Orlaivių antžeminio aptarnavimo paslaugas teikiančios bendruomenės šį savaitgalį jau galėjo pasitreniruoti priimdamos krepšinio sirgalius. Tokias paslaugas teikianti „Litcargus“ sako, kad skubos tvarka ieško mažiausiai 20 naujų darbuotojų, kuriuos pradėti apmokyti reikia jau dabar. Apie visa tai pasakojama LNK žiniose.

„Esmė yra tame, kad suvažiuos vienu metu visos delegacijos. Laukiame apie 40–50 delegacijų atvažiuojant, taip pat 3 tūkst. narių bus, 2 tūkst. žurnalistų, nevyriausybinių organizacijų. Tai laukia toks įvykis. Ne tik tai, kad pats NATO, bet pasiruošimas vyks gerokai anksčiau: pradės atvykti įrangos ir kiti dalykai daug anksčiau“, – teigė „Litcargus“ vadybininkė Reda Urbaitienė.

Oro uostuose bus didelė gausa orlaivių.

„Vilniuje ir Kaune, bendrai apie 40–50 orlaivių“, – sakė R. Urbaitienė.

„Dar yra dėliojami planai, labai viskas skaičiuojama, nes tikrai neturime tokių pajėgumų, įrangos, kad vienu metu aptarnautume. Todėl dirbame dabar ties tuo: ties darbuotojų pritraukimu, apmokymu ir ties įrangos gavimu, kad viskas praeitų sklandžiai“, – pasakojo „Litcargus“ vadybininkė Reda.

Kokių darbuotojų šiuo metu komandoje labiausiai trūksta?

„Šiuo metu trūksta virš 20 kolegų įvairiose pozicijose“, – sakė R. Urbaitienė.

„Krovinių ir bagažo tvarkytojai krauna, iškrauna iš orlaivių bagažus, krovinius. Tikrai laukiame prisijungiant apie 10 narių“, – pasakojo ji.

Kokius reikalavimus reikia atitikti, norint prisidėti prie komandos?

R. Urbaitienė teigė, kad specialūs reikalavimai nėra keliami, tačiau yra keletas esminių dalykų.

„Pageidautina, kad turėtų B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Visą kitą apmokome“, – akcentavo ji.

„Mes turime įmonėje dešimt instruktorių, kurie pilnai pasiruošę padėti visiems žmonėms. Svarbiausia, kad darbuotojai būtų pilnamečiai – pagrindinis reikalavimas ir kad mokėtų lietuvių kalbą. Visa kita mes padedame. Keleivių aptarnavime mokymai trunka maždaug apie dvi savaites, darbas prie lėktuvų – nuo dviejų savaičių iki mėnesio, teorija plius praktika. Vėliau, aišku, darbo vietoje žmonės nėra paliekami vieni, nuolat mes turime trenerių, kurie dirba taip pat darbo vietoje“, – pasakojo „Litcargus“ mokymų vadybininkė.

Instruktorius Artūras Cycarevas teigė, kad tik mokantis supranti, jog ir tokiame darbe yra įvairių niuansų. Anot jo, ne viskas yra taip paprasta.

Tam antrino ir R. Urbaitienė.

„Kartais žmonės net neįsivaizduoja, kiek kolegos turi mokėti. Pavojingų krovinių mokymus praeiti, kėlimo rankomis, tvarkymo ir įvairių kitų mokymų. Paruošti universalų darbuotoją tikrai užtrunka“, – sakė ji.

Esminiu klausimu išlieka tai, ar dabar priimti darbuotojai bus reikalingi ir po NATO viršūnių susitikimo?

„Mums reikalingi ilgalaikiai darbuotojai, nes tikrai apimtys plečiasi, skrydžių daugėja, kuo labai džiaugiamės. Oro uostai priima vis daugiau orlaivių ir keleivių“, – teigė R. Urbaitienė.

Šiuo metu jau yra dėliojamos vietos, sprendžiant, kaip sutalpinti visus orlaivius. O kur dar šimtai automobilių, kurie turės vežti didžiules delegacijas.

„Bus paskaičiuota, turbūt, milimetrais, kur gali sutilpti orlaiviai, nes tikrai laukiame tokių orlaivių, kokių dar nesame matę dydžiu, mase“, – pripažino R. Urbaitienė.

Reikia apgalvoti daug svarbių detalių.

„Netgi, sparnai negali prasilenkti su kitu orlaiviu, kilimo, tūpimo takai turi būti atitinkami. Tai tikrai laukia didelis iššūkis, bet, kaip aš visą laiką sakau, mums didelė garbė prisidėti prie šito įvykio“, – teigė ji.

Darbuotojai, kurie prisijungs prie komandos, turės galimybę iš arti pamatyti didžiausius pasaulio lyderius. Anot R. Urbaitienės, tai yra išties unikali galimybė.

„Aišku, galbūt atrodo, iš vienos pusės, sunku, daugiau darbo, o mes žiūrime iš kitos pusės, kad ką mes galime turėti – įgyti neįkainojamą patirtį“, – pastebėjo bendrovės atstovė.

R. Urbaitienė taip pat kalbėjo apie tai, kad didžiausia „Litcargus“ įmonės vertybė yra žmonės.

„Be žmonių technika nedirbs. Vien dirbtinis intelektas tikrai žmonių nepakeis. Tai vis tiek pridėtinę vertę įmonėje kuria žmonės. Net mažiausiomis progomis tikrai norime kiekvienam parodyti dėmesį“, – pridūrė „Litcargus“ vadybininkė.

Visą LNK reportažą žiūrėkite čia: