Į klausimus apie galimai neskaidrias ir pavojingas nacionaliniam saugumui įtakas transporto sektoriuje trečiadienį atsakys susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Vladas Sutkus.

Juos kviesti į posėdį buvo nutarta prieš savaitę, kai NSGK svarstė Vyriausybės sprendimus dėl magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) statybos rangovo konkurso laimėtojo bei leidimo Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ valdomai bendrovei „Birių krovinių terminalas“ (BKT) įsigyti krovos įmonę „Nemuno terminalas“.

Komiteto pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas tikino, kad grėsmėms suvaldyti mechanizmai yra, bet matoma ir silpnų vietų.

Beveik 100 mln. eurų vertės magistralinio dujotiekio į Lenkiją (GIPL) statybos konkursą laimėjo Lietuvoje ir Baltarusijoje dirbanti bendrovė „Alvora“. Tačiau kita konkurso dalyvė „MT Group“ tikina, kad „Alovra“ gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, nes įgyvendina valstybinius Baltarusijos užsakymus.

Dėl ryšių su Baltarusijos ir Rusijos įmonėmis keliančia grėsmę šalies saugumui anksčiau A. Mačiulio komisijos ir Vyriausybės buvo pripažinta Baltarusijos įmonė „Beltruboprovodstroj“, konkurse dalyvavusi su Lietuvos bendrove KRS.

BNS anksčiau rašė, kad Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti „Birių krovinių terminalo“ ir „Nemuno terminalo“ sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.