesnius dalykus, klausimas – ar tai auditorijai tai bus įdomu“, – aiškino A. Katauskas.

Internete yra daug įvairiausių platformų – ir pažinčių mezgimo, ir visokių kitokių. Dėl šios platformos tinkamumo politinei komunikacijai galima būtų labai suabejoti, ar tikrai tai yra ta vieta, kur politikai turėtų būti.
A. Šuminas

Pasak komunikacijos specialisto, technika rinktis agresyvią komunikaciją ir vėliau modeliuoti norimą žinutę auditorijai buvo taikoma seniau. Dabar tai esą nebeveikia.

„Kadangi anksčiau būdavo labai sunku prasimušti į viešąją erdvę, būdavo daroma kažkas labai agresyvaus, tada apie mus pradeda šnekėti ir mes jau pradedame koreguoti žinutę. Mes galime išeiti su neigiama konotacija, bet paskui koreguosime, išsiaiškinsime, jei reikės, atsiprašysime ir taip toliau.

Dabartinis komunikacinis laukas yra stipriai pasiteikęs – patekti į eterį yra lengva, padarei nesąmonę arba sąmonę ir apie tave rašo visi. Klausimas, kiek laiko žmonės išlaikys dėmesį. Dabar problema yra ne patekti į viešąją erdvę, o joje išlikti. Čia, ko gero, ir įvyksta svarbiausias dalykas – norint išlikti viešojoje erdvėje tau reikia turinio ir jo reikia labai daug, labai stipraus“, – akcentavo pašnekovas.

A. Tapinas: mums irgi linksma

Žurnalistas, „Laisvės TV“ įkūrėjas A. Tapinas, paklaustas, kaip reaguoja į D. Rimkutės viešą įrašą, kad jis esą tiesiog užkibo ant pamesto kabliuko, teigė, kad situaciją vertina gerai ir džiaugiasi, jei su R. Šimašiaus sąrašu į Vilniaus savivaldą bandanti patekti politikė pasiekė norimą rezultatą.

„Kartais mes bandome kažką užkabinti, kartais mus užkabina. Turbūt čia tikimybė, kad mes nesusidomėtume, buvo labai nedidelė, nes kandidatė „Tinderyje“ yra įdomus momentas. Tuo labiau, kai tą savaitę dar turėjome kitą jauną politikę, kuri degino žiurkes. Tai buvo toks, sakyčiau, visai benefisas. Gerai, ji dabar mačiau džiaugiasi, kad gavo reklamos. Mes nepykstam, mums irgi linksma. Tik žiūrint į tokią ilgesnę perspektyvą, tai užsikabinta „Tinderio“ politikės etiketė jai turbūt kažkada nusibos, norėsis, kad kalbėtų apie tavo politines vertybes arba programą, ne apie „Tinderį“, – kalbėjo A. Tapinas.

Andrius Tapinas

Pasiteiravus, ar ekrano nuotrauką su politikės profiliu pažinčių svetainėje jam iš tiesų galėjo atsiųsti D. Rimkutės komandos nariai, A. Tapinas tokio varianto neatmetė.

„Žinokit, per šitą rinkiminę kampaniją tiek aš asmeniškai, tiek „Laisvės TV“ per savaitę gauna grubiai apie šimtą tokių dalykų – plakatų, skelbimų, dar kažko. Mes žiūrime, atsirinkinėjame ir tada darome tokį koliažą. Kadangi laidoje tai buvo 30 sekundžių segmentas, tai natūralu, kad pasiėmėme šitą momentą patikrinę, kad tai tikrai yra „Tinderis“. Tiesiog galiu pagirti jaunimą, kad jiems svarbu, kad mes apie tai parodytume – jie paskyrė laiko, sukūrė profilį, dirbo. Tai gerai. Kai tu mėgsti pakabinti kitus, negali pykti, kai tave patį pakabina“, – komentavo žurnalistas.