Į „Delfi“ parašė vaiko tėvai, kurie nenorėjo būti viešai pristatyti. Pasak jų, jau du mėnesius nėra galimybės priregistruoti atžalos vizitui pas kardiologę.

„Skambinėjome visą rugpjūtį registratūros numeriais ir buvome informuoti, kad registracijos bus pradėtos rugsėjo mėn. Rugsėjo mėnuo atėjo ir arba niekas neatsiliepia arba linija būna užimta.

Rugsėjo pradžioje sužinojome jog registruos nuo rugsėjo 15 d. Rugsėjo 15 d. – pasakė, kad registruos nuo rugsėjo 20 d.“, – tokiais atsakymais stebėjosi tėvai.

Taip pat nurodė, kad rugsėjo 20 d. 7:30 val. prisiskambino į registratūrą ir atsiliepusi darbuotoja liepė skambinti nuo 8 val.

„Nuo 8 val. ryto kartu su žmona atlikome per 300 skambučių dvejais – vaikų klinikos registratūros pateiktais numeriais, iš jų triskart buvo kvietimo signalas, tačiau niekas neatsiliepė. Ar nebus taip, jog „talonai“ išdalinami kažkaip neskaidriai? Ar tiesiog sistema neveikia kelis mėnesius ir kūdikio sveikata gali palaukti?“, – klausė vyras.

Problemą mato

Kauno klinikų Vaikų ligų klinikos Vaikų konsultacinės poliklinikos administratorė, gydytoja Astos Bernotienė komentavo, kad apgailestauja, jog pacientams kyla nepatogumų registruojantis pas specialistus.

„Kauno klinikų Vaikų ligų klinikos Vaikų konsultacinėje poliklinikoje išankstinė pacientų registracija pas vaikų gydytojus specialistus vykdoma per išankstinę pacientų registracijos sistemą (IPR) ČIA, Vaikų konsultacinės poliklinikos registratūros telefonu arba atvykus į Vaikų konsultacinės poliklinikos registratūrą.

Pakeitus anksčiau naudotą sergu.lt sistemą į naująją IPR, stipriai padidėjo besiregistruojančiųjų telefonu skaičius. Skaitmeninė skambučių sistema sudaro laukiančių skambintojų eilę, bet net ir ši technologija nesugeba apdoroti padidėjusio skambučių skaičiaus, todėl pacientų atstovai susiduria su apkrautomis telefonų linijomis. Didžiausias užimtumas būna tada, kai skelbiama pacientų registracija kitam mėnesiui“, – nurodė ji.

Tuo pačiu pridūrė, kad telefonu į registratūras pacientai skambina ne tik registracijos tikslais, bet ir norint pasitikslinti, ar gerai užsiregistravo IPR sistemoje, atšaukti ar perkelti registraciją, domisi laukimo eilėmis, teiraujasi apie poliklinikos darbo organizavimą karantino metu, kas dar labiau prailgina pacientų registraciją.

„Didžiausias skambučių intensyvumas pastebimas nuo 9 iki 14 val., todėl kviečiame tėvelius, kurie registruoja savo vaikus telefonu, skambinti po pietų, nes tuo metu pastebimas mažesnis skambučių srautas.

Siekdami išspręsti susidariusią situaciją, padidinome į skambučius atsiliepiančių darbuotojų skaičių tačiau to nepakanka, kad problema būtų visai išspręsta. Todėl artimiausiuose Kauno klinikų planuose – modernus unifikuotas skambučių centras, kuriame bus įdiegtas vieno skambučio principas ligoninės pacientams“, – apie galimą išeitį užsiminė ji.

A. Bernotienės teigimu, tai turėtų reikšmingai pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir pacientų informuotumą įvairiais sveikatos priežiūros klausimais.

„Tikimės, jog naują sistemą pavyks įdiegti jau šį rudenį. Primename, kad nauji ambulatorinių paslaugų konsultacijų laikai registracijoms paskelbiami iš karto, patvirtinus konsultuojančių gydytojų darbo grafiką.

Kadangi registracijos trukmė telefonu pailgėjo, prašome skambinančiųjų iš anksto pasiruošti asmens dokumentą, o visus galinčius raginame registruotis per IPR sistemą, o ne skambinti telefonu“, – paprašė gydytoja.

Sejonienė: problema aptariama ir Sveikatos reikalų komitete

Seimo narė ir Sveikatos reikalų komiteto narė Jurgita Sejonienė komentavo, kad padidėjusiam pacientų kreipimųsi skaičiui į sveikatos įstaigas galėjo turėti įtakos rudenį padidėjęs sergamumas infekcinėmis ligomis.

„Tais vadinamais peršalimo virusais, todėl tikrai žinau iš šeimos gydytojų, kad šiemet tie srautai yra didesni. Dėl to, kad negali užsiregistruoti pas specialistus, tai šis klausimas irgi ne kartą nagrinėtas ir Sveikatos reikalų komitete. Nuo balandžio mėnesio veikia nauja registravimo sistema, tai, matyt, daliai gyventojų per sudėtinga ja naudotis ir apskritai sudėtinga naudotis informacinėmis sistemomis.

Tie žmonės yra labiau linkę telefonu registruotis arba gyvai vizitų metu. Aišku, sudėtinga ir su etatais registratorėms. Mano pasiūlymas būtų toks, kad reikėtų atskiro skambučių centro, kuris aptarnautų gyventojus ir padėtų su tikrai ne pačia draugiškiausia vartotojui sistema“, – tikino ji.

Jurgita Sejonienė

Paklausta, kodėl reikėjo naujos pacientų registracijos sistemos, J. Sejonienė sakė, kad pagrindinis jos tikslas buvo, kad ši procedūra būtų palengvinta.

„Kad visi specialistai ir laikai būtų vienoje vietoje, o ne kažkurioje internetinėje sistemoje, kad galėtų matyti visų sveikatos priežiūros įstaigose dirbančius specialistus arba tą patį specialistą keliose įstaigose.

Taip pat, kad galėtų rinktis tą įstaigą, kuri siūlo žmogui patogiausią laiką ir pan. Toks buvo keliamas tikslas tai sistemai, bet gali būti, jog ir žmonėms reikia priprasti, bet girdėjau ir skundų, kad nėra taip jau patogu ja naudotis. Tiesiog, kad nėra labai draugiška vartotojui“, – sakė Seimo narė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (586)