Registrų centras praneša, jog Nekilnojamojo turto sandorių sistemos paslaugos teikimas dėl nustatytų problemų laikinai sustabdytas.

„Yra tam tikrų duomenų patikimumo problemų: kitaip tariant, registrai veikia, notarai prie jų prisijungia, bando dirbti, tačiau, pavyzdžiui, netikėtai mato kitokius duomenis negu jie norėtų“, – BNS sakė Notarų rūmų atstovas Aleksandras Matonis.

Jis pateikė pavyzdį, kai Nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos sistemoje, kurioje tvarkomi visi nekilnojamojo turto sandoriai, sutartį rengusi notarė vietoj savo sutarties rado įkeltą kito notaro sutartį.

„Dėl to tam tikro susirūpinimo mes reiškiame, ar tikrai patikimai teikiami dokumentai, ar nėra kažkokių programinių sutrikimų registrų veikloje“, – sakė A. Matonis.

Anksčiau, jo teigimu, tokių atvejų nepasitaikydavo.

Registrų centro atstovas Mindaugas Samkus BNS informavo, jog pastebėjus kelis atvejus, kai registruotos sutartys nebuvo tinkamai atvaizduojamos, paslauga laikinai sustabdyta.

„Pastebėję šią problemą, nedelsiant laikinai nutraukėme šios paslaugos teikimą ir ėmėmės veiksmų asmens duomenų apsaugai užtikrinti. Apie situaciją informavome Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, nuolat bendradarbiaujame su inspekcijos specialistais, siekdami tinkamai užtikrinti klientų asmens duomenų saugumą. Visi atvejai yra identifikuoti, su asmenimis susisiekiama asmeniškai“, – teigė jis.

Vis dėlto, pasak Notarų rūmų atstovo, šiuo metu notarai gali prisijungti prie absoliučios daugumos jiems reikalingų sistemų, gauti ir perduoti duomenis.

„Šiandien jau notarai į situaciją žiūri optimistiškiau, dirba, stengiasi aptarnauti klientus“, – sakė A. Matonis.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.