60 senukų buvo evakuoti kas kur – į Telšių ligoninę, specialų internatą, pas gimines, į Varnius. O kai kuriuos iš jų tiesiog namo parsivedė pensiono darbuotojai.

Vakar senelių namuose radiatoriai jau pleškėjo, buvo sugrįžę per 40 gyventojų, neslepiančių sugrįžimo džiaugsmo. „Dieve, kaip gera sugrįžti, – kalbėjo Janina Jomantienė, – dvi savaites išbuvome tremtyje. Kas per stebuklas – net gėlės gyvos liko. Aš taip jas myliu – ir bučiuoju, ir kalbuosi...“

Vėliau senelių namų direk-torė Genovaitė Šliogerienė papasakojo, kad gėles pavyko išgelbėti sunešus į vieną šildomą patalpą. Tačiau kur kas daugiau vargo buvo su nenorinčiais išsikraustyti senukais. Antrajame aukšte gyvenantis Stanislovas Jasas užsispyrė ir pareiškė niekur iš čia nevažiuosiąs.

Temperatūra patalpose jau siekė minus 3,5 laipsnio, todėl teko prašyti policijos pagalbos. Vakar dėl savo užsispyrimo jau juokėsi ir pats S.Jasas. „Baisu, oi baisu buvo, kai evakavo, – prisimena kitas namų gyventojas Pranas Jurkus. – Nenorėjau iš čia važiuoti, bet teko persikraustyti į mokyklą. Nelabai ten šilta buvo, atvežė mano nuosavus patalus“.

Vakar visuose globos namuo-se tvyrojo sugrįžimo džiaugsmas. Direktorė G.Šliogerienė sakė, kad senukų turtas beveik nenukentėjo. Užtat įstaigai šalčio padaryta žala siekia 61 979 litus. Neskaitant nušalusių gėlių. Apskritai telšiškiai gana vangiai bando susigrąžinti šalčių padarytą žalą.

„Mes, žemaičiai, kantrūs, – šypsosi G.Šliogerienė, – Moralinę žalą išgyvename savyje – kaip ją pasversi...“ Pasak direktorės, iš įstaigos darbuotojų niekas neieško net materialinės žalos atlygio, ką jau kalbėti apie moralinę.

Bendrovei „Dalkia” priklausanti „Litesko” prieš savaitę pranešė atnaujinusi šilumos tiekimą paskutiniam bendrabučio tipo daugiabučiam namui Telšiuose. Pasak „Litesko” atstovų, šį savaitgalį grįžus šalčiams padėtis buvo stabili, sistema veikė gerai. Visiems nuo avarijos nukentėjusiems Telšių gyventojams „Litesko” pažadėjo atlyginti avarijos metu patirtus nuostolius.

Gyventojai kviečiami kreiptis į Žalų registravimo centrą, ten dirbantys specialistai vertins nuostolius ir rūpinsis kompensacijų mokėjimu.

Kaip vakar „Ekstra žinioms” sakė „Litesko” atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas, Žalų registravimo centrą per pastarąsias tris dienas pasiekė jau 2200 nukentėjusių telšiškių anketų su aprašytais nuostoliais. Visa informacija apie „Litesko“ klientų patirtus nuostolius perduodama „Lietuvos draudimo“ ekspertams.

Bendrovė jau pranešė, kad avarijos metu nukentėjusiems klientams sausio mėnesį savo lėšomis padengs sąskaitas ne tik už šilumos energiją bei namų vidaus sistemų priežiūros paslaugas, bet ir karšto vandens tiekimo išlaidas.

Tai bendrovei kainuos apie 2 mln. litų. „Lietuvos draudimas“ kompensuos avarijos metu pa-didėjusias gyventojų išlaidas elektros energijai ir gamtinėms dujoms. Taip pat žadama padengti nuostolius dėl nutekėjusių butų sienų, sugadintos buitinės ir kitokios technikos, sušalusių maisto atsargų, nušalusių vertingų augalų. „Litesko” atstovai užsimena, kad pirmiausia žala bus atlyginta tiems, kurie suskubs kreiptis ir turės patirtus nuostolius įrodančius dokumentus. Gyventojai raginami neišmesti sugadintų daiktų, kol jų neapžiūrės ekspertai.

Prieš išmesdami naudojimui nebetinkamus daiktus (taip pat maisto produktus) telšiškiai turėtų juos nufotografuoti. Tokios nuotraukos Žalų registravimo centre bus vertinamos kaip įrodymai apie patirtą žalą.