Lietuvos kariuomenės vadas generolas majoras Valdas Tutkus teigė, kad tai, jog "NATO atlieka oro policijos misiją, sudaro prielaidas Lietuvai dalyvauti NATO operacijose Afganistane, Kosove".

"Jeigu būtume priversti saugoti savo oro erdvę patys, negalėtumėm sau leisti vykti į misijas", - kalbėjo jis.

Misiją belgams perdavė keturis mėnesius Baltijos padanges saugojęs Ispanijos karinių oro pajėgų 14-ojo naikintuvų sparno kontingentas su 4 naikintuvais "Mirage F-1M".

Ispanijos dalinio vadas pulkininkas leitenantas Francisco Javieras del Cidas de Leonas sakė, kad per keturis mėnesius Ispanijos lakūnai kilo į orą 170 kartų, išbuvo ore 220 valandų, 2 kartus kilo pagal aliarmą identifikuoti neatpažintų orlaivių, bet per 4 mėnesius nė vieno Baltijos oro erdvės pažeidimo nepasitaikė.

Belgijos karinės oro pajėgos į Lietuvą atsiuntė keturis reaktyvinius viršgarsinius naikintuvus "F-16 Fighting Falcon" ir 52 karių kontingentą - lakūnus, orlaivių aptarnavimo specialistus, oro erdvės kontrolierius, kurie dirbs Karmėlavoje esančiame pranešimų ir stebėjimo centre.

Belgai buvo pirmieji, pradėję NATO oro policijos misiją 2004 metų kovo 31 dieną, ir tapo pirmaisiais sąjungininkais, antrąkart dalyvaujančiais šioje misijoje. Jie pradeda 11-ąją NATO sąjungininkų rotaciją Baltijos šalyse. Pirmieji du naikintuvai atskrido į Zoknius praėjusį savaitgalį, kiti du - ketvirtadienį.

Belgijos kariai Zokniuose regi visiškai skirtingą vaizdą nei 2004 metais. Greitojo reagavimo pajėgų aikštelėje, kur stovi naikintuvai, sutvarkyta infrastruktūra, įrengti lengvos konstrukcijos orlaivių angarai. Aerodrome per pastaruosius porą metų NATO Saugumo investicijų programos ir Lietuvos lėšomis kapitaliai suremontuoti pagrindinis ir atsarginis pakilimo ir nusileidimo takai, įrengtos modernios takų apšvietimo ir navigacijos sistemos, įgyvendinti kiti projektai.

Ispanams didžiąją rotacijos laiko dalį, kol buvo remontuojamas pagrindinis takas, teko naudotis siauresniu atsarginiu.

"Tai suteikė mums naujų įgūdžių, bet kai buvo atidarytas pagrindinis takas, jis mums pasirodė labai platus", - BNS pasakojo Ispanijos dalinio vadas F.J.del Cidas de Leonas.

"Dabar Zoknių aviacijos bazė - viena geriausių iš mano matytų", - sakė Ispanijos karininkas.

Pokyčius Zokniuose svekino ir Belgijos KOP 2-ojo taktinio naikintuvų sparno kontingento Lietuvoje vadas, majoras Thierry Closset (Tjeri Klozė).

"Palyginti su padėtimi prieš porą metų, aviacijos bazės infrastruktūra labai pagerėjo, žymiai geresnė paslaugų žemėje kokybė. Mes matome ryškų pagerėjimą, didelį žingsnį pirmyn", - sakė T.Closset.

Šiaulių meras Vytautas Juškus teigė, kad NATO aviacijos bazės buvimas miesto pašonėje turi didelės įtakos Šiaulių ekonomikai, skatina kultūros mainus.

Aviacijos bazės vadas, pulkininkas leitenantas Audronis Navickas, kreipdamasis į Ispanijos karius, kvietė vėl apsilankyti Lietuvoje, ne tik kaip misijos dalyviams, bet ir pažinti kraštą kaip turistams.

Baltijos šalys neturi oro erdvės patruliavimui tinkamų orlaivių. Šiaurės Atlanto Tarybos sprendimu, Lietuvoje dislokuoti lėktuvai ir kontingentai, kurie po kelis mėnesius saugo Baltijos šalių oro erdvę.

Trijų mėnesių misijas jau įvykdė Belgijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos, Nyderlandų, Vokietijos, JAV, Lenkijos aviatoriai. Nuo šių metų misijos prailgintos iki keturių mėnesių, tiek jau budėjo Turkijos ir Ispanijos kontingentai. 2007 metų balandžio-liepos mėnesiais Baltijos padangę saugos Prancūzijos KOP, nuo 2007 metų rugpjūčio - Rumunijos karinės pajėgos.

Lapkričio pradžioje Lietuvoje viešėjęs NATO generalinis sekretorius Jaapas de Hoopas Schefferis pareiškė, kad oro policijos misija bus tęsiama ir po 2007-ųjų metų, iki kuomet suplanuotos sąjungininkų karinių oro pajėgų rotacijos.

Šiemet trijų Baltijos šalių gynybos ministrai paprašė NATO sąjungininkų, kad laikinas sprendimas dėl oro policijos taptų ilgalaikiu, o pati misija būtų pratęsta iki kito dešimtmečio vidurio, kai Baltijos šalys pradės svarstyti naikintuvų įsigijimo poreikius ir galimybes.