Mokiniai klasėse dar tik savaitę, tačiau apsauginių veido kaukių dėvėjimo klausimas – itin opus. Psichologė teigė, kad tėvų nuomonė šiuo klausimu yra itin svarbi.

„Įdomu, kiek vaikams yra sunku tas kaukes nešioti, o kiek – įprasta. Svarbu nepamiršti, kad kaukės nėra labai naujas dalykas. Su kaukėmis jau esame kuris laikas, vaikai ir paaugliai su tuo susiduria tiek viešajame transporte, tiek keliaudami į parduotuvę. Ta įprasta, tarytum, patirtis persikėlė į mokyklas. Iš kitos pusės yra labai svarbu, kaip jų aplinkoje reaguoja jų tėvai, artimieji į kaukių dėvėjimą, į tai, kas vyksta mokykloje. Ir jei namuose yra įtampa, tarp draugų, tai tikėtina, kad ir vaikams tai bus jautru“, – prognozavo ji.

Laidos pašnekovė tvirtino, kad jei vaikai priima apsauginę veido kaukę kaip įprastą atributą, papildomos įtampos tai nekelia.

Psichologė laidoje teigė, kad tikrai pasitaiko atvejų, kai šeimoje tėvai skeptiškai vertina apsaugines priemones. O tai vaikui tikrai ne į naudą, kai mokykloje yra tikslūs nurodymai.

„Yra tikėtina, kad vienas kitas tėtis ar mama pasakys, kad kaukę dėvėti reikia iš reikalo, arba gali būti tokių replikų, kad jos visai neapsaugo. Akivaizdu, kad tokie sakiniai vaiko ar paauglio viduje tokį neatitikimą – namie iš jo reikalauja vieno, o mokykloje – visai kita informacija. Tai čia tėvams yra žinutė, kad ir kokia nuostata būtų, ją reikia palikti sau, kad nekiltų įtampa vaikui ar paaugliui, tai jam nepadės“, – laidoje sakė M. Motiejūnė.

Psichologė ragino ir moksleivių tėvus mažinti vidinę įtampą, kurią gali perduoti ir vaikams.

„Tikėtina, kad būnant įsitempus ilgą laiką, nes žinojimas, kad reikia saugotis, dezinfekuoti rankas, nešioti kaukes. Kas gali padėti – tai sumažinti savo vidinį įtampą, pasakyti sau, kad tai yra kasdienybė tokia, lyg išeinant iš namų užrakinti duris, tai įlipus į autobusą reikia užsidėti kaukę. Tol, kol tokie veiksmai netaps įpročiu, tokia įtampa jausis“, – prognozavo laidos „Delfi rytas“ pašnekovė M. Motiejūnė.

Pašnekovė sutiko, kad jei mokytojas visą savo laiką skirs aiškinimui, kodėl kaukes reikia dėvėti, mokslas nebebus pagrindinis.

„Iššūkis mokytojams – koncentruotis ne į taisykles, bet į savo paties pavyzdį. Jei mokytojas pats dėvės kaukę pagal nurodytą tvarką, tikėtina, kad ir vaikai perims tą modelį“, – kalbėjo ji.

M. Motiejūnė laidoje „Delfi rytas“ sakė, kad tiksliai pasakyti, kas patiria daugiau streso – mokiniai, tėvai ar mokytojai, negalima.

„Kas šiuo metu girdisi iš pedagogų – kad jiems trūksta rūpesčio. Juk kai kurie pedagogai yra rizikos grupėje, jiems trūksta to apsaugojimo. Yra labai daug klausimų, kiekviena mokykla juos kelia vis iš naujo, nes nurodymai neatitinka realybės. Sunku pasakyti, kam yra sunkiau, visiems kyla iššūkių. Ir juos įveikti prireiks laiko, kils vis naujų“, – kalbėjo psichologė.