Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas iš naujojo ministro tikisi konstruktyvaus bendradarbiavimo. „Liko daug neišspręstų dalykų. Po mūsų streikų norime išgirsti ministro poziciją dėl mūsų reikalavimų ir galimybę kartu siekti tų pačių dalykų, kurie įgyvendintų pokyčius švietimo sistemoje“, - sakė A. Navickas.

Pasak jo, pedagogų profesinių sąjungų atstovai ministrui pakartos anksčiau išsakytą reikalavimą didinti mokytojų valandinį įkainį, mažinti mokinių skaičių klasėse, peržiūrėti etatinio apmokėjimo struktūrą. Taip pat esą bus tariamasi ir dėl sąlygų gerinimo ikimokyklinio ugdymo darbuotojams. „Sieksime, kad būtų padidintas valandinis įkainis, sumažintas vaikų skaičius grupėse“, - kalbėjo jis.

Praeitą savaitę paskirtas naujasis švietimo, mokslo ir sporto ministras A. Monkevičius tvirtino pirmiausia sieksiąs sukurti ramesnį socialinį klimatą švietimo bendruomenėje ir nedelsiant pradės dialogą su suinteresuotomis šalimis dėl to, kaip įgyvendinti pokyčius, kurie reikalingi.

„Dar kartą gal aptariant jų prasmę - jie tikrai reikalingi, aš tuo tikiu. Nes ta gerovė, kurios mes siekiame, yra neįmanoma be gero švietimo. Švietimo, akademinė bendruomenė turi būti užsidegusi, motyvuota, suprasti, kodėl tie pokyčiai daromi, ir tada jie patys labai daug nuveikia“, - kalbėjo naujasis ministras.

A. Monkevičius taip pat sakė, kad būtina nedelsiant peržiūrėti pedagogų etatinio apmokėjimo struktūrą ir padidinti pamokos vedimo įkainį.

Ministro manymu, etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelis buvo įvestas labai skubotai, todėl neišvengta klaidų. Paprastai esą tokie eksperimentai išbandomi tam tikrose atrinktose mokyklose, įsitikinama, kaip veikia, jei reikia, koreguojama, ir tik tada įdiegiama šalies mastu.

Praėjusį rudenį dėl nepasitenkinimo etatinio darbo apmokėjimo modeliu Lietuvą drebino ilgalaikiai pedagogų streikai, kurie švietimo ir mokslo ministrei J. Petrauskienei kainavo postą.