Viešųjų pirkimų tarnyba nustatė, kad pirkdamos arba išsinuomodamos naujas mašinas savivaldybės vaikosi prabangos, kelia išskirtinių reikalavimų, todėl permoka – kas antra sutartis sudaryta su vieninteliu tiekėju. Savivaldybės aiškina jokių stebuklingų norų neturinčios ir kaip tik skaičiuojančios, kas pigiausia.
Visvaldas Matijošaitis ir jo naujasis "Porsche"
© DELFI / Paulius Garkauskas

Savivaldybių išrankumą automobiliams įvertinusi Viešųjų pirkimų tarnyba nurodo, kad beveik pusę mašinų jos pirko aukštesne nei vidutinė rinkos kaina, o daugiau nei pusę – iš vienintelio konkurse dalyvavusio pardavėjo.

Be to, rinkosi galingesnių variklių, ieškojo konkrečios spalvos, turėjo kitokių ypatingų reikalavimų, pavyzdžiui, bagažinės atidarymo kojos judesiu. Dar vienas savivaldybių noras – kad mašina būtinai važiuotų iki 210 km/val. greičiu.

Viešųjų pirkimų tarnyba tokius reikalavimus laiko pertekliniais ir stebisi, kur Lietuvoje tokiu greičiu, kuris šalyje – neleistinas, važinėti.

„Matome perteklinius reikalavimus ne saugumui ir ne kuro sąnaudoms, o prabangai: odiniai salonai, šviesus odos salonas, tamsus odos salonas, 8-ios arba 10 garso kolonėlių... Kas turbūt sunkiai suderinama su savivaldybės funkcijomis. Kai savivaldybės turi skolų, kai yra mokamos pašalpos, kai mokytojų atlyginimai maži ir kai matai tokius reikalavimus, natūraliai kyla klausimų, kaip merai žiūri savo rinkėjams į akis“, – sako Viešųjų pirkimų tarnybos vadovė Diana Vilytė.

Tarp labiausiai permokėjusių už mašinas – Kauno savivaldybė. Meras Visvaldas Matijošaitis po to, kai sankryžoje kliudė pėsčiąjį, iš nuosavo automobilio persėdo į tarnybinį. Savivaldybės atstovas aiškina, kad naujoms mašinoms neišlaidauta, sudarant veiklos nuomos sutartis paisyta galimos papildomos naudos.

„Dažnai perkant ar nuomojant automobilį viskas labai priklauso nuo to, ką gauni – ar tu gauni žieminių padangų komplektus, ar tu gauni techninę priežiūrą, ar tu gauni dar kažkokias paslaugas. Tos paslaugos kartais gali automobilio kainą pakelti 10–15 proc. per 5 metus“, – aiškina Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas

Klaipėdos savivaldybė irgi ginasi turėjusi specifinių pageidavimų. Sako, jog vienintelis noras buvo, kad transporto priemonė būtų elektromobilis. Jie ne pirkti, irgi sudaryta veiklos nuomos sutartis.

„Tai turbūt yra paprasčiausias sprendimas. Mano galva, pakankamai racionalus, nes paskutiniu metu visos pažangios struktūros daro būtent taip – ima veiklos nuomą penkeriems metams ir po penkerių metų vėl keičia, neturėdamos kažkokių papildomų rūpesčių, kur dėti transporto priemonę, nes po penkerių metų jos patarnavimas labai stipriai brangsta“, – komentuoja Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.

Seimo politikų teigimu, Viešųjų pirkimų tarnybos analizė – proga susimąstyti, o rinkėjai tokius pirkimus galės įvertinti pavasarį, kai vyks merų ir savivaldos rinkimai.

„Dabar savivaldybės, turėdamos tokias išvadas, turėtų gerai pagalvoti, ar iš tikrųjų jiems reikia tokių prabangių automobilių, nes Lietuvoje yra labai daug neasfaltuotų kelių, kur greiti, geri automobiliai paprasčiausiai neparvažiuotų. Manau, rinkėjai per kitus rinkimus įvertins, kas, kaip, ką pirko“, – įsitikinusi Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkė Guoda Burokienė.

Mašinų įsigijimą, galbūt išskyrus skirtų reprezentacijai, Viešųjų pirkimų tarnyba siūlo įteisinti per Centrinę perkančiąją organizaciją. Savivaldybės neprieštarauja ir sako, jog taip būtų patogiau, be to, atsibodo kiekvieną kartą teisintis. Centrinės perkančiosios organizacijos vadovas irgi už. Sukurti mašinų katalogą esą – jokių problemų, tik pirmiau visų lygių politikai turėtų susitarti dėl jų komplektacijų – kiek ir kokių galima sau leisti.

2015–2017 metais 315 automobilių savivaldybėms atsiėjo daugiau nei 5 mln. eurų.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (39)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (277)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (13)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (102)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (937)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (44)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (2)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (33)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...

Rimvydas Valatka. Paskutiniai neribotos valstiečių arogancijos metai? (741)

Ko neatimsi iš Karbauskio, tai arogancijos ir fantazijos. Priešingai nei dauguma jo į Seimą...

Vaisiai nėštumo metu: kurie mažina tikimybę, kad vaikas bus alergiškas, o kurie padeda kovoti su mėšlungiu

Kūdikio besilaukiančioms moterims itin svarbu rinktis sveiką maistą. Jų mityba padeda aprūpinti...