Kaip „Delfi“ rašė vienas iš Šeduvos gyventojo sūnų (vardas ir pavardė redakcijai žinomi), š. m. sausio 2 d. jų garbingo amžiaus tėčiui sutriko sveikat – staiga nukrito kraujo spaudimas, atsirado drebulys, galimai sutriko širdies ritmas.

„Reaguojant į blogėjančią tėčio sveikatos būklę, nedelsiant buvo iškviesta Greitoji medicinos pagalba, kuri ligonį išvežė į VšĮ Radviliškio ligoninės, Priėmimo – skubiosios pagalbos skyrių. Prieš pradedant tolimesnį gydymą, ligonis dėl COVID-19 pandemijos buvo paguldytas į saviizoliacijos palatą, kol turėjo būti gautas COVID-19 testo atsakymas.“

Sūnaus teigimu, š. m. sausio 3 d., 07:01 val. ryte, buvo paskambinta ir pranešta, kad apie 01:00 val. nakties mirė tėtis ir kad buvo teikiama pagalba, ligonis buvo gaivinamas, bet kova dėl gyvybes buvo pralaimėta.

„Kartu buvo paaiškinta, kad bus paruoštas mirties liudijimas, kurį bus galima pasiimti VšĮ Radviliškio ligoninės Priėmimo – skubiosios pagalbos skyriuje. Gavus šią liūdną žinią dėl netekties, buvo informuoti kiti šeimos nariai: žmona, sūnus, gyvenantis Belgijoje, kuris nedelsiant automobiliu išvyko į Lietuvą, bei kiti giminaičiai“, – teigė jis.

Taip pat nurodė, kad apie 10:00 val. ryte, atvykus į VšĮ Radviliškio ligoninės Priėmimo – skubiosios pagalbos skyrių pasiimti mirties liudijimo, paaiškėjo, kad medicinos darbuotojas, pranešęs apie tėčio mirtį, suklydo ir šio fakto patvirtinimui sūnus buvo palydėtas į saviizoliacijos palatą. Tiesa, laikantis visų asmens higienos ir saugos reikalavimų, kad įsitikintų, jog jo tėtis yra gyvas.

„Pasidalindami šiuo skaudžiu mūsų šeimai įvykiu, norime atkreipti visuomenės dėmesį į tai, kad niekam galimai netektų parsivežti kito žmogaus palaikų su savo artimo žmogaus pavarde, kadangi esant teigiamam COVID-19 testo atsakymui, įprastai karstas neatidaromas.

Mūsų šeima puikiai supranta, kad šiuo metu dėl COVID-19 pandemijos yra medikų trūkumas, kad medikai yra pervargę dėl didelio krūvio, bet ir tokiais atvejais reikia būti ypač atsakingais už savo poelgius ir prieš teikiant informaciją artimiesiems dėl netekties, ją privaloma atsakingai keliskart patikrinti.“

Sūnaus nuomone, medikams galbūt tai yra statistinis vienetas, bet kažkam tai yra vyras, tėvas ar brolis, o žinia apie artimojo netektį kiekvienam žmogui yra nenusakomas skausmas ir gilus bei sukrečiantis emocinis šokas.

„Nėra didesnio skausmo nei artimojo mirtis, tikimės, kad niekam niekada nereikės išgyventi to, ką teko patirti mūsų šeimai.“

Apgailestavo dėl žmogiškosios klaidos

Kaip „Delfi“ nurodė Radviliškio ligoninės administratorė Jurgita Kerpienė, vadovaujantis Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nuostatomis bei asmens duomenų tvarkymą reguliuojančiais teisės aktais, ligoninė negali atsakyti į klausimus ir komentuoti faktų ar įvykių, susijusių su pacientu.

„Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Visa informacija apie paciento buvimą arba nebuvimą sveikatos priežiūros įstaigoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra laikoma konfidencialia.

Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą. Paciento artimųjų noras išviešinti konfidencialią informaciją apie pacientą nesuteikia ligoninei teisių tokios informacijos teikti žiniasklaidai.“

Vis dėlto ji nurodė, kad kiekvienoje gydymo įstaigoje, taip pat ir Radviliškio ligoninėje, pasitaiko žmogiškųjų klaidų ir nelaimingų netyčinių įvykių.

„Visi jie yra registruojami kaip nepageidaujami įvykiai, ištiriamos jų atsitikimo aplinkybės, aiškinamasi su juos padariusiais darbuotojais, siekiama, kad iš šių klaidų būtų pasimokyta ir jos nebesikartotų.

Apgailestaujame, kad dėl padidėjusio darbo krūvio ir sudėtingos epidemiologinės situacijos įvyksta tokie netyčiniai įvykiai, susiję su žmogiškosiomis klaidomis. Nepaisant to, kad tai pasitaiko išimtinai retai, mes visada nuoširdžiai atsiprašome paciento ir paciento artimųjų dėl įvykusio nesusipratimo ir patirtų neigiamų emocijų.“