aA
Ketvirtadienį Vilniuje atidaryta 262 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė po Gedimino prospektu. "Pažangus miestas, kai gatvėse nėra automobilių, nes jų - vieta po žeme", - sakė statybų iniciatorius, buvęs Vilniaus meras, dabar - tarybos narys Artūras Zuokas.
Požeminiai garažai Vilniuje
Požeminiai garažai Vilniuje
© ELTA
Vieną mėnesį požeminėje aikštelėje automobilius bus galima laikyti nemokamai. Nuo birželio 2 dienos palikti pusvalandžiui automobilį požeminėje stovėjimo aikštelėje po Gedimino prospektu kainuos 1 litą, valandai - pusantro lito, 2 val. - 3 litus. Aikštelėje paliktus automobilius visą parą stebės 29 vaizdo kameros.

Požeminiai garažai yra pritaikyti ir žmonėms su negalia - jų patogumui įrengti liftai.

Stovėjimo aikštelėje įrengta Europos Sąjungos standartus atitinkanti kompanijos “Siemens” įranga. Joje pirmąkart Lietuvoje įrengtos trys “Siemens” automatinės mokėjimo kasos, kuriose vairuotojas galės mokėti monetomis arba popierinėmis kupiūromis ir galės gauti grąžą. Automatinės mokėjimo kasos pritaikytos šalies vartotojui – jose bus teikiama informacija lietuvių kalba.

Viena automatinė mokėjimo kasa kainuoja 15 tūkst. eurų. Naujojoje požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje iš viso tilps 262 automobiliai. Bendras aikštelės plotas – 8147 kv. m. Viso požeminio garažo statyba kainavo apie 20 mln. litų, sakoma pranešime spaudai.

Taip pat naujoje aikštelėje “Siemens” įrengė modernią pravažiavimo kontrolės sistemą su bilietų išdavimo ir priėmimo automatais.

Patekti į aikštelę vilniečiai galės per du įvažiavimus - nuo Vilniaus gatvės bei Ž.Liauksmino ir Tilto gatvių sankryžos.

Pasak A.Zuoko, šis projektas leis įgyvendinti seną vilniečių svajonę - liepos mėnesį atidaroma rekonstruota Gedimino prospekto atkarpa nuo Katedros iki Savivaldybės aikščių bus pusiau pėsčiųjų zona.

Nuo 17 valandos iki 3 valandų ryto čia bus uždraustas automobilių judėjimas. Šioje Gedimino prospekto atkarpoje nebus galima statyti automobilių.

Vilniaus Senamiesčio atnaujinimo agentūros direktoriaus Gedimino Rutkausko teigimu, požeminė aikštelė - reikšmingas ir toliaregiškas sprendimas.

"Šiuo metu esančios automobilių stovėjimo aikštelės yra gėda miestui. Požeminė aikštelė - geriausia išeitis", - sakė jis.

Vykdant šį projektą bendradarbiavo įvairiausios institucijos. Kultūros paveldo specialistai nuolat prižiūrėjo aikštelės statybos darbus.

Archeologinių darbų Gedimino prospekte vadovas Gediminas Vaitkevičius tvirtino, jog šioje Gedimino prospekto atkarpoje pavyko atlikti išsamius archeologinius tyrimus.

Savivaldybės ir kultūros paveldo specialistai nutarė išsaugoti archeologinius radinius - vandentiekio kolektorių T.Vrublevskio gatvėje, vertingą kultūrinį sluoksnį nuo Centrinio pašto iki Katedros aikštės bei geriausiai išlikusias 17 amžiaus pastato dalis šalia Centrinio pašto. Gedimino prospekte rasti kapaviečių radiniai atiduoti antropologiniams tyrimams Vilniaus universiteto Medicinos fakultetui, smulkesnieji radiniai perduoti Lietuvos nacionaliniam muziejui.

Požeminiame garaže eksponuojama ir Savivaldybės aikštėje rasta 16 amžiaus krosnis.

Miesto meras Gediminas Paviržis sakė, jog požeminių aikštelių statybas mieste ketinama tęsti ir toliau - tokiu būdu bus galima Senamiestį "atlaisvinti nuo automobilių srautų".

Pasak G.Paviržio, požemines automobilių aikšteles planuojama įrengti prie Operos ir baleto teatro, taip pat buvusio "Pergalės" kino teatro bei Senamiesčio pakraščiuose.

Požeminės aikštelės statybos kainavo apie 20 milijonų litų -9 mln. litų skyrė Vilniaus savivaldybė, o likusius 11 mln. litų sudarė privačios lėšos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Delfi PliusDalia Plikūnė

Rengiasi vienam sunkiausių mūšių šios kadencijos Seime: už uždarų durų ryškėja palaikymo kontūrai (8)

Seime rengiantis partnerių teisinius santykius turinčio reglamentuoti Civilinės sąjungos įstatymo...

Ukrainos krepšinio vilkui norisi staugti: toks jausmas, kad karas visiems – pelningas reikalas

Aleksandras Volkovas lietuviams visada buvo pirmiausia aršus Kauno „Žalgirio“ konkurentas,...

Karas Ukrainoje. Ukrainai – įspėjimas apie naują Rusijos puolimą britų žvalgyba: „Terminator“ rusams vargu ar padės (1)

Rusijos kariuomenė ir toliau intensyviai atakuoja Rytų Ukrainą. Pranešama, jog sekmadienį...

Nuo birželio didėja kai kurios išmokos: tūkstančiai lietuvių sulauks gerų žinių atnaujinta

Siekiant amortizuoti infliacijos pasekmes, mažinti skurdą ir socialinę atskirtį Vyriausybė...

Karo ekspertai: beatodairiškas Severodonecko puolimas turi aiškų tikslą

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad Iziume...

Tiesioginė transliacija / Delfi rytas: kaip planuoti atostogas, kad jų laukimas būtų malonus ir nekeltų streso?

Pasaulyje vienai įtampai keičiant kitą, žmonėms šiais metais tiesiog būtina atostogauti,...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Iš Barščio nusipirko ne tik „Kauno grūdus“, bet ir keturias problemas: prasidėjus karui skuba atsikratyti

Praėjusiais metais Lietuvą sudrebino įspūdingas sandoris – „ Linas Agro Group “ už 73 mln....

Delfi PliusVladimiras Laučius

Ukrainos politologas: konflikte su Ukraina Rusija yra grobis (12)

Baigiantis karui Ukrainoje, Vakaruose turėtų formuotis nauja saugumo sąjunga, kurią sudarytų JAV...

Kuodis: reiktų formuoti adekvačius lūkesčius, kad ateityje bus dar blogiau

Valstybė neturėtų ateities sąskaita švelninti dabar kilusių ekonominių sunkumų, o patys...

Vienas vaizdingiausių pažintinių takų Lietuvoje: ši vieta yra tarsi „mažoji“ Kuršių nerija Aukštaitijoje

„Bijai vilko, neik į mišką“, – sako lietuvių liaudies patarlė. Tačiau važiuojant į...